Osłabienie EXPa skierowane w Jungle, dotknęło również BOTa. Jak duży ma to wpływ na ADC w League of Legends?
Zmiany w aktualizacji 10.8 dotknęły również dolną linię. Jak bardzo?
Patch 10.8 wprowadza do gry bonus do zdobytego doświadczenia za likwidowanie przeciwników solo i zarazem osłabienie za likwidację z asystą. Z założenia miało ograniczyć ilość Punktów Doświadczenia zdobywanych przez Dżunglerów, ale przy okazji ucierpiał również BOT.
Zmiany EXPa, a BOT
W najnowszej łatce Riot zdecydowało się na promowanie solowych likwidacji. Uznano, że gracze coraz rzadziej decydują się na agresywną grę i częściej czekają głównie na leśnika. Dlatego postanowiono zwiększyć EXP za pozbycie się gracza Solo i zmniejszyć, jeżeli ktoś będzie asystował. Jak to wygląda?
Na poziomach 1-6 solowa likwidacja bohatera daje o 20% więcej doświadczenia, a z asystą daje o 20% mniej doświadczenia. Na poziomach 7-8 wartości te zostają zmniejszone do 10%.
Reklama
ZOBACZ – Kule honoru w League of Legends są bezużyteczne? Fragmenty kluczy liczą się do miesięcznego limitu
Okazało się jednak, że oprócz solowych linii i dżungli w grze jest również BOT, gdzie praktycznie zawsze znajduje się para sojuszników, a tam solowe likwidacje padają rzadko i to właśnie oni według opinii graczy ucierpią najbardziej.
Jak bardzo?
Do obliczenia strat wykorzystamy lolwiki, która przedstawia szczegółowe statystyki PD za likwidację, oraz ilość potrzebnego doświadczenia na poziom.
Przyjmijmy, że jedna ze stron pozbędzie się swoich oponentów na poziomie 6, z pełną asystą ze strony wspierającego.
Zgładzenie obu przeciwników z poziomem 6 generuje 335 XP (x2), ale zostaje pomniejszony o 20%, czyli uzyskamy tylko 536 punktów doświadczenia (strata 134), a na 7 LVL potrzebujemy ich 780.
Stratę PD może zrekompensować nam zlikwidowanie (solo) dwóch minionów walczących wręcz i jednego castera.
ZOBACZ – Skórki Coven cieszą się tak dużą popularnością, że gracze LoLa zaprojektowali takiego skina do Ahri
Podsumowując, straty będą widoczne, ale nie wpłyną tak bardzo na grę. Dalej większą przewagę nad przeciwnikiem z dolnej alei będzie dawała jego nieobecność na linii niż zdobyte doświadczenie za jego likwidację. Pamiętajmy jednak, że nawet drobne i statystycznie nic niewnoszące zmiany potrafią zrujnować cały balans i niewykluczone, że i w tym przypadku tak będzie, liczby jednak nie wyglądają tak tragicznie.