Riot odpowiada, gdzie się podziało Rod of Ages i dlaczego zostało usunięte
Dlaczego niektóre przedmioty zostały usunięte w nowym sezonie?
League of Legends ma obecnie ponad 10 lat. W grze zaszło wiele zmian, a każdy sezon to kolejne aktualizacje i nierzadko wywracanie mety do góry nogami. Gra cały czas się rozwija i z miesiąca na miesiąc to, co oferuje, jest coraz większe. Jednak nie zawsze rozwój oznacza dodatkowy kontent. Czasem trzeba coś usunąć, ponieważ jest przestarzałe lub nie pasuje do obecnego stanu rozgrywki. I tak bywa z niektórymi itemami.
Przez ostatnie 10 lat sporo itemów zostało usunięte. Niektóre stały się memem, a inne wywołują łzy nostalgii. Nowi gracze pewnie o części w ogóle nie wiedzą, ponieważ te zniknęły z gry kilka lat temu. Z nowym, 11 już sezonem, również co nieco się w tym temacie zmieniło. Riot postanowił wyjaśnić, skąd bierze się decyzja o usunięciu danego przedmiotu z gry.
Dlaczego twórcy czasami usuwają przedmioty z LoLa?
PhRoXzOn, jeden z projektantów gry szeroko odpowiedział ogólnie o przedmiotach, ale skupił się również na Rod of Agens.
O ile staramy się unikać usuwania przedmiotów, które gracze uwielbiają, o tyle czasami te przedmioty naginają niektóre zasady, przez co muszą zostać usunięte lub przerobione. Przedmioty w nowym sezonie były zwykle przerabiane lub usuwane, gdy:
- Naruszały zasady zdrowej gry w przypadku kontrowania, jak Miecz-Pistolet Hextech, który pozwalał zabójcom na zadawanie dużej ilości obrażeń poprzez najechanie kursorem na wroga i wciśnięcie przycisku.
- Ich przeznaczenie pokrywało się z innymi przedmiotami, np. Kosa Statikka była bardzo podobna do Huraganu Runaana.
- Były one niemal obowiązkowym pierwszym zakupem dla niektórych bohaterów w sposób, którego nie dało się zmienić na bardziej elastyczny. Oznacza to, że w przypadku tych bohaterów nadal ograniczałyby one wybór, gdyby zostały zmienione na przedmioty mityczne. (Różdżka Wieków była wymaganym przedmiotem dla bohaterów z maną, którzy potrzebowali dodatkowego zdrowia i chcieli się skalować. Połączenie mocy umiejętności i obrażeń od ataku Miecza-Pistoletu Hextech sprawiało, że był on wymagany w przypadku bohaterów, którzy zadawali hybrydowe obrażenia).
ZOBACZ – Kolejny krytyczny błąd w League of Legends. Tym razem wyłącza Flasha do końca gry
Mimo że Różdżka Wieków była bardzo oszczędną opcją, tylko kilku bohaterów z niej korzystało z uwagi na statystyki, które oferowała (Anivia, Twisted Fate, Ryze itd.). A z kolei tacy bohaterowie, jak Mordekaiser, Rumble, Akali i inni, którzy byliby zainteresowani przedmiotem oferującym hybrydowe obrażenia, wytrzymałość i leczenie, byli w tym aspekcie pomijani. Była również zbyt mocna dla bohaterów, którzy ją chcieli, aby później rozważyć inne przedmioty.
Testowaliśmy kilka wersji Różdżki Wieków jako mityczny przedmiot, np. z mechaniką transformacji i fajnymi unikalnymi efektami biernymi, jak Serafin/Muramana. Jednakże po jej wyważeniu testerzy czuli, że zbyt długo nie mieli znaczenia w grze ze względu na skalowanie ich mitycznego przedmiotu, i wciąż był to wymagany zakup (a nie wybór) w przypadku bohaterów, którzy chcieli się skalować. To ostatecznie naruszyło dwa założenia dla mitycznych przedmiotów, które przyjęliśmy — satysfakcję i wybór.
ZOBACZ – Dlaczego Samira z LoLa została tak mocno znerfiona? Powód jest trochę mniej oczywisty
Mityczne wersje Różdżki Wieków stały się w końcu Szczelinotwórcą, który otworzył niszę leczenia/wytrzymałości dla bohaterów bez many. Bohaterowie korzystający z many, którzy chcą skupić się głównie na przetrwaniu, powinni móc w danych sytuacjach sięgać po Wieczną Zmarzlinę. Jednakże ten przedmiot jest zbyt słaby i zostanie wzmocniony w następnych kilku patchach.
Przedmioty na pewno będą się zmieniać w kolejnych miesiącach. Nie wiadomo póki co jednak, czy Riot planuje jeszcze raz robić w nich tak dużą rewolucję.