Riot musiał znerfić ten przedmiot, bo kolejny support zaczął być OP na TOPie
Czy Janna będzie grana na topie tak jak Soraka i Sona?
Każdy, kto śledził ostatnio sytuację na górnej alei w League of Legends, wie, że na topie pojawiły się dość kontrowersyjne postacie. Zawitanie Sony i Soraki na górnej alei wywołało wielkie poruszenie wśród graczy, grali nimi zarówno profesjonaliści, jak i reszta społeczności. Część osób świetnie się przy tym bawiła, inni czekali na moment, kiedy wspomniane bohaterki na dobre znikną z topa. Skoro była już Soraka i Sona, to co z innymi postaciami?
Janna – kolejny supportowy pick na topa?
Jaki był sekret Soraki i Sony na topie? Postacie te mogły utrzymać na dystans i leczyć się jednocześnie. Kiedy Soraka raczej skupiała się na przeżyciu, to postacie takie jak Sona budując się pod AP, mogą stać się koszmarem bohaterów z topa walczących w zwarciu (zobacz: Sona na TOP jest jeszcze groźniejsza, niż Soraka. Wygrywa więcej meczów na górnej alei).
Ostatnimi czasy do wymienionej dwójki dołączyła również Janna. W przeciwieństwie do poprzedniczek ma ona jednak dużo niższy pickrate.
Janna na górnej alei działa podobnie do Sony. Polega na bezpiecznym obijaniu przeciwników i na farmie. Soraka raczej używała Doran’s Ring, ponieważ nie skupiała się na ciągłym poke’u przeciwników. Sona natomiast zaczynała często z Spellthief’s Edge.
ZOBACZ – Event i prestiżowy skin Malphite: kolejne wydarzenie będzie powiązane z galaktykami
W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek Janna ma jednak matchupy, w których jej szanse są raczej niewielkie. Jej niskie sustainability sprawia, że bohaterka jest bardziej podatna na postacie skupiające się na obrażeniach. Dobrym przykładem będzie Pantheon, który ma point-and-click stuna i z łatwością może zabić przeciwnika pod wieżą. Może również nadążyć za roamami Janny dzięki swojemu ultowi.
Postacie, które są w stanie przeżyć jej poke i zmusić Jannę do zostania na topie, również powinny radzić sobie całkiem nieźle.
Winrate Sony i Janny jest niższy o okolo 10%, gdy bohaterki wybierają Doran’s Ring. Spellthief’s Edge (supportowy sztylet) sprawdza się dużo bardziej, ale dostał zmiany, które sprawią, że nie będzie on działał na solo liniach.
OSTRZE ZŁODZIEJKI CZARÓW
Teraz Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się sojusznik.
Usuwamy użyteczność przedmiotów wspierających w solowych alejach.
NOWOŚĆ: WSPÓLNIK W ZBRODNI – Danina aktywuje się tylko wtedy, gdy w zasięgu 2000 jedn. znajduje się sojuszniczy bohater (nawet martwy) (wpływa także na Lodowy Kieł).
ZOBACZ – Tyler1 tłumaczy, dlaczego nigdy nie zostanie zbanowany w League of Legends