Riot ujawnia, jak często gracze dostają niechcianą rolę po zmianach i jakie są dalsze plany
Riot wypowiedział się o częstości występowania autofilla w kolejce solo i duo. Zdaniem twórców sytuacja mocno się poprawiła.
O tym, że sporo graczy nie cierpi autofilla, można pisać wiele artykułów. Riot jest tego świadomy, dlatego pracuje nad tym, by ilość autofillowanych gier stopniowo pomniejszać. Ograniczenie autofilla jest tym bardziej istotne w kolejce duo, a jednocześnie nikt nie chce, by zmniejszenie autofillowanych gier mocno wydłużyło czas oczekiwania na rozgrywkę.
Twórcy wypowiedzieli się o ostatnich zmianach przy autofillu. Okazuje się, że Rioterzy są z nich bardzo zadowoleni.
Autofill w przypadku grania solo i duo
Testowaliśmy parzystość autofillów w grach w kolejkach solo i duo od patcha 10.4 i otrzymaliśmy kilka naprawdę interesujących rezultatów:
ReklamaAutofill w przypadku grania solo:
- przed zmianami 11,4% gier miało nieparzystą ilość autofillów
- po zmianach 0,97% gier ma nieparzystą ilość autofillów
- jest to ogromny spadek i praktycznie eliminuje problem niesprawiedliwego doboru autofilla
- czas oczekiwania w kolejce wydłużył się zaledwie o kilka sekund
- jesteśmy w trakcie wprowadzania zmian globalnie na wszystkich serwerach
ZOBACZ – Patroni ujawniają aktualną pozycję przeciwników w League of Legends
Parzystość w przypadku duo:
- przed zmianami 59% gier miało nieparzystą ilość autofillów
- po zmianach 21% gier ma nieparzystą ilość autofillów
- również w tym przypadku jest to ogromny spadek, z którego jesteśmy niezmiernie zadowoleni
- moglibyśmy pójść z tym jeszcze dalej, ale widzimy pewne ryzyko zaszkodzenia czasowi oczekiwania na grę lub jakości meczów ze względu na większe różnice MMR
- biorąc pod uwagę to, że zjawisko dalej występuje dość często, postanowiliśmy oddzielić MMR od gier duo, tak jak miało to miejsce przez naprawdę długi czas
- wszystkie zmiany będą wprowadzone globalnie, jeśli upewnimy się, że są one stabilne
ZOBACZ – Chomiki z Media Expert w LoLu za sprawą nowego skina Twitcha, koszmar polskich graczy