Opis Patcha 13.23 w League of Legends
Szczegóły zmian i nowości na patch 13.23 w LoLu.
W tym patchu skupiamy się na przypadkach granicznych i dopracowujemy zmiany wprowadzone w poprzednich patchach (np. K’Santego). Udoskonalamy zmiany, które przygotowaliśmy na 2024 r., i szykujemy się na patch 14.1. Z tego powodu 13.23 i 13.24 mogą być ciutkę mniejsze i mniej skomplikowane niż zwykle. Dopiero patch 14.1 porządnie namiesza!Ponadto mamy dla was przeurocze skórki pszczółek, modyfikacje Nexus Blitz i ARAM-u. W tym patchu wprowadzamy również zmiany Riot ID. Dokonaliśmy tam kilku zmian, z którymi możecie zapoznać się poniżej.W tym patchu do TFT trafia nowa rotacja, w której zmiksujecie własne utwory, łącząc różne zespoły (cechy) na swojej planszy!
Patch w skrócie
Zmiana Riot ID
20 listopada 2023 r. przestaliśmy korzystać z imion przywoływaczy, przechodząc wyłącznie na Riot ID w kontekście wszystkich graczy oraz tworząc bardziej ujednolicone doświadczenia we wszystkich naszych grach. Więcej informacji na temat tej zmiany przeczytacie tutaj.Przechodzimy z imion przywoływaczy na Riot ID. Teraz będziecie mogli zmienić swoje nazwy za darmo co 90 dni. Zmiana weszła w życie 20 listopada i wszystkim została przyznana darmowa zmiana nazwy. Więcej możecie przeczytać tutaj.
Reklama
Bohaterowie
Azir
W: zmniejszone obrażenia, żołnierze nakładają teraz efekty przy trafieniu na główny cel.
Brak interakcji Azira z przedmiotami mającymi efekty przy trafieniu dezorientował i rozczarowywał graczy, którzy zaczynali grać tym bohaterem. Stało się to jeszcze bardziej widoczne wraz z premierą Areny, gdyż obejmuje ona kilka ulepszeń, które świetnie sprawdziłyby się w rękach Azira, ale nie działały, a gracze i tak je kupowali, by potem się rozczarować. Przyjrzeliśmy się nieco opcji umożliwienia żołnierzom Azira aktywacji efektów przy trafieniu przedmiotów i uważamy, że Imperator Pustyni zasługuje na taką zmianę i sprawdzi się ona zarówno na Summoner’s Rift, jak i na Arenie! Wzmocni to jego skalowanie z przedmiotami, więc musimy wprowadzić kilka osłabień, by nie rozszalał się za bardzo po otrzymaniu nowej mocy.
W – Powstańcie!
- Obrażenia magiczne: 2-92 pkt. (na poziomach 10-18) (+50/67/84/101/118 pkt. obrażeń magicznych) (+60% mocy umiejętności) ⇒ 2-77 pkt. (na poziomach 10-18) (+50/65/80/95/110 pkt.) (+55% mocy umiejętności)
- Obrażenia magiczne: Ataki W przeciwko głównemu celowi (czyli celowi, który kliknęliście) teraz aktywują efekty przy trafieniu, zadając 50% ich obrażeń (100% na Arenie). Obejmuje to efekty przy ataku, takie jak Widmowe Uderzenie Ostrza Gniewu, Huragan Runaana czy Pogromca Krakenów.
Briar
Zmniejszone podstawowe zdrowie. W: zmniejszone obrażenia Przekąszenia.
Pomimo wprowadzonych osłabień Briar staje się silniejsza z patcha na patch, gdyż gracze grają nią coraz lepiej. Osłabiamy ją w taki sposób, by była mniej uciążliwa. Chcemy zmniejszyć przepaść pomiędzy zestawami z destrukcją a zestawami dla wojowników. Mniej zdrowia oznacza, że bohaterka będzie bardziej uzależniona od dodatkowego zdrowia z innych źródeł, natomiast mniejsze obrażenia eksplozywne zmniejszają względną wartość destrukcji na korzyść przedmiotów dla wojowników.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe zdrowie: 610 pkt. ⇒ 590 pkt.
