w

Riot potwierdza, że system celowo daje czasem lepszych przeciwników, by lepiej dopasować MMR

Twórcy wypowiedzieli się na temat MMR i drabinki rankingowej w grze. Czy system stanie się czytelniejszy?


Dla niektórych graczy, a szczególnie tych, którzy dopiero rozpoczynają swoje przygody z rankedami w LoLu, system, który tam działa, jest dość skomplikowany. Nie każdy rozumie, na jakiej zasadzie dobierani są przeciwnicy, czym jest MMR, od czego zależy ilość zdobywanych punktów i tak dalej.

Dla niektórych wartości związane z rankingiem, których nie widać bezpośrednio w kliencie, nie są przejrzyste i łatwe do zrozumienia. Czy Riot planuje to jakoś uprościć?

Drabinka rankingowa w League of Legends

Główny projektant gry rankingowej – Riot IAmWalrus – zapytany o rankedy w LoLu i o to, czy system drabinki rankingowej będzie bardziej przejrzysty, odpowiedział:

Rozmawialiśmy o tym już kilkakrotnie, a podane przez nas powody są nadal aktualne. Współczynnik MMR szacuje wasze umiejętności — i aby był dokładny, czasami zawyża lub zaniża wasze zdolności. Jeśli patrzycie tylko na MMR, porażki mogą sprawiać wrażenie, jakby gra mówiła wam, że gracie coraz gorzej, gdy tak naprawdę system celowo testował was przeciwko trudniejszym przeciwnikom i uczył się, jak dopasować was bardziej precyzyjnie.

ZOBACZ – Reworki postaci do League of Legends, które nigdy nie trafiły do gry. Wygląd i umiejętności

Dzięki przełożeniu MMR na rangę gracze awansują w systemie poprzez kamienie milowe kręgów i dywizji, które kładą większy nacisk na długoterminowy rozwój zamiast na wynik pojedynczej gry. Pojedyncza porażka nie obniży waszej rangi, a pojedyncza wygrana nie awansuje do kolejnej. Na wyświetlaną rangę ostatecznie wpływa wasza skuteczność na przestrzeni dłuższego czasu. System ten pozwala nam również na uwzględnienie takich rzeczy, jak ochrona przed degradacją, dzięki której nie będziecie zbytnio karani za serię porażek w niefortunnym momencie.

Będziemy nadal pracować nad tym, jak sprawić, by systemy rankingowe i MMR były płynne i dokładne, ale nie chcemy, by którykolwiek z nich robił coś, do czego nie został zaprojektowany.

Graczy w tej wypowiedzi najbardziej zaciekawiło zdanie:

(…) tak naprawdę system celowo testował was przeciwko trudniejszym przeciwnikom i uczył się, jak dopasować was bardziej precyzyjnie.

Które wskazuje, że faktycznie są oni niekiedy testowani przez system. Bardzo często komuś wydaje się, że przed wygranymi powstrzymuje go jakaś magiczna siła i rzeczywiście coś w tym jest. System sprawdza, czy umiejętności danego gracza się polepszyły, czy pogorszyły właśnie przez przyznawanie mu o wiele lepszych przeciwników.