Szczegóły reworku Xin Zhao. Cele Riotu, plany i lista wszystkich zmian
Twórcy zapowiedzieli duże zmiany Xin Zhao. Jakie były ich założenia i jak na ten moment się prezentują?
Mimo że od trafienia przedsezonowej aktualizacji 10.23 na serwery live współczynnik wygranych Xin Zhao oscyluje blisko 50%, bohater jest dość kiepskim wyborem. Twórcy uznali, że aby zmienić tę sytuację, nie wystarczą zwyczajne wzmocnienia i postanowili wprowadzić znacznie bardziej obszerne poprawki.
Zmiany są na tyle duże, a Riot przedstawia je w taki sposób, że rzeczywiście można tu rozważać rework bohatera. Studio podzieliło się swoimi planami i celami oraz konkretnymi statystykami, jakie ulegną zmianie.
Jak prezentują się zmiany championa?
Rioter TheTruexy, który pracował nad zmianami, podzielił się głównymi założeniami projektantów.
Cześć, chciałbym nadać tym zmianom trochę więcej kontekstu i przejrzystości.
Listę można podzielić na dwie części.
- Pierwszą z nich będzie ponowne nadanie mocy Xinowi polegającemu na AP i ciosach krytycznych. Były to buildy, które w przeszłości były dość często wybierane, a w ostatnim czasie zostały znacznie osłabione lub w ogóle skreślone. Przywracamy je jako alternatywy, ale nie planujemy stwarzać sytuacji, w której byłyby one konkurencyjne (jak na przykład AP Shyvana lub AP Twitch).
- Poza wspomnianymi wyżej zmianami pracujemy również nad wzmocnieniem standardowego AD Xina. Dalej pracujemy nad dostosowaniem wszystkich wartości, aby mieć pewność, że ostatecznie gracze będą mogli odczuć wzmocnienia. Poprawki mają na celu oddanie większej wartości czy zwiększenie zainteresowania kreatywnymi użyciami W (zamiast zawsze czekać na trzecie trafienie Q). Poprawiliśmy również jego dostęp do przeciwników, który słabł wraz z długością gry. Łącząc to wszystko wraz z wydłużeniem buffów czasu odnowienia W i wzmocnienia przyznawanego dzięki R odkryliśmy, że Xin ma teraz znacznie więcej funkcji w walkach drużynowych niż po prostu wskoczenie z E i przyklejenie się do jednego przeciwnika.
ZOBACZ – Riot tłumaczy się z wpadki i złych statystyk, które podał graczom League of Legends
Pełną listę poprawek można znaleźć poniżej.
- Determination (P)
- Siła leczenia zmieniona z 10-112 (+10% AD) (+40% AP) na 7-92 (+10% AD) (+55% AP)
- Three Talon Strike (Q)
- Dodatkowe fizyczne obrażenia zmniejszone z 20/28/36/44/52 do 15/24/33/42/51
- Wind Becomes Lightning (W)
- Obrażenia pchnięcia zwiększają się o maksymalnie 33% zależne od szansy na trafienie krytyczne
- Nie aplikuje już kradzieży życia
- Czas wymagany na rzucenie skilla nie skaluje się już z prędkością ataku i zawsze trwa 0,5 sekundy
- Koszt many zwiększony z 45 do 60
- Zasięg pchnięcia zwiększony z 900 do 1000
- Obrażenia pchnięcia zmienione z 40/75/110/145/180 (+80% całkowitego AD) na 30/65/100/135/170 (+75% całkowitego AD) (+50% AP)
- Czas odnowienia zmniejszony z 12-8 do 12-6 sekund
- Trafienie pchnięciem przeciwnego bohatera lub stwora wyzywa go i daje wizję na celu na 3 sekundy
- Audacious Charge (E)
- Zasięg zwiększony do 1100 na wyzwanych celach
- Czas odnowienia zmniejszony z 12 do 11 sekund
- Prędkość dasha zmniejszona z 3000 do 2500
- Crescent Guard (R)
- Dodano przelicznik AP o wartości 110%
- Czas trwania zwiększony z 3 do 5 sekund
- Czas trwania nie jest już wydłużany podstawowymi atakami i zaklęciami
Warto wspomnieć, że według zapewnień deweloperów, nie jest to jeszcze ostateczna forma bohatera. Można się więc spodziewać, że Riot chce skonsultować to z graczami i wysłuchać ich zdania.