W – Przekąszenie
- Dodatkowe obrażenia fizyczne: 5/20/35/50/65 pkt. (+5% całkowitych obrażeń od ataku) (+10% (+3,5% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) brakującego zdrowia celu) ⇒ 5/20/35/50/65 pkt. (+5% całkowitych obrażeń od ataku) (+9% (+2,5% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) brakującego zdrowia celu)
Draven
R: poprawka.
Draaaaaaaaaaaaaaaven.
R – Tornado Śmierci
- Drobna poprawka: R Dravena teraz wraca do jego ciała po trafieniu bohatera, gdy Draven nie żyje.
Janna
Zmodyfikowano dodatkową prędkość ruchu umiejętności biernej. W: skrócony czas odnowienia, zmodyfikowane namierzanie. R: skrócony czas odnowienia.
Pozostało nieco miejsca, by jeszcze bardziej zoptymalizować Jannę (zmiana z powrotem na Aery, gdyż spamowanie Wyjącą Wichurą jest słabsze). Mimo wszystko bohaterka jest słabsza od swojej wersji przed aktualizacją zestawu umiejętności z patcha 13.22. Oddajemy jej nieco mocy, by gracze czerpali przyjemność z jej rozgrywki podczas całej gry. Należy pamiętać, że we wczesnej fazie gry bohaterka radzi sobie znacznie gorzej niż dawniej, dlatego wzmacniamy ją w tym zakresie.Zmiana zasięgu Zefira będzie ogólnym wzmocnieniem. Będzie on teraz taki sam jak jej zasięg ataku. Oznacza to niemal brak zmian w przypadku mniejszych celów, ale znacznie ułatwia użycie go przeciwko dużym bohaterom, takim jak Cho’Gath.
Umiejętność bierna – Pomyślne Wiatry
- Skalowanie dodatkowej prędkości ruchu: 20/25/30/35% ⇒ 30%
W – Zefir
- Czas odnowienia: 9/8,5/8/7,5/7 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.
- Namierzanie: 650 jedn. zasięgu między środkami ⇒ 550 jedn. zasięgu między krawędziami (Uwaga: dzięki tej zmianie W będzie się lepiej sprawdzało przeciwko dużym celom i będzie neutralne przeciwko mniejszym celom).
R – Monsun
- Czas odnowienia: 150/135/120 sek. ⇒ 130/115/100 sek.
Jarvan IV
Q: wydłużony czas odnowienia.
Jarvan IV świetnie sobie radzi w kolejce solo. Jego częstotliwość wyboru, banowania oraz współczynnik zwycięstw są na wysokim poziomie. Ma dostęp do dużych ilości przyspieszenia umiejętności ze swojego zestawu przedmiotów, co prowadzi do uciążliwej dostępności kombinacji Q-E. Chcemy osłabić go pod tym względem, dlatego wydłużamy czas odnowienia Q, które wciąż będzie dostępne po kupnie przyspieszenia umiejętności, ale już nie tak często jak wcześniej.
Q – Cios Smoka
- Czas odnowienia: 10/9/8/7/6 sek. ⇒ 10/9,5/9/8,5/8 sek.
K’Sante
Q: zwiększony koszt many, zmniejszone obrażenia podstawowe. W: naprawiony błąd. E: zmniejszona wytrzymałość tarczy. R: zmodyfikowano dodatkowe obrażenia od ataku efektu biernego, zmniejszona premia przy użyciu.
Aktualizacja zestawu umiejętności K’Santego w patchu 13.20 sprawiła, że przeciwnicy mają więcej możliwości kontrowania go. Chcemy jednak upewnić się, że bohater może mieć zarówno silne, jak i słabe zestawienia. Zależy nam na pewności, że K’Sante faktycznie będzie miał problem podczas walki w niekorzystnych zestawieniach. Słabsza tarcza, Q ze zwiększonym kosztem i mniejsze obrażenia po awansie na 6. poziom powinny zapewnić, że postacie silne w alejach 1 na 1 będą wyjątkowo skuteczne przeciwko K’Santemu. Bohater nadal powinien dobrze się skalować i w razie potrzeby być strażnikiem lub zwadźcą. Będziemy go dopracowywać, by był zaawansowanym bohaterem, którego warto opanować do perfekcji. Nie może jednak z łatwością dominować wrogów.
Q – Uderzenie Ntofo
- Koszt many: 15 pkt. many ⇒ 28/26/24/22/20 pkt. many
- Obrażenia: 30/60/90/120/150 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+30% dodatkowego pancerza) (+30% dodatkowej odporności na magię) ⇒ 30/55/80/105/130 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+30% dodatkowego pancerza) (+30% dodatkowej odporności na magię)
W – Taran
- Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, który umożliwiał K’Santemu wykonanie doskoku Tarana za wcześnie. Jeśli czas przygotowania Tarana zakończy się wcześnie, nie nastąpi już doskok.
E – Praca Nóg
- Wytrzymałość tarczy: 45/65/85/105/125 pkt. (+15% dodatkowego zdrowia) ⇒ 50/90/130/170/210 pkt. (+10% dodatkowego zdrowia)
R – Na Całego
- Dodatkowe obrażenia efektu biernego: 45/60/75% (na poziomach 6/11/16) ⇒ 30-78% (na poziomach 6-18, skalowanie liniowe)
- Dodatkowe obrażenia od ataku: 15/30/45 pkt. (+25% dodatkowego pancerza) (+25% dodatkowej odporności na magię) ⇒ 10/25/40 pkt. (+25% dodatkowego pancerza) (+25% dodatkowej odporności na magię)
Naafiri
Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia ogarów. E: zmniejszone obrażenia podstawowe.
Stworzyliśmy Naafiri z zamysłem, że będzie łatwą do opanowania zabójczynią, która nie wywiera wystarczająco presji, by szybko kończyć gry. Bohaterka została zaprojektowana z myślą o grach na średnim poziomie umiejętności. Bohaterka jest jedną z łatwiejszych zabójczyń z solidną późną fazą gry. Obecnie wygrywa jednak za dużo gier, dlatego ją osłabiamy. Chcemy zachować jej możliwość wywierania wpływu na rozgrywkę, dlatego nie zmieniamy skalowania ze złotem, a zamiast tego obniżamy obrażenia podstawowe. Dzięki tej zmianie Naafiri będzie musiała sobie zapracować na kolejne udziały w zabójstwach.
Umiejętność bierna – Jesteśmy Czymś Więcej
- Obrażenia od ataku ogara: 6-29,8 pkt. (zależnie od poziomu) (+4,5% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 5-25 pkt. (zależnie od poziomu) (+4,5% dodatkowych obrażeń od ataku)
E – Wypatroszenie
- Obrażenia Gradu Ciosów: 65/100/135/170/205 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
- Maksymalne obrażenia Wypatroszenia: 100/150/200/250/300 pkt. (+130% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 95/140/185/230/275 pkt. (+130% dodatkowych obrażeń od ataku)
Riven
Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. R: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku.
Aktualizacja przeciwko zyskiwaniu znacznej przewagi z patcha 13.20 negatywnie wpłynęła na Riven, gdyż często polega na tej mechanice we wczesnej fazie gry. Bohaterka nie jest słaba w rękach większości doświadczonych graczy, ale chcemy ją nieco wzmocnić, by zaangażowanie w jej naukę było bardziej opłacalne.
Q – Połamane Skrzydła
- Obrażenia: 15/35/55/75/95 pkt. (+45/50/55/60/65% obrażeń od ataku) ⇒ 15/35/55/75/95 pkt. (+50/55/60/65/70% obrażeń od ataku)
R – Ostrze Wygnańca
- Dodatkowe obrażenia od ataku: 20% ⇒ 25%
Trundle
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku. Q: zmniejszony koszt many.
Trundle nie radzi sobie dobrze w górnej alei, co oznacza, że musimy go nieco wzmocnić. Zmniejszamy koszt many Q, gdyż używa go do wymiany ciosów i czyszczenia fal. Wzmacniamy również jego przyrost obrażeń od ataku, co powinno wzmocnić jego skalowanie i synergię z Mocą Trójcy.
Podstawowe statystyki
- Przyrost obrażeń od ataku: 3 pkt. ⇒ 4 pkt.
Q – Chaps
- Koszt many: 30 pkt. ⇒ 20 pkt.
Vel’Koz
Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia.
Vel’Koz wypada obecnie dość słabo zarówno w roli wspierającego, jak i środkowego. Przyda mu się drobne wzmocnienie. W tym patchu wzmacniamy obrażenia jego umiejętności biernej, gdyż chcemy, aby ich aktywacja była bardziej satysfakcjonująca dla użytkowników Vel’Koza i zapewniała interesujący styl rozgrywki. Zwiększy to również jego moc podczas używania R, ale bohater aktywuje umiejętność bierną tylko raz na rzucenie umiejętności, co zapewnia większą nagrodę za ryzyko związane z unieruchomieniem Vel’Koza.
Umiejętność bierna – Dekonstrukcja Organiczna
- Obrażenia trzeciego ładunku: 33-169 pkt. (zależnie od poziomu, +50% mocy umiejętności) ⇒ 35-180 pkt. (zależnie od poziomu, +60% mocy umiejętności)
Ziggs
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Q: zmniejszone obrażenia. W: dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach, zwiększony koszt many.
Osłabienie pancerza wprowadzone w ostatnim patchu okazało się mniej znaczące, niż się spodziewaliśmy, gdyż Ziggs ma spory zasięg. Musimy ponownie osłabić bohatera, gdyż radzi sobie za dobrze w kolejce solo. Głównym celem jest ograniczenie tego, jak uciążliwy jest bohater we wczesnej fazie gry. Osłabiamy podstawowe obrażenia jego Q, gdyż teraz ma lepszy obszar trafienia. Wydłużamy również czas odnowienia jego W, gdyż jest silnym narzędziem do inicjacji i przerywania walk, którego można również używać do czyszczenia fal ze względu na niski koszt.
Podstawowe statystyki
- Podstawowe obrażenia od ataku: 54 pkt. ⇒ 55 pkt.
Q – Skacząca Bomba
- Obrażenia magiczne: 95/145/195/245/295 pkt. (+65% mocy umiejętności) ⇒ 85/135/185/235/285 pkt. (+65% mocy umiejętności)
W – Ładunek Kumulacyjny
- Czas odnowienia: 20/18/16/14/12 sek. ⇒ 24/21/18/15/12 sek.
- Koszt many: 65 pkt. ⇒ 80 pkt.
Modyfikacje złota za wieże
WIEŻE
W tym patchu modyfikujemy złoto przyznawane za niszczenie wież, by dywersja stanowiła solidną mechanikę. 125 szt. złota za wewnętrzne wieże będzie teraz złotem lokalnym, co zwiększy indywidualny poziom mocy gracza, który zechce zniszczyć wieżę wroga. Zwiększamy również wartość wież Inhibitora, by ogólnie stały się cenniejszym celem. Obecnie nie warto niszczyć wież inhibitora podczas dywersji, dlatego zwiększamy wartość tego stanowiącego solidne zagrożenie celu.Statystycznie spośród wszystkich ról w grze to bohaterowie górnej alei otrzymują najwięcej złota za wieże – obejmuje to wszystkie poziomy umiejętności. Względny wzrost wartości powinien nieproporcjonalnie wesprzeć górnych w zamienianiu swoich atutów w jeszcze więcej mocy, co zwiększy ich wpływ na całą rozgrywkę.Wiedzieliście, że wieże mają przedmioty w ekwipunku wyjaśniające różne dotyczące ich zasady? Nieco je zmodyfikowaliśmy, by zawierały więcej czytelniejszych informacji.
WEWNĘTRZNE WIEŻE
- Lokalne złoto środkowej alei: 300 szt. złota ⇒ 425 szt. złota
- Lokalne złoto bocznej alei: 550 szt. złota ⇒ 675 szt. złota
- Globalne złoto: 250 szt. ⇒ 125 szt.
- Całkowite złoto: 550/800 szt. (bez zmian)
WIEŻE INHIBITORA
- Lokalne złoto: 50 szt. złota ⇒ 375 szt. złota
- Globalne złoto: 250 szt. ⇒ 125 szt.
- Całkowite złoto: 300 szt. ⇒ 500 szt.
ZMIANY OPISÓW
- Zaktualizowano opisy nagród, by zawierały złoto lokalne i złoto globalne z wież.
