Mana w bazie LoLa regeneruje się zbyt wolno? Gracze uważają, że powinno się to zmienić
Według społeczności mana po powrocie do bazy rezeneruje się zbyt wolno.
Mana w League of Legends to statystyka będąca zasobem większości bohaterów, potrzebnym do aktywacji umiejętności. Może zostać zwiększona za pomocą przedmiotów czy run. Gdy się skończy, wielu championów jest znacznie osłabionych, szczególnie jeśli chodzi o magów czy zaklinaczy, którzy polegają na skillach bardziej, niż na autoatakach.
Gracz, któremu skończy się mana, zazwyczaj cofa do bazy, aby ją uzupełnić. I tutaj pojawia się problem. Według części fanów LoLa zasób ten regeneruje się zbyt wolno.
Problem z maną w League of Legends
W League of Legends jest sporo postaci, które nie posługują się ani maną, ani energią. Po prostu ich umiejętności nie mają kosztów i ogranicza je jedynie czas odnowienia. Część graczy uważa, że nie jest to sprawiedliwe i bohaterowie, którzy są ograniczeni maną, mają po prostu gorzej. Nie chodzi tylko o grę w alei, ale także o odnawianie zasobu w bazie.
Jeden z graczy rozpoczął dyskusję na ten temat. ChevreOketchuP napisał:
Powinniśmy móc szybciej regenerować manę w bazie we wczesnych fazach gry, aby dorównać postaciom, które jej nie posiadają.
Obecnie działa to tak: fontanna zapewnia leczenie równe 2,1% maksymalnego zdrowia i 2,1% maksymalnej many, oba co 0,25 sekundy (przed 20 minutą, kiedy to załącza się buff homeguard).
Przez większość czasu mamy o wiele więcej zdrowia niż many (w procentach), kiedy recallujemy. Przez to musimy czekać w bazie aż zregenerujemy swoją manę, co zajmuje dużo czasu. W efekcie opuszczamy fontannę z maną w okolicy 70%. W porównaniu z bohaterami pozbawionymi tego zasobu tracimy kilka cennych sekund.
Może się wydawać, że to niewiele, ale we wczesnej fazie gry te sekundy mogą sprawić ogromną różnicę i myślę, że to nie jest sprawiedliwe.
Sporo graczy zgodziło się z autorem posta. Padały różne propozycje zmian. Niektórzy twierdzili, że regeneracja powinna zmieniać się w zależności od brakującego zasobu – jeśli ktoś ma mniej many niż zdrowia, to mana regeneruje się szybciej. Inni twierdzili, że po recallu mana powinna być odnowiona w pełni. Liczyłoby się to tylko, gdy postać faktycznie recalluje, a nie wchodzi na fontannę lub wskakuje na nią skillem.