w

Podgląd punktów maestrii na ekranie ładowania gry zwiększa toksyczność?

Jeden z graczy zauważył, że pokazywanie na ekranie ładowania punktów maestrii każdego z graczy może sprzyjać większej toksyczności w czasie danej gry.


Na Reddicie pojawił się temat, na który można sporo dyskutować. Poruszono kwestię maestrii bohaterów i tego, czy jej podgląd jest potrzebny.

Ilość punktów maestrii na ekranie ładowania gry

Jeden z użytkowników Reddita poruszył ciekawy temat, na który można spojrzeć z różnej strony. Autor zaproponował zmianę punktów maestrii, które możemy podglądać w czasie ładowania gry, na coś innego, np. lore bohaterów.

Pomysł z samym lore jest tylko pewnym wypełniaczem, nie byłoby zapewne różnicy, czy to historia bohatera, opis umiejętności czy większa ilość ciekawostek o nim (choć warto wspomnieć, że gracze już proponowali zmiany na ekranie ładowania: Ekran ładowania gry powinien być zaktualizowany i zawierać pomoce dla nowych graczy?).

Problemem, jaki zauważył autor wątku, jest to, że ludzie uwielbiają oceniać się po ilości punktów na danej postaci, a to sprzyja rozwoju toksyczności w grze.

ZOBACZ – To były najpopularniejsze i najbardziej lubiane skiny w 2019 roku w League of Legends

Zapewne wielu z Was miało do czynienia z sytuacjami, gdzie w drużynie trafił się main z ogromną ilością punktów maestrii. Gdy taka osoba miała gorszą grę lub nawet gorszy dzień z serią przegranych, bardzo często pojawiały się wyzwiska w stylu „Masz milion punktów na xyz, a dalej nie umiesz wygrać linii?”, „Zmień maina, skoro tyle nim grasz, a dalej jesteś beznadziejny”.

Main Twitcha z największą ilością punktów masterii na EUNE

Autor posta napisał:

Obwinianie innych za to, że źle im poszło, a przecież mają dużo punktów maestrii, jest po prostu głupie. Czasami chciałbym, aby na ekranie ładowania było po prostu puste miejsce! To mylące i denerwujące, ludzie łatwo wpadają w błędne myślenie, że skoro ktoś ma wiele punktów, to na pewno będzie carry’ował.

ZOBACZ – Riot ujawnia, dlaczego dodał do LoLa dwóch strzelców jeden po drugim

Gracze często błędnie łączą ilość punktów maestrii (które nabijają się za same gry, w tym nie tylko na Summoner’s Rift) z umiejętnościami w grze lub dywizją. Na Youtube popularne są filmiki na zasadzie „5,000,000 Mastery paints Ashe – Highest Mastery Points on a Single Champion”. Komentujący pod wieloma z nich dziwią się, że wspomniani gracze bardzo często są w brązie/silverze (lub w ogóle poza rankingiem).

W momencie powstawania tego artykułu wspomniany wątek na Reddicie nie cieszył się ogromną ilością komentarzy, choć część z nich popierała autora, pisząc, że wiedzą doskonale, co czuje. Inni uznali, że zmiana w ekranie ładowania nic nie zmieni, bo gracze i tak znajdą powód do wyzywania. Jeśli nie taki, to inny.

Main Caitlyn z największą ilością punktów masterii na EUNE

Zauważyć też można, że zdarzają się sytuacje, gdzie gracz z dużą ilością punktów na konkretnej postaci nabijał je parę lat temu. Od tamtej pory mógł nie zagrać nawet jednej gry lub nie śledzić zmian, jakie przeszła ta konkretna postać.

W internecie można napotkać posty, których autorzy przyznają, że czasem boją się grać danym bohaterem, ponieważ kiedyś sporo nim grali/wbili 7 poziom maestrii, a tak naprawdę nigdy nie szło im nim dobrze. Zaznaczają, że są pewnie częściej reportowani za celowe umieranie lub trolling, bo drużyna więcej od nich oczekuje i surowiej ocenia przez wspomniane punkty i poziom. Nie pomaga również fakt, że przeciwnicy, widząc ogromne ilości punktów maestrii, często decydują się gnębić danego gracza, więcej go gankować, robić wiele zasadzek i wyśmiewać za najmniejszy błąd.

ZOBACZ – Riot o tym, dlaczego w LoLu od dawna nie było nowych dżunglerów

Gracz z największą ilością punktów maestrii na świecie, obecnie jest w silverze.
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends