Reklama

Riot szczerze o tokenach i nagrodach za wydarzenia w LoLu. Co zmieni się w przyszłości?

League of Legends

Reklama

Twórcy LoLa tłumaczą, dlaczego nie da się stworzyć idealnej przepustki z nagrodami.

Reklama


Przepustki wydarzeń to świetna okazja na zdobycie nowych przedmiotów kosmetycznych. W sklepie za tokeny można odblokować naprawdę sporo przedmiotów – emotki, ikonki, ramki, chromy i nie tylko. Poza tym w ofercie jest też skórka prestiżowa, Mityczna Esencja czy orby z losową zawartością.

Wydawać by się mogło, że taki system jest idealny, ale jak można się spodziewać – w praktyce jest zupełnie inaczej. Część graczy narzeka na to, jak prezentuje się obecny wygląd przepustek wydarzeń.

Riot postanowił wypowiedzieć się w tej kwestii i wyjaśnić, dlaczego stworzenie systemu, który zadowoli wszystkich, jest niesamowicie trudne, a nawet niemożliwe.

Reklama

Problem z przepustkami w League of Legends

Z każdym kolejnym eventem w LoLu społeczność zaczyna temat przepustek i ich zawartości. Jedni narzekają na to, że misje wymuszają na graczach grindowanie, inni komentują zawartość sklepu za tokeny, która nie zawsze im odpowiada.

W temacie wypowiedział się Ken Adams NSA, który wyjaśnił, że stworzenie wydarzenia, które zadowoliłoby tak ogromną społeczność, jest praktycznie niemożliwe. Tym bardziej, że są grupy graczy, które chcą sprzecznych ze sobą rzeczy.

Dobra, jest tu sporo do wyjaśnienia. Przeprowadziliśmy wiele badań na temat przepustek wydarzeń w League of Legends. Gracze cenią sobie możliwość wyboru nagród. Ponieważ mamy tak wielu bohaterów, staramy się zapewnić szeroki wybór opcji w każdym sklepie, aby przyciągnąć jak największą liczbę graczy do udziału w eventach.

Wybór w tym przypadku to miecz obosieczny: dla osób, które chcą mieć wszystko, jest to bolesne, natomiast dla tych, którzy nie przejmowaliby się, gdybyśmy nie mieli czegoś dla ich ulubionej postaci, jest to ekscytujące. Dlatego doceniam, że wasze sugestie mieszczą się w granicach wyboru gracza i systemu tokenów. 

Aby rozwinąć tę kwestię nieco bardziej, mamy kilka różnych typów graczy, którzy angażują się w przepustki: duża część z nich dosłownie omija każdy fragment ekskluzywnej zawartości i kupuje TYLKO eventowe orby. Nie ograniczamy liczby zdobywanych tokenów ani liczby kupowanych kul, więc gracze, którzy grają dużo w LoLa, zyskują ogromną liczbę przedmiotów (mam na myśli naprawdę ogromną liczbę).

Jest też grupa osób, która zdecyduje się na skórkę prestiżową, co stanowi stosunkowo niewielki procent, ponieważ zawartość jest bardzo specyficzna dla danego bohatera. Jeśli nie grasz Talonem, nagroda główna w karnecie MSI jest dla Ciebie w dużej mierze nieistotna.

I wreszcie, są też ludzie, którzy zbierają chromy i inne dodatki – to najmniejsza grupa z całej puli. Nawet przy kontroli kwalifikowalności (np. zdobycie wystarczającej liczby żetonów, aby dostać to, co się chce) te grupy nie zmieniają się zbytnio.

Chcę przez to powiedzieć, że nie ma JEDNEGO sposobu, w jaki gracze cenią sobie event passy, a znalezienie najlepszego rozwiązania, aby przemówić do każdego z nich, jest trudnym zadaniem. Po wprowadzeniu w tym roku zmian w przepustkach, będziemy mieli więcej możliwości zagwarantowania wartości, którą otrzymają WSZYSCY gracze, jeśli kupią karnet.

Celem jest sprawienie, aby zdobywanie żetonów było niemalże bonusem, ponieważ główna ścieżka milowa zapewni ci to, co jest warte twoich pieniędzy, a nawet więcej, przy umiarkowanym poziomie gry.

Nawet jeśli nie odblokujesz prestiżowego skina, powinieneś mieć poczucie, że karnet był wart poświęcenia czasu i pieniędzy. Daje nam to również większą swobodę w tworzeniu bardziej interesujących misji oraz urozmaicania grindowania, co obecnie jest ograniczone, ponieważ misje są jedynym źródłem wszystkich gwarantowanych nagród.

Jak widać, Rioter wspominał, że twórcy pracują nad zmianami w przepustkach, by zadowolić swoją społeczność.

Jeden z graczy zapytał, kiedy można spodziewać się jakiś zmian w zawartości wydarzeń w League of Legends. Ken Adams napisał:

Zasadniczo 4 kwartał. Czyli wrzesień – grudzień. Naszym celem jest przepustka związana z Mistrzostwami Świata. 

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej