Reklama

Riot zapowiada nowe funkcje reportowania graczy, walkę z AFK. Wycofanie pracowników specjalnie do LoLa

League of Legends

Reklama

Riot musiał się obudzić po materiale Voyboy’a, który wprost punktował wszystkie błędy, jakie popełniło ostatnio studio w League of Legends.

Reklama


Przed deweloperami stoi trudne zadanie, ale wygląda na to, że materiały wielu influencerów przyniosły skutki. Studio informuje, że już teraz wycofuje pracowników z innych projektów, by ci zajęli się League of Legends.

Co dokładnie będzie poprawione? Można się spodziewać nowych opcji raportowania, walki z boostowaniem kont, czy chodzenia AFK.

Riot reaguje i obiecuje zmiany

Przypomnijmy, że Riot informował kilka miesięcy temu, że tylko 20% pracowników studia pracuje przy League of Legends. Gdy wszyscy się dziwili, deweloperzy uspokajali, że wydanie Valoranta i prace nad innymi grami nic nie zmienią. Okazuje się, że jednak coś zmieniły. W internecie pojawiły się filmy podsumowujące kilka ostatnich miesięcy w LoLu, które delikatnie mówiąc nie były najlepsze. Stąd deweloperzy nakreślają swoje plany na kolejne tygodnie:

Reklama

„W najbliższej przyszłości zamierzamy poprawić działanie systemu zgłoszeń oraz wprowadzić zgłaszanie na etapie wyboru bohaterów. W nieco dalszej perspektywie zajmiemy się testowaniem bardziej czułego systemu wykrywania celowego podkładania się / pozornego odchodzenia od klawiatury.”

„Zaczęliśmy już sprawdzać, których pracowników możemy wycofać z innych projektów, aby mogli zająć się tym problemem.”

Czego można się więc spodziewać? Studio wyjaśnia dokładniej, co zamierza zrobić już teraz.

Teraz – Bardziej widoczne reagowanie na zgłoszenia

Rozpoczęliśmy już testowanie działania ulepszeń systemu zgłaszania i powiadamiania. W chwili obecnej są one aktywne tylko w Ameryce Północnej, ale jeśli testy przebiegną pomyślne, w ciągu kilku tygodni wprowadzimy je we wszystkich regionach. Dzięki wprowadzeniu tych rozwiązań przekonacie się, że kary są nakładane znacznie częściej, niż mogło się wam wydawać.

Jednym z elementów, które się zmienią, jest sposób generowania powiadomień o ukaraniu. Do tej pory zgłaszający otrzymywał powiadomienie o ukaraniu zgłoszonego gracza tylko, jeśli kara była nakładana bezpośrednio po grze, której zgłoszenie dotyczyło, oraz została nałożona za kategorię przewinienia podaną w zgłoszeniu. Jednak system, z którego obecnie korzystamy, analizuje grę poszczególnych graczy na przestrzeni czasu i kumuluje zgłoszenia dotyczące różnych kategorii przewinień. W efekcie powiadomień jest znacznie mniej niż nakładanych kar. Zweryfikowany system powiadomień będzie informował zgłaszającego o nałożeniu kary niezależnie od kategorii podanej w zgłoszeniu oraz liczby gier rozegranych przez zgłoszonego gracza po jego wysłaniu.

Niedługo – Zgłaszanie i uciszanie na etapie wyboru bohatera

Uciążliwe zachowania na etapie wyboru bohaterów są problemem, na który gracze nie mają zbyt wielu możliwości reagowania. Dlatego mniej więcej pod koniec drugiego kwartału zamierzamy umożliwić zgłaszanie uciążliwych graczy na etapie wyboru bohaterów. Na początku te zgłoszenia posłużą do określenia wzorców zachowań na etapie wyboru bohaterów. Następnie, gdy już będziemy mieli tyle danych, żeby precyzyjnie wyodrębnić różne rodzaje zachowań, wprowadzimy system kar.

W niedalekiej perspektywie — szybkie wykrywanie i nie do końca pozytywny kompromis

Po wprowadzeniu opisanych powyżej zmian chcemy się cofnąć i przeanalizować nasze wcześniejsze podejście do natychmiastowego, automatycznego wykrywania graczy, którzy starają się przegrać. Do tej pory zawsze byliśmy w tej kwestii bardzo ostrożni ze względu na ryzyko fałszywego oskarżenia i ukarania gracza, który wcale nie trollował. Unikanie niezasłużonych tymczasowych banów jest ważne w kontekście zapewniania graczom pozytywnych wrażeń. Jednak z tego samego powodu równie ważne jest zapanowanie nad celowym trollowaniem, autosabotażem itd. Może się okazać, że chcąc tak bardzo uniknąć narażenia graczy na jeden problem, wystawiliśmy ich nadmiernie na działanie innego, dlatego chcemy dokładniej przyjrzeć się naszym możliwościom w tym zakresie.

Oczywiście opinie graczy LoL, czyli wasze, z pewnością pomogą nam lepiej zrozumieć tę zależność. Jaki procent nieprawidłowych banów jesteście w stanie zaakceptować, jeśli w znacznym stopniu ograniczyłyby one celowe podkładanie się / odchodzenie od klawiatury? Czy warto kosztem jednego niesprawiedliwie zawieszonego na dwa tygodnie uczciwego gracza zawiesić również 19 trolli? A jeśli niezasłużony ban będzie pojawiał się raz na 100 nałożonych banów? Raz na 1000? A może niezasłużone bany są dla was w ogóle nie do zaakceptowania?

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama