Riot przyznaje, że to był bardzo trudny dzień. Deweloperzy LoLa ujawniają swoje nowe plany
Rioter wypowiedział się w imieniu zespołu, który odpowiada za balans w LoLu. Jakich zmian można się spodziewać?
Dzień rozpoczęcia sezonu 2023 w League of Legends nie był przyjemny zarówno dla fanów gry, jak i jej twórców. Projektanci przyzwyczaili graczy do tego, że trailer rozpoczynający sezon jest wykonany na naprawdę wysokim poziomie, a to, co pojawiło się na oficjalnym kanale Youtube od twórców, bardzo rozczarowało społeczność.
W efekcie oberwało się wszystkim zespołom, które pracują nad grą, a twórcy jako ogół obiecali, że będą lepiej komunikowali się ze społecznością, wcześniej mówiąc, co planują. Odniósł się do tego Rioter odpowiedzialny za balans rozgrywki na Summoner’s Rift. Co dokładnie miał do powiedzenia?
Riot na temat komunikacji z graczami
Riot Phroxzon, który jest głównym projektantem w zespole odpowiedzialnym za balans rozgrywki na Summoner’s Rift wypowiedział się na temat zaangażowania teamu w pracę oraz tego, w jaki sposób komunikuje się z graczami i odnosi się do ich próśb i sugestii.
Wczorajszy dzień był dla wszystkich naprawdę trudny. Zarówno dla społeczności, jak i zespołu. Dla teamu odpowiedzialnego za Summoner’s Rift zaangażowanie w ciągłe poprawianie gry się nie zmieniło i dalej będziemy starali się odpowiadać oczekiwaniom graczy tak szybko, jak będzie to możliwe.
W kwestii „wcześniejszego dzielenia się planami” i „nieobiecywania więcej niż jesteśmy w stanie zagwarantować” dla zespołu odpowiedzialnego za balans trudno się wypowiedzieć. Są to trudne kwestie, ale będziemy starali się robić to jeszcze lepiej niż dotychczas.
Wielu graczy skomentowało wpis, pisząc, że krytyka graczy wynika wyłącznie z tego, że zależy im na League of Legends tak samo bardzo, jak twórcom. Rioter natomiast podzielił się planami na jedną z najbliższych aktualizacji, pisząc, jakich zmian można spodziewać się w patchu 13.2.
- Zmiany Głębokich Ran (40% na mniejszych komponentach)
- Niewielkie poprawki ADC, mające na celu poprawę satysfakcji (sytuacyjna wytrzymałość)
- Haste fighterów i ich odporność
- Poprawa prawidłowego stackowania Tenacity z kilku źródeł
- Niewielkie wzmocnienia duszy Chemtech Dragona i zapewnianych przez niego buffów
- Zwyczajne zmiany balansujące
Gracze mogą się więc spodziewać znacznie większych zmian niż w regularnie pojawiających się aktualizacjach. W sprawie patchów zmieni się stosunkowo niewiele, choć jest szansa, że twórcy będą informowali o większych poprawkach nieco wcześniej.