Reklama

Riot wprowadził zapowiadane zmiany pingów w League of Legends. Koniec z kontrowersyjnym baitem

League of Legends

Reklama

Zmiany pingów, o których wspominali twórcy, wchodzą w życie. To koniec z baitem i nie tylko.


Około 3 tygodnie temu Riot zapowiedział, że planuje usunąć jeden z kontrowersyjnych pingów, ponieważ nie był on używany w taki sposób, jak początkowo planowano. Krótko mówiąc – stosowały go toksyczne osoby, które chciały zasygnalizować komuś, że ma zrobić sobie krzywdę – KLIK.

Zapowiedzi wreszcie weszły w życie, jednak jak się okazuje – usunięcie baitu to nie jedyna zmiana w systemie pingów. Jest tego nieco więcej, więc warto przyjrzeć się całej liście nowości.

Zmiany w pingach w League of Legends

Reklama

Najważniejszą i prawdopodobnie najbardziej wyczekiwaną zmianą jest oczywiście zastąpienie „przynęty” (wspomnianego wcześniej baitu) na rzecz „wizji wroga”. Twórcy zdecydowali się także zrezygnować z pingu „obrona” (w angielskiej wersji – hold), ponieważ ich zdaniem był używany naprawdę rzadko. Zamiast niego gracze będą mogli sygnalizować „potrzebę wizji” (w angielskiej wersji need vision).

Reklama

Chcemy zapewnić graczom jak najwięcej możliwości komunikacji, które nie będą wykorzystywane do nękania innych. Narzędzia takie jak planowanie celów w połączeniu z nowymi rodzajami sygnałów były wielkim krokiem do zapewnienia graczom większej liczby sposobów komunikacji, ale nie były idealne. Obserwowaliśmy, w jaki sposób gracze korzystają z tych narzędzi, i jasne jest, że były używane także do złych celów.

  • Sygnały sojuszników na tablicy wyników są teraz wysyłane do umówionej grupy, a nie tylko do samego siebie.
  • Przez 10 sek. po udziale w zabójstwie bohatera wszystkie sojusznicze sygnały na tablicy wyników użyte na bohaterze gracza są widoczne dla drużyny.
  • Sygnał przynęty został zastąpiony sygnałem „wizja wroga”, a sygnał obrony został zastąpiony sygnałem „potrzebna wizja”.
  • Usunięto sygnał „brak wizji wroga” oraz koło sygnałów wizji.

Zależy nam na zapewnieniu stałego dostępu do tych narzędzi i ograniczeniu możliwości używania ich do nadużyć. Postanowiliśmy zastąpić rzadko używane sygnały „przynęta” i „obrona” częściej używanymi sygnałami, czyli „wizją wroga” i „potrzebna wizja” na głównym kole sygnałów. Tym samym eliminujemy komplikacje wynikające z drugiego koła sygnałów wizji. Będziemy obserwować wykorzystanie sygnałów i zapoznawać się z uwagami graczy przed kolejnymi zmianami.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej