Riot przedstawił kolejne poprawki jungli w LoLu. Z czym teraz eksperymentują deweloerzy?
Jeden z Rioterów dzieli się dalszymi poprawkami jungli. Co dokładnie zostanie zmienione?
Aktualizacja 13.4 zawierała sporo zmian jungli, które nie do końca spodobały się graczom. Zgodnie z wypowiedzią jednego z Rioterów junglerzy, którzy nie wychodzili ze swojej części jungli w początkowych fazach gry odstawali od tych, którzy zdecydowali się wspomóc swój zespół.
Riot chciał wyrównać te rozbieżności, sprawiając, że counterjunglowanie było kompletnie nieopłacalne, więc rola leśnika w teorii stała się jeszcze prostsza (Ostatnie zmiany jungli z LoLa powinny zostać cofnięte? Co uważają gracze i Tyler1?).
Ogromny negatywny odzew społeczności sprawił, że Riot jeszcze raz podszedł do tego tematu i wydaje kolejne poprawki, które również mogą okazać się kontrowersyjne. Mimo że counterjunglowanie nie jest już tak karane, ganki we wczesnych fazach gry dalej będą bolały junglerów. Co dokładnie się zmienia i o czym w swoim wpisie pisze jeden z Rioterów?
Co dalej z junglą?
Riot Phlox opublikował wpis, w którym podzielił się z fanami dalszymi poprawkami jungli. Napisał, że więcej mocy przepychanej jest w kierunku farmienia campów, a gankowaniu we wczesnych fazach gry oberwie się jeszcze bardziej poprzez ryzyko powiązane z opłacalnością i counterjunglą.
- Czas odnowienia czerwonej soczewki zwiększony z 90-60 do 120-60 sekund (zależne od średniego poziomu gry)
- Redukcja obrażeń zadawanych we wrogiej jungli została usunięta
- Doświadczenie zbierane przez junglera w alei przez pierwsze 14 minut zmniejszone z 75% do 40-75% zależnie od momentu gry (liniowe skalowanie od 0:00)
- Zwiększono złoto na obóz:
- Gromp: 70 do 80
- Blue buff: 80 do 90
- Murkwolf: 50 do 55
- Mniejsze wilki: 13 do 15
- Razorbeak: 30 do 35
- Mniejsze ptaki: 7 do 8
- Red buff: 80 do 90
- Średni Krug: 5 do 10
- Mały Krug: 13 do 14
Rioter szczegółowo opisał to, dlaczego zespół zdecydował się na wydanie dalszych zmian jungli.
Podczas gdy nadal istnieje pewna wartość w ograniczaniu wczesnych invade’ów, koszt jest w tej chwili zbyt wysoki na zachowanie tej mechaniki. Myślę, że warto było to zbadać, ale nadszedł czas, żeby to wyłączyć.
Kara za counterjungling była często źle rozumiana (wiele osób myśli, że wpływa na leczenie, złoto lub doświadczenie), ale celem było uderzenie we wczesne invade’y, mające na celu ukaranie wczesnych ganków na tyle, że nie było powodu by nie gankować, ponieważ nie ryzykowałeś obozów lub stracenia farmy.
Złoto z dżungli na obóz jest teraz o ~20 niższe niż w S12, co jest trochę zbyt poważną stratą dla każdego, kto jest zainteresowany ciężkim farmingiem. Przywracamy około pół tego złota (nadal dostajesz też złoto ze smaczków dla zwierzaka), aby upewnić się, że wszystkie rodzaje strategii są w tej roli grywalne.
Zmiany czerwonej soczewki mają zredukować ograniczanie wizji przeciwników, aby junglerzy mieli trudniej we wczesnych fazach gry, ale zostały wydane również dlatego, że trinket jest po prostu za silny w tym, do czego został stworzony.
- ZOBACZ – LoL patch 13.5 – Kto dostanie nerfy, a kto buffy? Znamy plany Riotu na następną aktualizację
Zabrano również nieco doświadczenia, które junglerzy otrzymują z fal minionów podczas wczesnych ganków. Zbieranie złota i expa po tym, jak sojusznicy umarli na swojej linii powinno być mniej opłacalne, nie dając przewagi nad przeciwnikiem, który farmi czy zabija bohaterów.
Rioter oznajmił, że ma nadzieję, że są to ostatnie konieczne poprawki jungli na jakiś czas. Na ten moment trudno powiedzieć, jak zostaną przyjęte przez społeczność League of Legends, jednak już teraz można przetestować je na serwerach PBE.