w

Na co zwraca uwagę Riot, kiedy projektuje nowe postacie do LoLa? Robimy to setki razy w każdej grze

Riot Games

Rioter o tworzeniu nowych postaci do League of Legends.


Zaprojektowanie i stworzenie nowego bohatera, nie jest wcale takie łatwe. Oprócz wymyślenia oryginalnych umiejętności, wyglądu, interakcji, jest jeszcze coś, co jest naprawdę ważne, a wielu z nas o tym zapomina.

Chodzi tutaj o podstawowe czynności, które musi robić praktycznie każda postać. Wyjaśnić postanowił to Riot August podając przy tym kilka ciekawych przykładów.

Podstawowa część bohatera

Jeden z ważniejszych pracowników Riot Games odniósł się w sprawie projektowania nowych postaci. Główną uwagę zwrócił na podstawowe czynności, które powtarza setki razy każdy z nas.

Oczywiście mowa tutaj o auto atakowaniu, chodzeniu i likwidowaniu potworów, jak i minionów.

Podał również kilka przykładów, które świetnie pokazują jakie rozwiązania zastosowali projektanci.

Wolniejsze ataki podstawowe Jhina były za wolne w porównaniu do innych strzelców, spowodowało to, że wielu graczy uznało, że nie jest to postać dla nich, „zbyt dziwny”. Uzyskanie odpowiedniej animacji, dźwięków, skalowania czasu rzucania, poczyniło się do tego, że był on o wiele bardziej przystępny.

Przeładowanie broni Jhina, z powodu CSowania, było znacznie gorsze, zanim dodaliśmy Q do jego zestawu umiejętności. Po dodaniu mu zaklęcie do last hitowania podczas przeładowywania, opinia graczy przesunęła się z „kara, która powstrzymuje mnie przed zdobywaniem minionków” na „zabawną optymalizację likwidowania minionków”.

Ezreala Q (Mystic Shot) jest niesamowitą umiejętnością z wielu powodów, ale jedną z prostych rzeczy, które dobrze robi, jest sprawienie, że last hit będzie fajny, ponieważ można ją wplatać między jego auto ataki. AA jednego minionka, Q następnego (co daje AS), a następnie AA trzeciego. Lub po prostu CSowanie na odległość. Czuje się świetnie.

Oprócz tego Riot Agust wspomniał także o Sennie, jednym z powodów, dlaczego jest w stanie używać Q przez wardy, to to, że nosi je naprawdę często w związku z tym, że jest supportem. Poruszył także kwestię podstawowego AD, które jak zapewne wiemy, czasami jest zmniejszane lub zwiększane, ale to wpływa nie tylko na obrażenia, które zadajemy przeciwnikom, ale także na last hity.

Istnieją pewne progi AD, w których zaczynasz po prostu przegapić losowe last hity, które Twoim zdaniem powinny wejść.

Chociaż jest to tylko wierzchołek góry lodowej, którą można pokonać pracownicy przed wydaniem nowego championa, to pokazuje, że ich praca nie jest wcale taka łatwa, nawet pomimo “200 lat doświadczenia”.