w

Riot potwierdza nowe buildy, zmiany w długości gier, czy chaos w balansie LoLa

Twórcy podzielili się planami związanymi z nadchodzącym do League of Legends przedsezonem.


Jakiś czas temu wspominaliśmy o tym, że League of Legends bardzo mocno zmieni się w nadchodzącym przedsezonie. Riot doskonale o tym wie i jak czytamy w najnowszej informacji na blogu:

“Zmiany systemu przedmiotów w przedsezonie to jeden z największych projektów, jakiego się podjęliśmy.”

Mało kto zdawał sobie do tej pory sprawę, że tym razem zmiany wpłyną dosłownie na każdy aspekt grania w League of Legends. Riot zdaje sobie z tego sprawę i wyjaśnia, jak będzie chciał utrzymać balans nad czasem trwania gier.

Jakie są plany Riotu?

Rioter przyznaje, że zmian związanych z przedmiotami będzie sporo i że twórcy są przygotowani na spore zamieszanie na Polach Sprawiedliwości. Które aspekty gry jednak wymagają jeszcze poprawy, a jakie powinny pozostać w aktualnym stanie?

Spodziewamy się sporego zakłócenia balansu, więc staramy się do niego na zapas przygotować. Zarówno zespół odpowiedzialny za balans, jak i projektanci będą monitorowali zachodzące zmiany. Część z istotnych aspektów, którym często przyglądamy się, aby sprawdzić, czy są w odpowiedniej pozycji znajduje się poniżej.

Riot potwierdza, że spodziewa się zamieszania, jeżeli chodzi o balans. Co ciekawe, zmiany przedmiotów mogą wpłynąć nawet na czas trwania meczów, snowballu, czy fazy grania na liniach.

  • Długość gry – cel dalej pozostaje ten sam (jesteśmy zadowoleni ze średniego czasu rozgrywki wynoszącego 30 minut i szans na epickie gry trwające nawet 50 czy 60 minut).

W przypadku długości gier wypowiedział się również jeden z deweloperów, który przyznaje, że w testach póki co mecze są krótsze, niż 30 minut i stosunkowo rzadko dochodzi do rozgrywek trwających 40-50 minut. Czy tak zostanie? Celem jest pół godziny, więc pewnie trwają jeszcze jakieś testy.

  • Snowball – Najlepszą sytuacją dla nas jest ta, w której w 15 minucie meczów 40% jest wyrównana, 35% z małą przewagą, 25% dużą przewagą
  • Długość fazy liniowej – określana jest jako zabranie pierwszej wieży, co przeważnie ma miejsce około 13-14 minuty zależnie od poziomu, na jakim rozgrywana jest gra
  • Wpływ każdej z ról – przyglądamy się potencjałowi na wycarryowanie zespołu każdej z ról i upewniamy się, że sytuacja nie wymyka się spod kontroli
  • Balans klas – Problem dotyczący klasy, jak na przykład tanków, asasynów czy enchanterów, pojawia się w momencie, kiedy wiele bohaterów należących do jednej z nich jest za słabych lub za silnych.

Riot szykuje nowe narzędzia tylko dla przedsezonu

To, jak poważne nadchodzą zmiany widać chociażby po tym, że tworzone są osobne narzędzia tylko i wyłącznie pod wspomagania szybkiej możliwości wprowadzania zmian w przedsezonie.

Dodatkowo próbujemy przygotować framework wspomagający balans przedmiotów podobny do tego, którego używamy w przypadku bohaterów. Ma on na celu pomóc nam w byciu celnym i szybkim w reakcji, jeśli chodzi o itemy. Będzie to celowe, aby spełnić postanowione przez nas założenia stworzenia wielu ścieżek buildów, co zaś wymaga wielu dobrych projektów i ścisłego balansu.

Na pewno powstaną nowe buildy, balans zostanie mocno zachwiany, być może zmieni się długość gier. Brzmi naprawdę ciekawie i trochę strasznie.