Patch 12.11 w LoLu. Kto dostanie nerfy, a kto buffy? Wcześniejszy opis nadchodzącej aktualizacji
Jakich poprawek można spodziewać się po nadchodzącej do LoLa aktualizacji 12.11?
O tym, że patch 12.10 sporo namieszał w mecie League of Legends, nie trzeba mówić żadnemu graczowi. Aktualizacja każdemu bohaterowi zapewniła dodatkowe HP, pancerz i odporność na magię, a w efekcie sprawiła, że przeciwnika po prostu trudniej jest powalić. Zarówno dla fanów, jak i twórców, oczywiste było to, że tak obszerny patch sprawi, iż spora ilość przedmiotów czy postaci będzie wymagała dodatkowych poprawek.
Kilku bohaterów doczekało się już zmian w hotfixach wydanych zaledwie dzień po pojawieniu się aktualizacji 12.10. Teraz nadszedł czas znacznie większej ilości poprawek z racji zbliżającego się patcha 12.11. Co zostanie w nim zmienione?
Aktualizacja 12.11
Wzmocnienia bohaterów
- Xin Zhao,
- Nunu and Willump,
- Ryze,
- Taric,
- Rakan,
- Samira,
- Caitlyn,
- Aphelios,
- Tahm Kench,
- Irelia,
- Gragas,
- Lee Sin,
- Tryndamere,
- Sylas.
Osłabienia bohaterów
- Lillia Top,
- Wukong,
- Master Yi,
- Swain,
- Taliyah,
- Gwen,
- Kayn (Rhaast),
- Brand,
- Kog’Maw,
- Rengar,
- Veigar,
- Senna,
- Olaf Top.
Zmiany bohaterów
- Podstawowy atak
- Usunięto spowolnienie podstawowego ataku.
- Przelicznik AP wzmocnionego podstawowego ataku zwiększony z 80% do 90%
- Dodatkowe obrażenia podstawowego ataku od maksymalnego zdrowia celu zwiększone z 1-10% do 3-15%
- Burst Fire (Q)
- Obrażenia zwiększone z 7-15 (+110%-120% AD) do 8-20 (+110%-130% AD)
- Ultrashock Laser (W)
- Zdolność trafi krytycznie przeciwko bohaterom oraz potworom, jeśli przeleciało przez ścianę.
- Spowolnienie zmniejszone z 30%-70% do 30%-50%
- Przelicznik AD zwiększony z 140% do 150%
- Czas odnowienia zmniejszony z 13-9 do 12-8 sekund
- Spark Surge (E)
- Czas odnowienia zmniejszony z 26-20 do 22-16 sekund
- Redukcja czasu odnowienia zmniejszona z 1 do 0,5 sekundy (przy trafieniu krytycznym z 3 sekund do 1,5)
- Lightning Crash (R)
- Bonusowa prędkość poruszania się za stack zmniejszona z 1,5% do 1%
- Ilość stacków za trafienie bohatera zwiększona z 4 do 8
- Czas odnowienia superumiejętności zmniejszony z 120-70 do 100-70 sekund
Wzmocnienia przedmiotów
- Crown of the Shattered Queen,
- Mityczne przedmioty zapewniające AP są rebalansowane
- Hextech Rocketbelt,
- Night Harvester,
- Goredrinker,
- Przedmiot jest zbyt mocno znerfiony – niektórzy asasyni nie mają lepszego wyboru i muszą się na niego decydować.
- Duskblade of Draktharr,
- Asasyni ogólnie są zbyt słabi. Jesteśmy ostrożni ze zmianami, aby nie przywrócić zbyt dużego burstu, ale jednocześnie nie chcemy, aby buildy wojowników były spotykane u asasynów.
- Eclipse,
- Prowler’s Claw,
- Axiom Arc,
- Serpent’s Fang,
- Sterak’s Gage,
- Item był słaby od momentu zmian przedmiotów dla figterów. Buffujemy go dla juggernautów.
- Blade of the Ruined King,
- Przedmiot jest zbyt mocno znerfiony.
- Bami’s Cinder,
- Tanki są słabsze niż w aktualizacji 12.9 z kilkoma wyjątkami. Chcemy przywrócić im nieco siły.
- Frostfire Gauntlet,
- Turbo Chemtank,
- Sunfire Aegis,
- Randuin’s Omen,
- Spirit Visage,
- Abyssal Mask,
- Zeke’s Convergence,
- Knight’s Vow.
Osłabienia przedmiotów
- Everfrost,
- Mityczne przedmioty zapewniające AP są rebalansowane.
- Liandry’s Anguish,
Nieco obniżamy stałe obrażenia zadawane przez mityczne przedmioty dla postaci AP.
Nieznacznie osłabiamy w szczególności Liandry’s. Większość nerfów ma uderzyć głównie w Branda.
- Riftmaker,
- Umbral Glaive,
- Przedmiot zbyt mocno wpływa na wizję.
- Maw of Malmortius,
- Przedmioty te były silne od czasu zmian wojowników. Nieznacznie je osłabiamy po tym, jak dowiedzieliśmy się, jak wypadła aktualizacja wytrzymałości.
- Death’s Dance,
- Kraken Slayer.
Zmiany systemowe
- Głębokie rany,
- Siła głębokich ran zmniejszona z 30/50% do 25/40%
- Lethal Tempo,
- Staramy się lepiej zbalansować elementy zapewniające sustain i alternatywy.
- Obrażenia wież.
- Zewnętrzne wieże zadają zbyt dużo obrażeń. Na ten moment nie ruszamy reszty.