Riot o zwiększeniu obrażeń, które zadają miniony. Jakie na teraz jest stanowisko deweloperów?
Jak Riot odniósł się do zapytania jednego z graczy? Czy miniony będą zabierały więcej HP?
Aktualizacja 12.10 znacząco wpłynęła na siłę praktycznie wszystkich postaci, a rozgrywka ogólnie nieco zwolniła, co było jednym z założeń twórców na wspomniany patch. Poza zmianami bohaterów, poprawek doczekały się między innymi wieże czy Baron Nashor, które w związku z podniesieniem wytrzymałości postaci zaczęły zadawać większe obrażenia.
Kluczowym elementem, z którym musi mierzyć się każdy gracz LoLa, są miniony. Pozornie ich obrażenia nie są zbyt duże, jednak we wczesnych fazach gry mogą mieć kluczowe znaczenie w wymianach między championami. Gracze uważają, że w związku ze zwiększonym pancerzem i HP stwory powinny zadawać większy damage. Jak odniósł się do tego Riot?
Większe obrażenia minionów
Miniony potrafią mieć znaczący wpływ na wynik pojedynku z przeciwnikiem zwłaszcza we wcześniejszych fazach rozgrywki. Mimo że ich obrażenia nie są zbyt duże, grupka zdąży zaatakować co najmniej kilka razy podczas wymiany ciosów z wrogiem, co może znacząco zmniejszyć szanse gracza na wyjście z niej cało. Z tego powodu zawsze warto mieć na uwadze stwory, kiedy chce się zainicjować walkę.
Użytkownik o nicku CookieBlitz pisze, że zwiększona wytrzymałość bohaterów sprawiła, że miniony nie stanowią już takiego zagrożenia, jak wcześniej.
Nie jestem pewien, czy zostało to przez Riot po prostu przeoczone, czy była to celowa decyzja twórców, ale zwiększenie bazowego HP każdej postaci na pierwszym poziomie robi ogromną różnicę w tankowaniu minionów w wymianach na niskich poziomach.
Niektóre postacie, jak na przykład Olaf, z którym trudno jest utrzymać walkę na linii od samego początku gry, jest jeszcze silniejszy, ponieważ miniony robią znacznie mniejszą różnicę na niskich poziomach.
Ponadto gracz wspomniał o brakach wzmocnień smoka oraz Heralda mimo zwiększenia obrażeń Barona. Zastanawiał się, dlaczego zmiany dotknęły wyłącznie jednego z trzech epickich stworów. Na odpowiedź Riotera, który nieco rozjaśnił sprawę, nie trzeba było długo czekać. W wątku wypowiedział się TheTruexy, znany również jako Riot Tim.
Celowo nie zmienialiśmy obrażeń minionów w patchu 12.10. Jak zostało już wspomniane przez innych komentujących, nie tak łatwo jest „zrekompensować wytrzymałości”. Wiele poprawek z 12.10 sprawiło, że postacie ze słabym early game’em są trudniejsze do punishowania, więc jest wiele zalet i wad zmiany siły minionów.
Przyglądamy się tego typu rzeczom i jesteśmy otwarci na zmiany, jeśli te będą konieczne. Co do pytania dotyczącego smoka i Heralda, okazało się (w dużym uproszczeniu), że buffy byłyby znikome, a co ważniejsze, ryzyko powiązane z tymi celami gry jest powiązane z czasem spędzonym w tym miejscu, zmuszając przeciwników do podjęcia walki.
Podsumowując wypowiedź Riotera można wywnioskować, że twórcy chcieli zwiększyć wytrzymałość postaci względem innych bohaterów, niekoniecznie wpływając na to, jak wyglądają walki gracza z innymi obiektami na mapie.