w

Pełna lista zmian w patchu 11.1 League of Legends. Nerfy i buffy postaci oraz przedmiotów

Co zostanie wzmocnione, a co osłabione w pierwszej aktualizacji nadchodzącego sezonu LoLa?


Po wprowadzeniu aktualizacji przedsezonowej League of Legends wymagało naprawdę wielu poprawek w kwestii balansu. Mimo że sporo problemów zostało już rozwiązanych, gra dalej nie jest idealna, a gracze domagają się wzmocnień czy osłabień wielu postaci czy przedmiotów. Rioterzy już wcześniej dzielili się zmianami na kolejny patch, jednak dopiero teraz społeczność ma okazję przyjrzeć się im w pełnej okazałości. Czego można się spodziewać?

Szczegółowe zmiany balansu w patchu 11.1

Główny projektant rozgrywki – Mark Yetter, znany jako Riot Scruffy, opublikował rozpiskę zmian, jakie będą miały miejsce w patchu 11.1. Poza licznymi buffami i nerfami przeróżnych championów, zmiany dotyczą także niektórych itemów.

Buffy przedmiotów

  • Przedmioty nakładające Głębokie Rany
    • Czas trwania debuffa zwiększony z 2 do 3 sekund
  • Shurelya’s Battlesong
    • Bonusowa prędkość poruszania się po użyciu zdolności przedmiotu zwiększona z 40% do 60%
  • Arcangel’s Staff
    • AP zwiększone z 60 na 65
    • Sapphire Crystal został zastąpiony przez Amplifying Tome w ścieżce budowania przedmiotu
  • Seraph’s Embrance
    • AP zwiększone z 60 do 65
  • Ionian Boots of Lucidity
    • Ability haste zwiększone z 15 do 20

Poprawki przedmiotów

  • Duskblade of Draktharr
    • Obrażenia zdolności pasywnej Nightstalker zmniejszone ze 100 (+30% bonusowego AD) do 65 (+25% bonusowego AD)
    • AD zwiększone z 55 do 60
  • Prowler’s Claw
    • Obrażenia zdolności aktywowanej Sandswipe zmniejszone ze 100 (+30% bonusowego AD) do 65 (+25% bonusowego AD)
    • Ability haste zwiększone z 10 do 20
  • Hextech Rocketbelt
    • Obrażenia zdolności aktywowanej Supersonic zmniejszone ze 175-250 (+15% AP) do 125 (+15% AP)
    • Moc umiejętności zwiększona z 80 do 90
    • Zdrowie zwiększone z 250 do 350
  • Night Harvester
    • Obrażenia zdolności pasywnej Soulrend zmniejszone ze 125-200 (zależne od poziomu)(+15% AP) do 125 (+15% AP)
    • Moc umiejętności zwiększona z 80 do 90
    • Zdrowie zwiększone z 250 do 300
  • Trinity Force
    • AD zmniejszone z 35 do 25
    • Ability haste zwiększone z 10 do 20
  • Goredrinker
    • Aktywowane obrażenia zmniejszone z 110% całkowitego AD do 100% całkowitego AD
    • Leczenie Thirsting Slash (co trafienie bohatera) wzmocnione z 20% całkowitego AD (+12% brakującej ilości zdrowia) do 25% całkowitego AD (+12% brakującej ilości zdrowia)
    • Leczenie Thirsting Slash jest teraz obliczane sekwencyjnie, dla każdego trafionego bohatera, oznacza to, że zyski z trafienia kilku bohaterów będą mniejsze, przez wzgląd na rozkładanie się brakującej ilości zdrowia
  • Stridebreaker
    • Aktywowane obrażenia zmniejszone ze 110% całkowitego AD do 100% całkowitego AD
    • AD zmniejszone z 50 do 45
    • Ability haste zwiększone z 10 do 20
  • Runaan’s Hurricane
    • Koszt zmniejszony z 3400 do 2500 złota
    • AD zmniejszone z 25 do 0
    • Obrażenia zadawane przez pociski zmniejszone z 40-70% do 40% obrażeń od ataku
    • Pickaxe został zastąpiony Daggerem w ścieżce budowania przedmiotu
  • Muramana
    • [USUNIĘTO] Zdolność Shock aktywuje się tylko dla zdolności zadających obrażenia fizyczne
    • Koszt zwiększony z 2600 do 2900 złota
    • Sapphire Crystal został zastąpiony Długim Mieczem w ścieżce budowania przedmiotu
    • Obrażenia zdolności shock zmniejszone z 4% do 2,5% od maksymalnej many
    • Ilość uzyskanego AD od maksymalnej many zwiększona z 2% do 2,5%

ZOBACZ – Teamfight Tactics: Losy II – Które postacie zostają usunięte, które Riot dodaje. Wszystko, co nowego

Nerfy bohaterów

  • Master Yi
    • Alpha Strike (Q)
      • Czas odnowienia zwiększony z 18-14 do 18-16 sekund
  • Fiddlesticks
    • Bountiful Harvest (W)
      • Czas odnowienia zwiększony z 9-7 do 10-8 sekund
  • Pantheon
    • Bazowe statystyki
      • Regeneracja zdrowia z 10 na 9
    • Shield Vault (W)
      • Skalowanie wzmocnionego W z AD zwiększone z 135-165% do 120-165%
  • Malphite
    • Thunderclap (W)
      • Przelicznik obrażeń z pancerza zmniejszony z 15% do 10%
    • Ground Slam (E)
      • Przelicznik obrażeń z pancerza zmniejszony z 40% do 30%
  • Ivern
    • Rootcaller (Q)
      • Czas odnowienia zwiększony z 12-8 do 14-10 sekund
    • Triggerseed (E)
      • Przelicznik AP tarczy zmniejszony z 90% do 80%
  • Graves
    • Bazowe statystyki
      • Podstawowe AD zmniejszone z 68 do 66
  • Taliyah
    • Rock Surfing (P)
      • Wartość dodatkowej prędkości poruszania się zmniejszona z 20-45% do 12-40%

ZOBACZ – Przecieki się potwierdzają, Riot oficjalnie zdradził wygląd skórek do Nautilusa, Dariusa i Neeko z LoLa

Buffy bohaterów

  • Ryze
    • Overload (Q)
      • Koszt many zmniejszony z 40 do 40-32
  • Qiyana
    • Bazowe statystyki
      • Regeneracja zdrowia zwiększona z 8,5 do 9
      • Regeneracja zdrowia na poziom zwiększona z 0,65 do 0,9
      • AD zwiększone z 64 do 66
  • Xayah
    • Bladecaller (E)
      • Czas odnowienia umiejętności zmniejszony z 12-8 do 10-8 sekund
      • Koszt many zmniejszony z 40 do 30
  • Karma
    • Inspire (E)
      • Bazowa wartość tarczy zwiększona z 80-200 do 80-240
  • Gnar
    • Boulder Toss (Mega Q)
      • Obrażenia zwiększone z 5-165 do 25-205
      • Spowolnienie zwiększone z 15-35% do 30-50%
    • Hop (E)
      • Czas trwania prędkości ataku zwiększony z 4 do 6 sekund
    • Crunch (Mega E)
      • Zasięg zdolności zwiększony z 600 do 675 jednostek
  • Sivir
    • Bazowe statystyki
      • Ilość many zwiększona z 284 do 325
    • Boomerang Blade (Q)
      • Obrażenia zwiększone z 35-95 (+70-130% podstawowego AD) do 40-100 (+75-135% podstawowego AD)
  • Varus
    • Piercing Arrow (Q)
      • Czas odnowienia umiejętności zmniejszony z 18-10 do 16-10 sekund
      • Koszt many zmniejszony z 70-90 do 65-85

Poprawki bohaterów

  • Yasuo
    • Bazowe statystyki
      • Przyrost AD na poziom zmniejszony z 3 do 2
    • Way of the Wanderer (P)
      • Bonus do ataków krytycznych zwiększony 100% do 150%
      • 1% Szansy na trafienie krytyczne da teraz 0,4 AD zamiast 0,5
  • Yone
    • Bazowe statystyki
      • Przyrost AD na poziom zmniejszony z 3.2 do 2.2
    • Way of the Hunter (P)
      • Bonus do ataków krytycznych zwiększony 100% do 150%
      • 1% Szansy na trafienie krytyczne da teraz 0,4 AD zamiast 0,5