Riot zapytał graczy o ich pomysły na polepszenie rankedów w LoLu
Twórcy zwrócili się do graczy z pytaniem o ich przemyślenia na temat rankedów.
Gracze wypowiedzieli się o tym, co można zmienić, usunąć lub dodać do rozgrywek rankingowych w League of Legends. Pomysłów było naprawdę sporo.
Co gracze chcieliby zmienić w kolejce rankingowej?
Jeden z Rioterów zapytał graczy o ich pomysły na poprawę wspinaczki rankingowej w League of Legends.
Jeśli moglibyście poprawić coś w wspinaczce rankingowej na lepsze – co by to było? Jest dużo opcji. ale jestem ciekaw, co wy o tym myślicie.
ReklamaMogę nie odpowiedzieć na wasze pomysły, ale będę je sukcesywnie notował.
Naprawa klienta jest aktualnie priorytetem i pytanie o nią nie ma żadnego związku z aktualnym pytaniem.
ZOBACZ – Kto wygrywa najwięcej meczów po zmianach w 10.2? Najlepsze postacie do gry w LoLa
Na pytanie Riotera pojawiło się bardzo dużo przeróżnych odpowiedzi. Oto kilka przykładów:
Brak gier promo w kręgach 4>3>2>1.
Zatrzymać promo tylko w grach o wyższą dywizję.
To serio demotywujące, gdy muszę grać promo tylko po to, aby wyjść o jeden tier wyżej. Jeśli już promo musiałoby zostać takie, jakie jest, to jeśli gracz wbija 95-99 LP, to na miłość boską, dajcie mu już te brakujące LP i dopuście go do promo.
Inna osoba napisała:
Wszystkie promo mają strasznie nieprzyjemną aurę. Nawet jeśli wygram, nigdy nie odczuwam tego, jakbym coś osiągnęła. Raczej czuję ulgę. Dochodzenie do 95+ LP ze świadomością, że muszę wygrać jeszcze jedną grę, aby być w promo bez zachowania tych „ekstra” LP w przypadku wygranej lub przegranej też jest okropne.
Mogę wygrywać więcej niż przegrywać, a jednak nie będę wspinać się w rankingu tylko dlatego, że wygrywam w złej kolejności.
ZOBACZ – Czy blind pick wymaga poprawek? Propozycje graczy, które mogłyby go usprawnić
Dajcie możliwość używania chatu głosowego dla wszystkich sojuszników. Moim zdaniem obniżyłoby to poziom toksyczności i zwiększyło produktywność. Potrafię być super toksyczny do randomów, jeśli posługuję się chatem tekstowym. Nie wydaje mi się, abym miał zachowywać się tak samo na chacie głosowym.
Nie wspominając już, jak ciężko jest wyjaśnić komuś z drużyny, kiedy popełniają jakiś błąd.
Kilka osób jednogłośnie zaproponowało wyłączenie autofila na rankedach.
Jungla i adc nie powinni być autofillowani. Nie mam żadnych danych, ale podejrzewam, że gracze na tych pozycjach radzą sobie najgorzej jeśli chodzi o autofilla.
Jeden z graczy zaproponował, by po wbiciu Golda 4 Zwycięski skin był gwarantowany:
Sprawcie, aby Gold 4 był tierem, z którego nie da się spaść, ponieważ jest to minimalna dywizja do otrzymania nagród pod koniec sezonu. Nie miałbym żadnych problemów z kontynuowaniem grania rankedów, gdybym miał świadomość, że mój Victorious skin jest bezpieczny.
ZOBACZ – Jeden z graczy stworzył fanowskie ramki do prestiżowych skórek. Wyglądają lepiej niż oficjalne?
Pojawiły się także komentarze dotyczące karania toksycznych graczy:
Starajcie się jeszcze bardziej karać toksycznych graczy regularnie psujących gry. Dobierajcie drużyny przeciwko sobie, kierując się ilością par duo i ilością graczy z autofillem. Brak promo między tierami i brak straty LP przy wyjściu z kolejki, jako że to ostatnie jest karą głównie dla ludzi unikających trolli w drużynie.
Riot wciąż stara się usprawnić rankedy tak, by gracze czerpali z nich satysfakcję. System rankingowy przeszedł kilka poważnych zmian w ciągu ostatniej dekady. Początkowo system elo, a później dywizje i poszczególne tiery. W ostatnich latach dodanie dywizji Żelaza i Grandmastera, aby zbalansować obie strony wspinaczki rankingowej. Wraz z tymi zmianami usunięty został piąty tier zostawiając w każdej dywizji zaledwie cztery.