Pracownik Riotu wyjaśnia temat balansu w LoLu: „Gracze nie mają pojęcia, jak trudne jest projektowanie gier”
Gracze LoLa narzekają na balans. Riot twierdzi, że to nie jest takie łatwe.
League of Legends jest grą posiadającą w tym momencie 161 unikalnych postaci i kilkadziesiąt różnych przedmiotów oraz run. Z tego powodu zbalansowanie tego wszystkiego jest niezwykle trudne.
Przynajmniej tak twierdzi jeden z głównych pracowników i lider zespołu balansującego rozgrywkę. Wypowiedział się on na ten temat w jednym z podcastów.
Balans LoLa nie jest taki łatwy
Grając w produkcje Riotu można zauważyć, że są one niezwykle rozbudowane. Szczególnie najstarszy tytuł deweloperów, czyli League of Legends. Gra posiada 161 postaci, kilkadziesiąt przedmiotów, smoki, różne buffy, obozy potworów, roślinki na rzece, wardy, runy, czary przywoływacza i zapewne kilka innych elementów, które są niezwykle ważne. Z tego powodu ekipa zajmująca się balansem musi wykonywać wiele obliczeń i analizować setki sytuacji.
Takie tłumaczenie przyjął Matt Leung-Harrison szerzej znany jako Riot Phroxzon, czyli główna osoba zajmująca się balansem rozgrywki.
„Myślę, że społeczność nie ma pojęcia, jak trudne jest projektowanie gier. Pomyśl tylko o liczbie permutacji i kombinacji każdej możliwej rzeczy. Nie tylko musimy myśleć o tych rzeczach, ale musimy pomyśleć o nich z wyprzedzeniem.”
Podał on także przykład swoich działań na podstawie tworzenia nowego itemu:
„Powiedzmy, że robisz przedmiot. Musisz pomyśleć o tym, jak ten przedmiot jest używany w każdej możliwej kombinacji bohaterów i run, w dowolnej kompozycji drużynowej – i właśnie tak jest on optymalizowany. To nie mówi o jakości projektu: czy jest satysfakcjonujący po naciśnięciu przycisku, czy jest intuicyjny, czy ma kontrę? Wszystkie te ezoteryczne wartości, których społeczność nie bierze pod uwagę.”
Na koniec dodał także komentarz dotyczący patchy:
„Te rzeczy są naprawdę trudne do oszacowania. Jest tak wiele ruchomych części. W patchu mogą nastąpić zmiany w przedmiotach, mogą pojawić się interakcje z bohaterami lub może wzrosnąć współczynnik wybierania, co zmniejszy współczynnik zwycięstw. Jeśli będzie grać tym więcej graczy, prawdopodobnie pojawi się więcej nowych graczy, a to zmieni współczynnik wygranych. W grę wchodzi wiele czynników.”
Jak widać, nie jest to takie łatwe i przyjemne. Rioterzy muszą dużo przewidywać i brać pod uwagę masę współczynników. Z tego powodu czasami zdarzają się takie błędy, jak przesadzona Sivir czy też Master Yi kilka tygodni temu.