Rioter odpowiada na komentarze dotyczące Yuumi i Zeri na pro scenie LoLa
Co jeden z Rioterów pisze na temat Zeri i Yuumi? Bohaterki otrzymają spore osłabienia.
Balansowanie gry, w której społeczność można podzielić na casualową, bardziej zaangażowaną i profesjonalną nie jest proste, ponieważ każda z nich ma inne podejście do rozgrywki i w inny sposób walczy na Summoner’s Rift.
Pokazała to Yuumi, o której w ostatnim czasie jest stosunkowo głośno przez to, że na serwery live trafiły jej poprawki, które miały na celu wyeliminowanie jej z e-sportowej sceny i sprawienie, że bohaterka będzie wybierana głównie przez świeżych graczy, którzy będą chcieli poznać League of Legends. Statystyki pokazują jednak, że cel nie do końca został spełniony, mimo że Riot był zadowolony z osiągniętego rezultatu (Gracze LoLa uważają, że rework Yuumi był niewypałem. Statystki pokazują jednak coś ciekawego).
Jeden z Rioterów odnosi się do komentarzy graczy. Co dokładnie napisał?
Kolejne zmiany Yuumi i Zeri
Balans na profesjonalnej scenie nie prezentuje się najlepiej, a przed szereg wysuwa się dwójka bohaterów, którzy na niej dominują. Zarówno Yuumi, jak i Zeri mają znaczący wpływ na e-sportową część League of Legends, co nie podoba się zarówno graczom, jak i deweloperom. Główny projektant z Riotu odpowiedzialny za balans odniósł się do tego tematu, zapowiadając zmiany.
Zeri i Yuumi otrzymają większe nerfy w 13.12. Nie jesteśmy zadowoleni z ich stanu w Pro playu i zamierzamy odciągnąć metę od zaklinaczy (+ osłabienia Milio).
Obaj bohaterowie odnieśli korzyści ze zmian zawartych w aktualizacjach 13.10 i 13.11.
Zeri jest zbyt silna i tankowata w momencie zdobycia Trinity Force’a, a Yuumi ma dalej zbyt silną synergię z Heliasem.
Kontynuował, pisząc o tym, jak ma wyglądać przyszłość wspomnianej dwójki, biorąc pod uwagę problemy z jej balansowaniem.
Zmiany w przedmiotach sprawiły, że obie postacie są zbyt silne, co czyni ich połączenie szczególnie trudnym do grania przeciwko.
Jesteśmy optymistycznie nastawieni do ich przyszłości i mechanik, ale uważamy, że poziom poniżej 50% win rate’u jest dla nich lepszym miejscem do siedzenia w dłuższej perspektywie i jesteśmy otwarci na bardziej drastyczne zmiany, jeśli nadchodzące poprawki nie dadzą oczekiwanego rezultatu.
Graczom pozostaje mieć nadzieję, że większe osłabienia dwójki bohaterów zadziałają i pozwolą osiągnąć oczekiwany przez Riot efekt. Mając jednak na uwadze problematyczną charakterystykę obu bohaterek, można założyć, że nie jest to ostatnia próba doprowadzenia ich do porządku.