Riot zmienia matchmaking w LoLu tak, by gracze nie mogli sztucznie zaniżać poziomu przeciwników
Jakość Clasha w ostatnim czasie poprawiła się, a chętnych graczy jest coraz więcej. Co planuje Riot?
Clash według wielu graczy jest zdecydowanie najlepszym trybem, jaki Riot dodał do League of Legends. Przydaje się szczególnie teraz, gdy większość osób jednak siedzi w domu i nie bardzo z niego wychodzi.
Tryb pozwala ponownie spotkać się i pogadać ze znajomymi z dodatkową nutką rywalizacji. W związku z dużą popularnością, Riot ciągle coś poprawia w tym trybie. Co tym razem?
Smurfy w Clashu
Plany Riotu są bardzo obszerne, a deweloperzy wprost opowiadają o próbach pozbycia się smurfów, czyli alternatywnych kont. W przypadku wykrycia, taka osoba nie otrzyma żadnych nagród, a przy następnej okazji zostanie zablokowana jej możliwość udziału w Clash.
Ostatnia edycja Clash w większości regionów miała rekordową liczbę uczestników. Ogólnie liczba graczy wzrosła o 30%, a w niektórych regionach nawet o 90% w stosunku do poprzednich maksymalnych wyników.
W dalszym ciągu pracujemy nad usuwaniem błędów i ulepszaniem Clash. Najnowsze łatwe do zauważenia zmiany to usunięcie błędu, przez który niektórzy gracze nie mogli wymieniać bohaterów na etapie wyboru bohaterów (dziękujemy wszystkim, który opisali szczegóły błędu, ponieważ bardzo nam to pomogło), oraz dodanie informacji o zdobytych nagrodach Clash w zakładce Clash.
Do spraw, którymi chcemy się zająć w następnej kolejności, należy smerfowanie. Zgodnie z już obowiązującymi zasadami konto, na którym wykryto smerfowanie zostanie pozbawione nagród, a następnie jest blokowane podczas kolejnych edycji Clash. Ale ponieważ okazuje się, że to nie wystarcza, szukamy też dodatkowych rozwiązań. Na razie nie mamy żadnych konkretów, ale ponieważ smerfowanie było głównym problemem zgłaszanym w waszych dotychczasowych opiniach na temat Clash, to chcielibyśmy podkreślić, że bardzo intensywnie badamy ten temat.
ZOBACZ – Riot opowiada o najnowszych planach dotyczących League of Legends w 2020 roku. Powrót Nexus Blitz
Koniec z limitami w Clash
Jak czytamy w dalszej części wypowiedzi, znacznie wzrosła liczba 5-osobowych grup w kolejce elastycznej. W związku z tym podjęte zostały stosowne kroki.
Zauważyliśmy też, że od czasu premiery Clash znacznie wzrosła liczba grup 5-osobowych w kolejce elastycznej, w niektórych regionach nawet dwukrotnie, w stosunku do liczby tych grup przed premierą Clash. Uważamy, że dzieje się tak, ponieważ drużyny wykorzystują kolejkę elastyczną, aby potrenować przed turniejem Clash. Aby zwiększyć ponownie przydatność kolejki elastycznej, zamierzamy usunąć limity związane z dołączaniem do kolejki elastycznej z graczami z innych kręgów, aby łatwiej było stworzyć drużynę (w Clash również nie ma tego ograniczenia). Aby uniknąć nadużyć, MMR całej drużyny będzie w znacznie większym stopniu zależało od MMR jej najlepszego gracza, dzięki czemu dodawanie graczy z bardzo niskim MMR w celu obniżenia średniej nie będzie się kalkulowało.