- Zaktualizowano formatowanie opisów innych przedmiotów wież.
Zmiany w trybie ARAM
WZMOCNIENIA
- Kassadin: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Nilah: leczenie: 90% ⇒ 100%
- Xayah: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
OSŁABIENIA
- K’Sante: otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
- Rumble: otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
- Tahm Kench: otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
MODYFIKACJE
- Ashe: czas odnowienia W: 18/14,5/11/7,5/4 sek. ⇒ 18 sek. na wszystkich poziomach; czas odnowienia R: 100/80/60 sek. ⇒ 110/90/70 sek.; przyspieszenie umiejętności: -30 jedn. ⇒ 0 jedn.
Zmiany Nexus Blitz
OBOZY W DŻUNGLI
Dżunglerzy mają nowe zwierzątka, dzięki czemu wyprzedzają bohaterów w alei, co sprawia, że ich ganki są zbyt skuteczne we wczesnej fazie gry. Modyfikujemy zdrowie potworów, by nieco spowolnić czyszczenie dżungli, co dotyczy w szczególności obszarowego czyszczenia.
- Zdrowie Wędrującego Kraba: 3400-11560 pkt. ⇒ 3500-11900 pkt.
- Zdrowie średnich Skalniaków: 900-2115 pkt. ⇒ 750-1763 pkt.
- Zdrowie Ponurnika: 2400-5640 pkt. ⇒ 2600-6110 pkt.
- Zdrowie Czerwonego Krzewogrzbieta: 4600-12420 pkt. ⇒ 5000-13500 pkt.
- Zdrowie Niebieskiego Strażnika: 3500-9450 pkt. ⇒ 3750-10125 pkt.
- Zdrowie Herolda: 8400-16800 pkt. ⇒ 9000-18000 pkt.
WZMOCNIENIA
- Corki: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Hecarim: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Riven: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Pyke: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 105%
- Camille: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
OSŁABIENIA
- Singed: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Maokai: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Sett: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Teemo: zadawane obrażenia: 95% ⇒ 90%
Zmiany sygnałów
- Zasygnalizowanie przedmiotu sojusznika, superumiejętności lub czasu odnowienia czaru przywoływacza na tablicy wyników jest wysyłane do całej drużyny, jeśli czas odnowienia przedmiotu lub umiejętności przekroczył już próg 50%.
Znane błędy zmian sygnałów
- Zasygnalizowanie czasu odnowienia przedmiotu sojusznika, superumiejętności lub czaru przywoływacza, gdy jego czas odnowienia wynosi poniżej 50%, pokaże [Grupa] przed sygnałem, mimo że sygnał jest wysyłany do całej drużyny.
Rotacja mitycznego sklepu
OPUSZCZAJĄ MITYCZNY SKLEP
- Vayne Złodziejka Dusz
- Barwa Vayne Złodziejki Dusz (Pierwsze Dziesięciolecie) + Ikona
Naprawione błędy i drobne zmiany
STATYSTYKI KARIERY
- Upraszczamy statystyki kariery w kliencie. Teraz dostępne będą dane z bieżącego roku kalendarzowego i z ostatniego roku. Będą wyświetlane jako Sezon 2022, 1 Split 2023 i 2 Split 2023.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie wroga przez Pix Lulu niepoprawnie przyznawało zabójstwo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kombinacja W – Ferromancji: Roztrzaskania Rell oraz R – Burzy Magnetycznej powodowała, że R – Burza Magnetyczna przerywała ładowane umiejętności.
- Naprawiono błąd K’Santego, który występował po użyciu pewnych kombinacji umiejętności podczas jego R – Na Całego.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny totemu był permanentny, jeśli totem wyczerpał się podczas użycia na nim Soczewki Wyroczni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Kokon / Wspinaczka Elise nieprawidłowo wykorzystywała czas trwania ogłuszenia podczas obliczania wzmocnienia obrażeń.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Soczewka Wyroczni czasami na stałe ujawniała towarzyszy dżungli.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Taran K’Santego przestawał się ładować, jeśli był użyty w tym samym momencie co Hexbłysk.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Bzzztcrank
Król Pszczelgar
Pszczel’Koz
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: