w

Powracający problem Death’s Dance’a z LoLa. Jak wygląda rozwiązanie jednego z graczy?

Problematyczny zdaniem graczy przedmiot, który powinien zostać zmieniony. Jak i dlaczego?


W League of Legends można znaleźć naprawdę sporo przedmiotów. Poza tym, że są one podzielone na rodzaj, który w prosty sposób może mówić o ich sile, są projektowane z myślą o danej klasie czy puli bohaterów. Itemy dla magów niekoniecznie sprawdzą się w rękach bohaterów, którzy walczą przy pomocy podstawowych ataków, a przedmioty tanków raczej nie trafią do buildu asasynów.

W League jest jednak item, który szczególnie często jest głównym bohaterem wpisów, które pojawiają się w sieci. Mowa o Death’s Dance. Jaki jest problem przedmiotu i w jaki sposób jeden z graczy by go poprawił?

Problem Death’s Dance

Death’s Dance to przedmiot, który zapewnia pancerz, AD, ability haste, ale również unikatową zdolność, która pozwala przeżyć w walce nieco dłużej, zamieniając część otrzymywanych obrażeń w nieuchronne otrzymywane w czasie. Pula jest czyszczona, jeśli posiadacz powali wroga, a na dodatek właściciel itemu może się wyleczyć.

Przedmiot projektowany był z myślą o bruiserach – bardziej wytrzymałej grupie championów, którzy jednocześnie są w stanie zadać spore obrażenia. Uniwersalne statystyki sprawiają jednak, że Death’s Dance pasuje do naprawdę wielu bohaterów, co mogą odzwierciedlać statystyki. Zgodnie ze stroną leagueofgraphs.com item jest drugim najczęściej budowanym w grze ustępując wyłącznie Klepsydrze Zhonyii.

Użytkownik o nicku Destryonica uważa, że tak szerokie grono odbiorców jest problematyczne i chciałby, aby twórcy ograniczyli jego użyteczność w rękach asasynów.

W przypadku, kiedy 90% postaci AD, które walczą w zwarciu, buduje przedmiot jako drugi lub najpóźniej jako trzeci, oczywiste powinno być to, że jest on problemem. Death’s Dance powinno być przedmiotem dla bruiserów, ale w rozgrywkach widzę go nie tylko w ich ekwipunkach, ale również u tanków i co bardziej problematyczne u asasynów. Wszystko za sprawą tego, że przedmiot, który miał zapewniać przeżywalność, daje również sporo AD i ability haste, a zdolność pasywna nagradza powalanie wrogów.

Jak wygląda rozwiązanie zaproponowane przez gracza? Destryonica nie zmieniłby tego, w jaki sposób przedmiot działa, ale zredukowałby oferowane przez niego AD oraz usunął ability haste. Jego zdaniem Death’s Dance dalej byłoby silne w rękach bruiserów, ale nie byłoby już użyteczne dla zabójców.

Sporo komentujących poparło autora wpisu, ale również zasugerowało dodatkowe poprawki, jak na przykład zredukowanie skalowania AD na leczeniu przy zabójstwie, aby zrekompensować nerfy antihealu.

Czy Riot zrobi coś z omawianym przedmiotem? Na ten moment trudno odpowiedzieć na to pytanie. W aktualizacjach 12.10 oraz 12.11 osłabiono przywracane przez niego zdrowie.

Riot stale monitoruje sytuację i jeśli zauważy, że item dalej jest zbyt silny, z pewnością stosownie odniesie się do tego w kolejnym patchu. Nie wiadomo jednak czy spełni oczekiwania graczy wobec osłabienia go w rękach asasynów.