Reklama

Riot szczegółowo o przedmiotach mitycznych. Który wybierany jest najczęściej i przez kogo?

League of Legends

Reklama

Twórcy ujawnili statystyki przedmiotów mitycznych w League of Legends.

Reklama


Prawie każdy gracz LoLa wie, że nowy sezon przyniósł do gry wiele nowości. Ten trwa już jakiś czas, więc większa część społeczności przyzwyczaiła się do wprowadzonych zmian. Sklep nie jest już tak nieczytelny jak na początku, a nowe przedmioty stały się codziennością i dziś część osób nawet nie pamięta, jak grało się bez nich.

Riot bacznie obserwuje wszystko, co związane jest z nowościami w obecnym sezonie. Analizuje to i stara się wprowadzać adekwatne poprawki.

W ostatnim czasie twórcy przyglądali się statystykom wyboru przedmiotów mitycznych przez bohaterów konkretnej roli. Jakie wysunęli wnioski? Jak prezentują się oficjalne wykresy?

Reklama

Mityczne itemy – wykresy i statystyki

Dyrektor do spraw projektowania rozgrywki w League of Legends – Mark Yetter, znany również jako Riot Scruffy, opublikował wykresy pokazujące, jakie przedmioty mityczne kupują konkretni bohaterowie. Wyjaśnił także, co było celem twórców w przedsezonie i jak cała sytuacja wygląda obecnie.

Jeśli chodzi o przedmioty mityczne naszym celem było uzyskanie sytuacji, w której „żaden bohater nie wybiera tego samego przedmiotu mitycznego w ponad 74% gier”. Ta wartość została założona dość arbitralnie, ale mamy poczucie, że reprezentuje bohatera, który w każdej grze ma do wyboru opcje warte rozważenia. Mogliście pomyśleć, że będzie to „każdy bohater wybiera przeznaczony dla niego przedmiot mityczny w 33% wypadków”, ale uważamy, że byłoby to nierealistyczne, a pod pewnymi względami nawet bardzo niepożądane. Popularne wybory nie są niczym złym, o ile inne opcje też są odpowiednio często wybierane. Nie sądzimy, że uzyskamy ten cel w przypadku 100% bohaterów, ale będziemy próbowali jak najbardziej zbliżyć się do takiego stanu, wprowadzając kolejne wersje i ulepszając grę.

ZOBACZ – Gracze są w dużym szoku, że ten bohater LoLa dalej nie został znerfiony

W patchu 11.3 88% bohaterów spełniało ten cel, z czego niezwykle się cieszymy. To dramatyczny wzrost w porównaniu do poziomów historycznych: w patchu 10.22 (wypuszczonym przed przedsezonem) tylko około 20% bohaterów spełniało ten warunek.

UWAGA DO WYKRESÓW: nasze narzędzia do analiz obsługują tylko kilkanaście kolorów, więc nie mogliśmy oznaczyć każdego przedmiotu innym kolorem. Tylko przedmioty o znaczącym współczynniku wyboru (5% i więcej) są zawsze oznaczone tym samym kolorem. To zupełnie wystarczające, jeśli chodzi o ogólne pokazanie zróżnicowania korzystania z przedmiotów mitycznych, ale jeśli chcecie skorzystać z wykresów bardziej szczegółowo, nieopisane paski mogą być mylące.

Niektórzy bohaterowie mają ogólnie niższy współczynnik wyboru przedmiotów mitycznych, ponieważ nie udaje się im ukończyć przedmiotu mitycznego w każdej grze. Zwykle dzieje się tak, gdy najpierw tworzą przedmiot legendarny (lub dwa) i gra kończy się, zanim uda się im ukończyć przedmiot mityczny.

Strzelcy

21 trafień, 3 skuchy. To jedna z klas o najbogatszym wyborze opcji, w której wielu bohaterów ma istotne wskaźniki wyboru 3 lub więcej przedmiotów mitycznych.

Nie lekceważcie: MF z Pogromcą Krakenów jest bardzo dobra w wytrzymałych kompozycjach typu „najpierw przód, potem tył”.

ZOBACZ – Riot pracuje nad drobnym błędem sklepu w League of Legends. O co dokładnie chodzi?

Zabójcy z obrażeniami od ataku

9 trafień, 1 skucha. Mroczne Ostrze jest z pewnością najbardziej atrakcyjną opcją, chociaż nie we wszystkich przypadkach najmocniejszą. Mimo to tylko Kha’Zix jest do niego przyspawany, chociaż na plecach czuje już oddech Nocturne’a, Pyke’a i Qiyany.

Nie lekceważcie: zarówno Szpon Ciemnego Typa, jak i Zaćmienie, są bardzo silnymi opcjami dla większości z tych bohaterów, szczególnie w niektórych sytuacjach.

Zabójcy i wojownicy z mocą umiejętności

14 trafień, 4 skuchy. Jeśli chodzi o Pas Rakietowy i Nocnego Żniwiarza, to udało się osiągnąć całkiem niezłą równowagę w przypadku większości zabójców z mocą umiejętności, a tych kilku, którzy mogą sięgać po przedmioty magów, ma jeszcze więcej wyborów.

Szczelinotwórca zajmuje dość dużą niszę w przypadku wojowników i bohaterów zadających obrażenia ciągłe, ale potencjalnie mógłby być użyteczny dla większej liczby bohaterów.

Nie lekceważcie: Ekko z Nocnym Żniwiarzem jest porównywalny, a czasem nawet lepszy, niż z Pasem Rakietowym. Pas Rakietowy jest też całkiem użyteczny dla Diany w dżungli.

ZOBACZ – Riot o niestandardowych pickach na ADC w LoLu – czy na bocie powinni grać tylko strzelcy?

Magowie

27 trafień, 6 skuch. Według nas jest to klasa pozostawiająca najwięcej do życzenia. Mimo że tylko 6 bohaterów jest przyspawanych, wielu jest blisko naszego progu. Wynika to głównie z dwóch powodów:

  1. Wieczna Zmarzlina nie radzi sobie pod względem siły lub atrakcyjności i prawie nigdy nie jest używana. Wzmocnienia z patcha 11.4 powinny poprawić jej sytuację, więc po jego wypuszczeniu sprawdzimy, czy potrzebne są głębsze zmiany.
  2. Liandry/Luden mają nieco więcej efektu „synergii zestawu” wśród przedmiotów mitycznych, przez co niektórzy nadmiernie preferują te przedmioty. Oba są wspaniałe i bardzo atrakcyjne, więc zamiast ingerowania w to, co dobrze się sprawdza, pozostaje nam przygotowanie dla nich odpowiedniej konkurencji.

Nie lekceważcie: poza oczywistym ostrzeżeniem, że „Wieczna Zmarzlina właśnie została wzmocniona”, pamiętajcie, że Liandry sprawdza się w przypadku Ahri, Annie, Orianny i Vel’Koza.

Wojownicy

31 trafień, 5 skuch. Jeśli chodzi o wybory strategiczne, jesteśmy całkiem zadowoleni z działania przedmiotów mitycznych dla wojowników. Wiele przedmiotów o oczywistym przeznaczeniu i zastosowaniu zapewnia dokładnie taką dynamikę „właściwych wyborów do właściwych sytuacji”, jaką chcieliśmy uzyskać.

Kilku molochów takich jak Garen i Darius jest trochę za bardzo przywiązanych do Łamacza Falangi, więc możliwe, iż zajdzie potrzeba niewielkiego pomajstrowania przy tej sprawie.

Nie lekceważcie: Aatroxa i Fiory z Łamaczem Falangi. Warto wziąć pod uwagę to, jak ważne jest ich właściwe rozstawienie.

ZOBACZ – “Twój sklep” już niedługo powróci do League of Legends. Co warto o nim wiedzieć?

Obrońcy

24 trafienia, 0 skuch. Na początku przedsezonu farmiący i wspierający obrońcy byli w najgorszym położeniu, jeśli chodzi o zróżnicowanie przedmiotów. Szczególnie Słoneczna Egida była opcją oferującą „ogólne obrażenia”, mając przy tym najbardziej uniwersalną umiejętność bierną (przyspieszenie umiejętności). Z tego powodu stała się dominującym wyborem, który sprawdzał się w każdej sytuacji.

Obecnie obrońcy są jedyną klasą, w której nie występuje przyspawanie. Udało się nam przejść z 50% do 100% realizacji celu dzięki zmianom wyważenia i lekkim przeróbkom przedmiotów mitycznych dla obrońców, które w efekcie zajęły lepiej zdefiniowane i przydatne nisze.

Nie lekceważcie: Turbochemiczny Pojemnik i Rękawica Mroźnego Ognia są o wiele lepsze dla Sejuani, Nunu, Zaca, Malphite’a i Amumu, niż się powszechnie sądzi.

Zaklinacze

10 trafień, 1 skucha. W przypadku zaklinaczy objawił się dziwny trend polegający na dużej wszechstronności Odnowienia Kamienia Księżycowego, Imperialnego Mandatu, Pieśni Bitewnej Shurelyi i Naszyjnika Żelaznych Solari, jeśli chodzi o siłę. Mimo tego graczy najbardziej przyciąga Odnowienie i Mandat, chociaż Naszyjnik i Pieśń są równie silne.

Nie lekceważcie: Naszyjnika, bo to morderca, gdy chodzi o drużyny bazujące na obrażeniach eksplozywnych.

ZOBACZ – Czy Riot planuje wprowadzić więcej banów na etapie wyboru bohaterów?

Przedmioty legendarne

Przedmioty legendarne wymagają innego podejścia, ale zasada pozostaje ta sama: każde miejsce na przedmiot legendarny powinno oferować wybór strategii zależny od stanu gry.

Analizujemy wskaźniki takie jak współczynnik wyboru, współczynnik zwycięstw, kolejność wybierania i inne, aby określić, które przedmioty legendarne są zbyt dominujące, a które radzą sobie za słabo. Szczególnie użyteczną metodą jest też śledzenie, które przedmioty dominują w drugim miejscu na przedmiot.

Oto najczęściej i najrzadziej kupowane przedmioty legendarne. Wiele ostatnich zmian miało na celu osłabienie (Zhonya) i wzmocnienie (Srebrzysta, Kosmiczny Impuls, Wężowy Kieł) najbardziej skrajnych przypadków, aby poszerzyć wachlarz interesujących opcji.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej