Model Apheliosa przejdzie spore zmiany. Rioter wyjaśnia różnice między splashem a wyglądem w grze
Gracze masowo prosili o zmiany modelu najnowszego bohatera. Twórcy odpowiedzieli na ich wiadomości.
Gracze nie byli do końca zadowoleni z wyglądu Apheliosa w grze. Twórcy postanowili się do tego odnieść i wyjaśnić, czemu model nie zawsze jest szczegółowy i pasujący do splash arta.
Dlaczego model i splash art tak mocno się różnią?
Rioter Stashu napisał na forum League of Legends:
Ze względu na ogromny odzew nie będę odpowiadał każdej osobie z osobna. Wszystko zanotowane i zostanie przekazane grafikom. Dzięki wszystkim!
Reklama
ZOBACZ – 10 broken mechanik, których warto używać dla darmowego ELO w 10 sezonie LoLa
Gracze zaczęli się zastanawiać, co planują twórcy. Powstał o tym wątek na Reddicie, przez co wspomniany Rioter musiał wyjaśnić, o co dokładnie mu chodziło, by ostudzić emocje, jakie wzbudził w przyszłych mainach Apheliosa.
Przepraszam, powinienem wyrazić się jaśniej, by potem nie zawieść waszych oczekiwań. Możemy wprowadzić zmiany (jest to zdecydowanie warte poważnej rozmowy), ale również możemy tego nie zrobić i to z konkretnych powodów, które powinienem był wyjaśnić!
Projekt postaci na grafice i projekt w grze służą różnym celom. Splash jest znacznie bardziej skoncentrowany na opowiadaniu historii, a w grze bardziej na przejrzystości (szczególnie przy takiej kamerze w grze). Oznacza to, że niektóre rzeczy, które mają duży sens na grafice, mają mniej sensu w grze. Szczegóły twarzy często się różnią, ponieważ twarze bohaterów są bardzo małą częścią tego, co widzicie w trakcie rozgrywki. Inne szczegóły są także pomijane lub wyolbrzymiane dla lepszej czytelności.
Kolory modelu Apheliosa były dobierane z wielką ostrożnością, w taki sposób by barwy każdej broni dało się łatwo odróżnić. Natomiast splash art stworzono tak, by pokazywał bohatera, którego oświetla księżyc. Ponadto nie można pominąć pewnych obaw względem modelu w grach, które dotyczą zużywanej pamięci. A patrząc na to ile broni i efektów ma Aphelios… 😛
Mając to na uwadze, w przyszłym tygodniu zapytam zespół, czy są jakieś sposoby, by lepiej dopasować model w grze. Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem, dlaczego modele bohaterów czasem mocno różnią się od splash artów.
ZOBACZ – K/DA i True Damage z pełnymi albumami, jak Pentakill? Riot odpowiada