Riot wprowadzi do LoLa coś, co powinno zadowolić graczy rankingowych na wyższym poziomie
Dlaczego granie w najwyższych dywizjach wkrótce może stać się przyjemniejsze?
League of Legends jest jednym z najpopularniejszych e-sportowych tytułów na świecie. Z grą powiązane są nie tylko ogromne mistrzostwa Worlds, które odbywają się co roku, ale również liczne mniejsze profesjonalne rozgrywki, w których zespoły rywalizują ze sobą o spore nagrody. Zwyczajni gracze również mogą wykazać się swoimi umiejętnościami w kolejce rankingowej.
Osoby, które mają okazję grać na wyższych poziomach, a w szczególności profesjonalni gracze oraz streamerzy, od dawna borykają się z pewnymi problemami. Chodzi między innymi o obstawianie meczów, w których biorą udział bądź celowe utrudnianie wygranej takim osobom. Co wkrótce będzie robił Riot, aby im pomóc?
Pierwsza afera wokół Worldsów już za nami. EU pokłóciło się z NA i zablokowano największe forum LoLa
Riot zacznie ręcznie śledzić gry
Twórcy League of Legends od jakiegoś czasu przyglądają się matchmakingowi. Do gry wkrótce trafią spore zmiany, które obejmują między innymi wprowadzenie możliwości zamiany kolejnością wybierania czy anonimowość w momencie znalezienia zespołu.
Istotne zmiany dotkną również bezpośrednio gier rankingowych. Riot nie tylko poprawi działanie autofilla, ale również sprawi, że system szybciej będzie w stanie skorygować MMR gracza, jeśli to nie będzie trafnie odzwierciedlało jego umiejętności.
Spore nowości czekają również graczy z wyższego poziomu. Rioter Auberaun, który wielokrotnie grał w wysokich rangach oraz aktualnie jest szefem jednego z działów, napisał, że na serwerze NA twórcy wkrótce będą ręcznie moderowali rozgrywki w wysokim MMR, aby wyeliminować problemy, które mają miejsce tylko tam.
Chcemy testowo wprowadzić ręczną moderację w wysokim MMR na serwerze NA, aby zaadresować pewne problemy. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, planujemy wprowadzić to na wszystkich serwerach. Chcemy odcedzić graczy, którzy współdzielą konta i trollują gry.
Co do wintradingu, obstawiania meczów etc. Jest to poważny problem, z którym musimy się zmierzyć. W ostatnim czasie zbanowaliśmy liczne konta, a problem z pewnością będzie powracał. Nie jest to w porządku. W tym samym czasie nie każdy, kto ma po prostu gorszą grę, celowo chce ją przegrać i za pośrednictwem systemu reportowania trafialiśmy już na tego typu przypadki. Chcę po prostu wskazać to, że istnieją realne konsekwencje zbyt pochopnych działań.
Rioter odniósł się również do komentarza jednego z graczy, który sugerował, że matchmaking ma na celu zmanipulowanie rangi gracza i powstrzymanie go przed wspinaczką w systemie rankingowym. Projektant odpowiedział krótko, pisząc, że system jest kompromisem pomiędzy sprawiedliwymi rozgrywkami a krótkimi czasami oczekiwania na nie.
Trudno powiedzieć, czy sytuacja na wysokich rangach się poprawi. Problem griefowania oraz sprzedawania gier jest naprawdę istotny, a osoby takie jak Faker praktycznie nie mogą grać na swoich głównych kontach czy podczas transmisji.