Pełna lista zmian w patchu 11.1 League of Legends. Nerfy i buffy postaci oraz przedmiotów
Co zostanie wzmocnione, a co osłabione w pierwszej aktualizacji nadchodzącego sezonu LoLa?
Po wprowadzeniu aktualizacji przedsezonowej League of Legends wymagało naprawdę wielu poprawek w kwestii balansu. Mimo że sporo problemów zostało już rozwiązanych, gra dalej nie jest idealna, a gracze domagają się wzmocnień czy osłabień wielu postaci czy przedmiotów. Rioterzy już wcześniej dzielili się zmianami na kolejny patch, jednak dopiero teraz społeczność ma okazję przyjrzeć się im w pełnej okazałości. Czego można się spodziewać?
Szczegółowe zmiany balansu w patchu 11.1
Główny projektant rozgrywki – Mark Yetter, znany jako Riot Scruffy, opublikował rozpiskę zmian, jakie będą miały miejsce w patchu 11.1. Poza licznymi buffami i nerfami przeróżnych championów, zmiany dotyczą także niektórych itemów.
Buffy przedmiotów
- Przedmioty nakładające Głębokie Rany
- Czas trwania debuffa zwiększony z 2 do 3 sekund
- Shurelya’s Battlesong
- Bonusowa prędkość poruszania się po użyciu zdolności przedmiotu zwiększona z 40% do 60%
- Arcangel’s Staff
- AP zwiększone z 60 na 65
- Sapphire Crystal został zastąpiony przez Amplifying Tome w ścieżce budowania przedmiotu
- Seraph’s Embrance
- AP zwiększone z 60 do 65
- Ionian Boots of Lucidity
- Ability haste zwiększone z 15 do 20
Poprawki przedmiotów
- Duskblade of Draktharr
- Obrażenia zdolności pasywnej Nightstalker zmniejszone ze 100 (+30% bonusowego AD) do 65 (+25% bonusowego AD)
- AD zwiększone z 55 do 60
- Prowler’s Claw
- Obrażenia zdolności aktywowanej Sandswipe zmniejszone ze 100 (+30% bonusowego AD) do 65 (+25% bonusowego AD)
- Ability haste zwiększone z 10 do 20
- Hextech Rocketbelt
- Obrażenia zdolności aktywowanej Supersonic zmniejszone ze 175-250 (+15% AP) do 125 (+15% AP)
- Moc umiejętności zwiększona z 80 do 90
- Zdrowie zwiększone z 250 do 350
- Night Harvester
- Obrażenia zdolności pasywnej Soulrend zmniejszone ze 125-200 (zależne od poziomu)(+15% AP) do 125 (+15% AP)
- Moc umiejętności zwiększona z 80 do 90
- Zdrowie zwiększone z 250 do 300
- Trinity Force
- AD zmniejszone z 35 do 25
- Ability haste zwiększone z 10 do 20
- Goredrinker
- Aktywowane obrażenia zmniejszone z 110% całkowitego AD do 100% całkowitego AD
- Leczenie Thirsting Slash (co trafienie bohatera) wzmocnione z 20% całkowitego AD (+12% brakującej ilości zdrowia) do 25% całkowitego AD (+12% brakującej ilości zdrowia)
- Leczenie Thirsting Slash jest teraz obliczane sekwencyjnie, dla każdego trafionego bohatera, oznacza to, że zyski z trafienia kilku bohaterów będą mniejsze, przez wzgląd na rozkładanie się brakującej ilości zdrowia
- Stridebreaker
- Aktywowane obrażenia zmniejszone ze 110% całkowitego AD do 100% całkowitego AD
- AD zmniejszone z 50 do 45
- Ability haste zwiększone z 10 do 20
- Runaan’s Hurricane
- Koszt zmniejszony z 3400 do 2500 złota
- AD zmniejszone z 25 do 0
- Obrażenia zadawane przez pociski zmniejszone z 40-70% do 40% obrażeń od ataku
- Pickaxe został zastąpiony Daggerem w ścieżce budowania przedmiotu
- Muramana
- [USUNIĘTO] Zdolność Shock aktywuje się tylko dla zdolności zadających obrażenia fizyczne
- Koszt zwiększony z 2600 do 2900 złota
- Sapphire Crystal został zastąpiony Długim Mieczem w ścieżce budowania przedmiotu
- Obrażenia zdolności shock zmniejszone z 4% do 2,5% od maksymalnej many
- Ilość uzyskanego AD od maksymalnej many zwiększona z 2% do 2,5%
ZOBACZ – Teamfight Tactics: Losy II – Które postacie zostają usunięte, które Riot dodaje. Wszystko, co nowego
Nerfy bohaterów
- Master Yi
- Alpha Strike (Q)
- Czas odnowienia zwiększony z 18-14 do 18-16 sekund
- Alpha Strike (Q)
- Fiddlesticks
- Bountiful Harvest (W)
- Czas odnowienia zwiększony z 9-7 do 10-8 sekund
- Bountiful Harvest (W)
- Pantheon
- Bazowe statystyki
- Regeneracja zdrowia z 10 na 9
- Shield Vault (W)
- Skalowanie wzmocnionego W z AD zwiększone z 135-165% do 120-165%
- Bazowe statystyki
- Malphite
- Thunderclap (W)
- Przelicznik obrażeń z pancerza zmniejszony z 15% do 10%
- Ground Slam (E)
- Przelicznik obrażeń z pancerza zmniejszony z 40% do 30%
- Thunderclap (W)
- Ivern
- Rootcaller (Q)
- Czas odnowienia zwiększony z 12-8 do 14-10 sekund
- Triggerseed (E)
- Przelicznik AP tarczy zmniejszony z 90% do 80%
- Rootcaller (Q)
- Graves
- Bazowe statystyki
- Podstawowe AD zmniejszone z 68 do 66
- Bazowe statystyki
- Taliyah
- Rock Surfing (P)
- Wartość dodatkowej prędkości poruszania się zmniejszona z 20-45% do 12-40%
- Rock Surfing (P)
Buffy bohaterów
- Ryze
- Overload (Q)
- Koszt many zmniejszony z 40 do 40-32
- Overload (Q)
- Qiyana
- Bazowe statystyki
- Regeneracja zdrowia zwiększona z 8,5 do 9
- Regeneracja zdrowia na poziom zwiększona z 0,65 do 0,9
- AD zwiększone z 64 do 66
- Bazowe statystyki
- Xayah
- Bladecaller (E)
- Czas odnowienia umiejętności zmniejszony z 12-8 do 10-8 sekund
- Koszt many zmniejszony z 40 do 30
- Bladecaller (E)
- Karma
- Inspire (E)
- Bazowa wartość tarczy zwiększona z 80-200 do 80-240
- Inspire (E)
- Gnar
- Boulder Toss (Mega Q)
- Obrażenia zwiększone z 5-165 do 25-205
- Spowolnienie zwiększone z 15-35% do 30-50%
- Hop (E)
- Czas trwania prędkości ataku zwiększony z 4 do 6 sekund
- Crunch (Mega E)
- Zasięg zdolności zwiększony z 600 do 675 jednostek
- Boulder Toss (Mega Q)
- Sivir
- Bazowe statystyki
- Ilość many zwiększona z 284 do 325
- Boomerang Blade (Q)
- Obrażenia zwiększone z 35-95 (+70-130% podstawowego AD) do 40-100 (+75-135% podstawowego AD)
- Bazowe statystyki
- Varus
- Piercing Arrow (Q)
- Czas odnowienia umiejętności zmniejszony z 18-10 do 16-10 sekund
- Koszt many zmniejszony z 70-90 do 65-85
- Piercing Arrow (Q)
Poprawki bohaterów
- Yasuo
- Bazowe statystyki
- Przyrost AD na poziom zmniejszony z 3 do 2
- Way of the Wanderer (P)
- Bonus do ataków krytycznych zwiększony 100% do 150%
- 1% Szansy na trafienie krytyczne da teraz 0,4 AD zamiast 0,5
- Bazowe statystyki
- Yone
- Bazowe statystyki
- Przyrost AD na poziom zmniejszony z 3.2 do 2.2
- Way of the Hunter (P)
- Bonus do ataków krytycznych zwiększony 100% do 150%
- 1% Szansy na trafienie krytyczne da teraz 0,4 AD zamiast 0,5
- Bazowe statystyki