Mistrzostwa Świata League of Legends 2020 w liczbach. Czas oglądania, łączna ilość widzów i nie tylko
Tegoroczne Worldsy przedstawione w liczbach.
Najpopularniejsze wydarzenie w League of Legends i zarazem jedno z największych dotyczących całego e-sportu, zakończyło się ponad miesiąc temu. Riot Games zebrało już całe statystyki z 21 platform, na których trwał streaming i je podsumowano.
Ogromne ilości łącznego czasu oglądania wszystkich widzów, kolejki chętnych na zakup biletów i miliony osób przed odbiornikami. Jak prezentują się wyniki Mistrzostw Świata 2020 w League of Legends?
Statystyki Worlds 2020
Dziesiąta rocznica globalnego i największego turnieju League of Legends na długo zostanie zapamiętana przez organizatorów. To właśnie w tym roku pojawiły się niezapowiedziane komplikacje związane z sytuacją panującą na świecie. Oprócz tego, że całe wydarzenie musiało odbyć się w jednym mieście bez oglądających na żywo aż do finałów, uziemiono również uczestników z Wietnamu. Nie przeszkodziło to jednak fanom, aby pobić kolejne rekordy.
Czas oglądania
Nie tylko finały i główna faza eventu zaobserwowała wzrost widowni. Średnia liczba obserwatorów runy wstępnej zwiększyła się, aż o 87,18% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęła 3,6 miliona widzów. Fani spędzili 160,92 miliony meczo-godzin oglądając 38 meczów.
W sumie podczas Mistrzostw Świata odnotowano ponad 1 miliard godzin oglądania ― to najwięcej w historii i naprawdę nam to zaimponowało!
ZOBACZ – Riot publikuje najpopularniejsze mityczne przedmioty dla większości postaci z LoLa
Kolejka po bilety
Chociaż wszystkie mecze odbyły się bez udziału publiczności, stadion SAIC Motor Pudong Arena przyjął 6312 widzów na wielki finał na żywo. Do zakupienia biletu potrzebne było konto w LoLu z co najmniej 30 poziomem. Chęć zakupu biletu i oglądania wydarzenia zgłosiło 3 205 705 osób.
Rekord w finale
Transmitowane w 16 różnych językach, na 21 platformach, ostateczne zmagania Suning i DAMWON Gaming osiągnęły kolejny rekord. Spotkanie śledziło 23,04 miliona widzów średnio na minutę (Average Minute Audience, AMA).
Riot Games stwierdza, że wydarzenie przekroczyło zarówno oczekiwania, jak i przewidywania pod wieloma względami. Wyniki te pokazują również, jak ważny jest w obecnym świecie e-sport i jaką oglądalność generuje. Być może Mistrzostwa Świata 2021, które znów odbędą się w Chinach, po raz kolejny ustanowią nowe rekordy.