Reklama

Nie wydawało Wam się, Riotowi nie przynosi to zysków, więc bohaterowie będą mówić coraz mniej

League of Legends

Reklama

Gracze zauważyli, że łączny czas wypowiedzi Viego jest krótszy niż u innych bohaterów. Riot wyjaśnia dlaczego.

Reklama


Linie dialogowe w League of Legends wbrew pozorom mogą mieć znaczący wpływ na grę. Choć wielu graczy nie zwraca uwagi na to, co mówią postacie podczas poruszania się czy atakowania przeciwników, to mimo wszystko wypowiedzi są formą zarysowania charakteru championa. Liczy się tutaj sposób mówienia, emocje, ton głosu czy nawet akcent, który wskazuje na to, skąd pochodzi dany bohater. Dialogi wskazują na relacje między postaciami, zdradzają pewne kwestie z fabuły i tak dalej. A mimo to Riot postanowił ograniczyć ich liczbę u nowych bohaterów. Dlaczego?

Bohaterowie LoLa będą mówić coraz mniej

Gracze zauważyli, że Viego mówi stosunkowo niewiele, jeśli porówna się go z innymi championami. Trudno to ocenić na podstawie ilości różnych wypowiedzi, ponieważ bywa i tak, że niektóre postacie mówią bardzo dużo pojedynczych słów. Fani postanowili sprawdzić więc długość filmu, który przedstawia wszystkie teksty danej osoby. Okazuje się, że w przypadku Viego całość trwa niecałe 13 minut. Być może bez porównania wydaje się to dużo, ale gdy spojrzy się na wypowiedzi, np. Kai’Sy (ponad 27 minut), Rakana (ponad 24 minuty), Zoe (27 minut) czy nawet Kleda (ponad 22 minuty) to Zniszczony Król wypada przy tym bardzo słabo.

Reklama

Oczywiście nie oznacza to, że nie ma postaci, których wypowiedzi trwają jeszcze mniej. Starsi bohaterowie nierzadko posiadali (i nadal posiadają) jedynie kilkanaście linii dialogowych, które często łącznie nie przekraczają nawet 10 minut.

Chodzi jednak o to, że w pewnym momencie Riot zaczął znacząco ograniczać teksty swoich postaci, tak jakby chciał wrócić do tego, co było wiele lat temu. Dlaczego?

Na to pytanie odpowiedział jeden z Rioterów – RiotBrightmoon. Okazuje się, że twórcy faktycznie zmniejszają liczbę dialogów między championami.

Masz rację, ostatnie nagrania głosów czasem mają o wiele mniej minut niż u innych bohaterów, których zrobiliśmy w latach 2015-2018. Nie chodzi o to, że mniej nam zależy (lub przeznaczyliśmy nasze zasoby na robienie czegoś innego). Chodzi tutaj o to, że stwierdziliśmy, że zyski z dodawania większej ilości wypowiedzi są małe, a poza tym większość graczy części z nich nigdy nie usłyszy. Dodatkowo sprawia to, że postać robi się mniej wyrazista podczas gry.

Dla każdej dodatkowej linii dialogowej musimy opisać interakcje i nagrać te słowa w wielu językach. Otrzymaliśmy sporo opinii od was, że bohaterowie podczas meczu za dużo gadają i mają zbyt wiele wariantów wypowiedzi, które wypychają te teksty, które są bardziej istotne i definiują postać.

Aktualnie nie mogę stwierdzić, czy osiągnęliśmy idealny punkt w tym temacie. Jest to coś, o czym jeszcze będziemy mówić w przyszłości.

Jak widać, Riot stara się ograniczyć wypowiedzi nie tylko przez to, że tworzenie ich jest pracochłonne, a daje małe zyski, ale również dlatego, że mniejsza ilość tekstu pozwala się skupić na naprawdę istotnych kwestiach. Zapewne część graczy, szczególnie fanów lore gry, zgodzi się, że wypowiedzi niewnoszące nic do fabuły nie są szczególnie potrzebne. Społeczność zazwyczaj skupia się głównie na interakcjach między championami, które mogą zdradzić powiązania i relacje między nimi.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej