Riot o zbliżającym się reworku Sony. Co ma się zmienić? Kiedy przeróbka trafi do gry?
Twórcy postanowili wypowiedzieć się na temat przyszłej aktualizacji, która spotka Sonę już niedługo.
Sona to bohaterka, która pojawiła się na Summoner’s Rift 20 września 2010 roku. Od tamtej pory minęło już sporo czasu, a postać znacznie się zestarzała. Nie pomógł jej fakt, że 10 lat później do gry trafiła Seraphine, nazywana przez wielu „lepszą wersją Sony”.
Riot zauważył, że wielu graczy narzeka na wspomnianą postać, więc było pewne, że trzeba coś z tym zrobić. Dlatego pojawiły się plany reworku, który ma sprawić, że Sona znów stanie się ciekawa, przyjemna do gry i użyteczna dla swojej drużyny.
Jaki kierunek podjął Riot w swoich planach na aktualizację?
Przemyślenia o reworku Sony
Jeden z projektantów gry – Kevin „Captain Gameplay” Huang, który pracuje w zespole Summoner’s Rift, postanowił wyjaśnić kilka kwestii związanych z nadchodzącą aktualizacją Sony.
Cześć, tu Captain Gameplay z informacjami na temat zbliżającej się przeróbki Sony. Jak być może pamiętacie, Sona przez krótką chwilę była górną korzystającą z przedmiotów wsparcia, która nękała i wędrowała, nie próbując w zasadzie zadawać ostatnich ciosów. Chociaż ogólnie lubimy alternatywne style gry (np. wzmocnienia czyszczenia obozów, które umożliwiają większej liczbie bohaterów dżunglowanie, dając im więcej okazji do skalowania się z alternatywnymi zestawami), ten styl gry narusza podstawowy test umiejętności gry w alei — oczekujemy, że grający w alei będą próbowali farmić, więc zaniechanie tego powinno działać na korzyść przeciwników. Ponadto ta strategia była szczególnie nieprzyjemna, ponieważ górni byli bez końca nękani atakami z dystansu i automatycznie namierzanymi umiejętnościami.
Rioter wspomniał o zmianach bohaterki, które zostały dodane w ubiegłym roku. Jak się okazuje – nie były zbyt udane, ponieważ, jak sam przyznał, gra nią dawała mniej frajdy.
W zeszłym roku wprowadziliśmy pewne zmiany, które miały rozwiązać problem Sony działającej solo w alei bez naruszania jej przydatności na dole i w roli wsparcia. Dodaliśmy refundację many, która zmusiła ją do współdzielenia aur z sojusznikami i zwiększyła koszty w postaci many. Funkcjonalne, ale niezbyt zabawne: Sona uwielbia rzucać całe chmury zaklęć, a jej aury tylko w niewielkim stopniu realizują nasze założenia. Uniemożliwienie jej rzucania zaklęć (poprzez odebranie jej many), o ile nie wykorzystuje ich efektów, czego często nie robi, spowodowało powstanie mniej zabawnej wersji Sony.
- ZOBACZ – Dash, który na zawsze zmienił LoLa. Riot mówi o niej jako o najbardziej ambitnym asasynie w historii
Złożymy zatem teraz ponowną wizytę Sonie, aby wymienić mechanikę refundacji many na coś, co znacznie bardziej spodoba się graczom Sony. Zamiast wysokiego kosztu w manie i refundowania many, wymieniamy czas odnowienia biernej superumiejętności Sony na mechanikę kumulacji, która nagradza używanie Q i W w sposób odpowiadający zamysłowi tych umiejętności. Takie pozytywne wzmocnienie (zamiast negatywnego), które nie karze jej, uniemożliwiając rzucanie kolejnych zaklęć, powinno zapewnić ogólnie bardziej atrakcyjne wrażenia z gry.
ZOBACZ – Utwór K/DA z LoLa został splagiatowany w telewizyjnej reklamie chińskiego producenta samochodów
Teraz gdy Sona zadaje obrażenia Hymnem Odwagi (Q) lub używa Arii Wytrwałości (W), aby uleczyć rannego sojusznika lub osłonić go tarczą przed obrażeniami (całą wartością umiejętności; małe odbicie obrażeń się nie liczy), trwale otrzymuje kumulację Accelerando, gwarantującą przyspieszenie podstawowej umiejętności (do wartości limitu). Uderzenie dwóch różnych bohaterów umiejętnością Q zapewni dwie kumulacje, a W może zapewnić do 5 kumulacji, jeśli uleczy sojusznika i zablokuje odnoszenie obrażeń przez wszystkich czterech. Ta nowa umiejętność bierna nagradza Sonę za dobre używanie Q i W podczas gry w duecie w alei, zamiast karać ją, tak jak działo się to w przypadku refundacji many.
Gdy Sona osiągnie limit Accelerando, kolejne kumulacje będą częściowo skracać czas odnowienia Crescendo (R). Postawiliśmy ostatecznie na skrócenie czasu odnowienia jako nagrodę, aby zachęcić do bardziej ekscytującej, agresywnej gry Crescendo.
Kiedy rework Sony wejdzie w życie? Okazuje się, że Riot zajmie się jej aktualizacją już w sierpniu.
Planujemy zająć się Soną w patchu 11.16, który wypuścimy już w przyszłym miesiącu.