w

Riot daje ADC coraz mniej prędkości ataku w League of Legends? Dlaczego tak się dzieje

W buildach ADC od ostatniego patcha znajduje się zdecydowanie mniej prędkości ataku?


Prędkość ataku to kluczowa statystyka dla strzelców, których można znaleźć w League of Legends. ADC skupiają się w dużej mierze na podstawowych atakach, których siła przede wszystkim polega na obrażeniach od ataku i prędkości ataku. Jeszcze w poprzedniej aktualizacji praktycznie każdy przedmiot zapewniał strzelcom prędkość ataku – nie było problemu, aby osiągnąć zadowalające wartości.

Aktualizacja 13.10 wprowadziła sporo zmian w przedmiotach, poprawiając między innymi itemy dla ADC, które zapewniają attack speed. Czy teraz osiągnięcie konkretnego pułapu prędkości ataku jest trudniejsze?

Attack speed u ADC

Reklama

Fani League of Legends zwrócili uwagę na to, że po wydaniu najświeższej aktualizacji prędkości ataku na przedmiotach jest zdecydowanie mniej.

Prawdziwym problemem z ciosami krytycznymi jest to, że satysfakcja z wysokiej prędkości ataku w buildach zniknęła, szczególnie we wczesnej fazie gry.

  • 13.9: slot 1 miał przedmiot mityczny z 20-30% AS, slot 2 miał przedmiot z 35-55% AS. Łącznie 55-95% AS na 2 przedmiotach.
  • 13.10: 10-15% AS na 2 itemach w buildach, którymi się nie trolluje.

Ze wszystkich 16 przedmiotów krytycznych 2 mają 15% AS, 10 ma 0% AS, a tylko 4 mają więcej niż 15%.

Gracz zwrócił uwagę, że nie wszyscy bohaterowie ucierpieli na tych poprawkach – championi, jak na przykład Draven, Jhin czy MF, którzy aż tak bardzo nie potrzebują prędkości ataku, jego zdaniem wyszli na tym na dobre. Czy sytuacja jednak jest aż tak zła, jak mogłoby się wydawać? W wątku wypowiedział się jeden z Rioterów, pisząc, co stało za decyzją Riotu o wprowadzeniu takich poprawek.

Reklama

W systemie jest już mnóstwo szybkości ataku dzięki Zerks, Alacrity i LT. Tak naprawdę nie ma żadnego dodatkowego AD. Celowo przyciąłem trochę prędkości stosu, ponieważ często była to zmarnowana statystyka z matematycznego punktu widzenia. Rzeczy takie jak Q Tristana czy pasywka Varusa szybko sprawiały, że bohaterowie osiągali limity.

Postarałem się uwzględnić kilka bardzo silnych przedmiotów pod prędkość ataku: Kraken, Phantom Dancer i Hurricane zapewniają znaczące AS, więc jeśli chcesz mieć tę statystykę, możesz ją zdobyć. To także dlatego Kraken ma współczynnik AP i całkowity współczynnik AD: jeśli chcesz kumulować wiele przedmiotów AS, Kraken stale się skaluje. Nawet Ząb Nashora może znaleźć się w wielu buildach (przelicznik AP).

W komentarzach ponadto pojawiło się sporo wypowiedzi graczy, którzy zwrócili uwagę na to, że śródsezonowa aktualizacja przedmiotów miała odwrócić metę. Buildy pod prędkość ataku i on-hity mają nieco stracić w buildach pod trafienia krytyczne – oczywiście dalej da się zebrać sporo prędkości ataku, ale nie będzie to już domyślna ścieżka dla każdego ADC.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends