Rioter opisuje problemy Ashe z League of Legends i dzieli się poprawkami, które mają je wyeliminować
Jakie poprawki Riot planuje dla Ashe? Bohaterka za silna na pro scenie.
Ashe aktualnie znajduje się w stosunkowo dziwnej sytuacji. Bohaterka, która została stworzona jako strzelec i wydana w 2009 roku jako jedna z pierwszych postaci, które znajdowały się w grze na premierę League of Legends. Od jakiegoś czasu bohaterka cieszy się jednak zdecydowanie większym zainteresowaniem w roli wsparcia. Riot dostosował się do graczy, balansując Ashe również pod kątem jej nowej roli.
Co o omawianej bohaterce pisze jeden z Rioterów i jak prezentują się testowane przez niego poprawki, które wkrótce mają pojawić się na serwerach live?
Co zmieni się u Ashe?
Jeden z graczy LoLa, który w ostatnim czasie zaczął grać Ashe, jednak w ostatnim opisie aktualizacji, którym podzielił się Phreak, przyznał, że na serwery trafią jej osłabienia. Rioter wypowiedział się, publikując testowane przez niego poprawki oraz opisując kontekst nadchodzących zmian.
Okazuje się, że głównym problemem jest jej obecność w pro playu i to, jak silna okazuje się w rękach profesjonalnych graczy. Jej częstotliwość banowania ma praktycznie 100%, więc twórcy chcą coś zmienić, aby zawodnicy nie musieli blokować jej dosłownie w każdej grze.
Ze względu na to, że bohaterka musi zostać znerfiona wystarczająco, aby zmienić nawyki profesjonalistów, chcemy uderzyć wystarczająco mocno, aby uznali, że Ashe można skontrować. Postać powinna być słabsza na Leonę, Nautilusa czy Pyke’a, ponieważ nie może bronić siebie ani sojusznika przeciwko łączonym CCkom. Bohaterka ma jednak jedno z wyższych HP bazowych, które dorównuje Varusowi.
Myślę, że pod względem ogólnej frustracji, czas odnowienia R i wymaksowanego W ogólnie nie będą miały znaczącego wpływu na Ashe na wsparciu. Ostatecznie osłabienia sprawiają wrażenie stosunkowo dużych, ale było to konieczne, ze względu na pro play.
Chodzi też o to, aby dać ADC Ashe wystarczającą rekompensatę, aby dalej dawała sobie radę. Zmiany w liczbach Q są stricte buffem, podobnie jak bazowe AD na poziom. Zmiana mechaniki Q jest, moim zdaniem, dobra dla czempiona. Navori jest teraz dobrym przedmiotem dla Ashe, co moim zdaniem jest dobrym kierunkiem.
Dzięki zmianom zakupy AS są lepsze, ponieważ postać ma go mniej w swoim skillsecie, a i tak zazwyczaj wybiera Lethal Tempo.
- ZOBACZ – Jak będzie wyglądała Yuumi po reworku? Twórcy League of Legends pokazują szczegółowe zmiany
Jak natomiast dokładnie prezentują się poprawki?
- Bazowe statystyki
- Bazowe zdrowie zmniejszone 640 do 600
- Przyrost zdrowia na poziom zwiększony z 101 do 105
- Zrównuje się na poziomie 12
- Przyrost AD na poziom zwiększony z 2.95 do 3.25
- Ranger’s Focus (Q)
- Nie wymaga już focusu do użycia
- Czas odnowienia wynosi teraz 10 sekund
- Prędkość ataku zmniejszona z 25-55% do 25-45%
- Całkowite obrażenia zwiększone z 105-125% do 105-145% całkowitego AD
- Około 3-11% więcej obrażeń, które zwiększają się wraz z kupowaniem prędkości ataku
- Volley (W)
- Czas odnowienia zmniejszony z 18-4 do 18-6
- Enchanted Crystal Arrow (R)
- Czas odnowienia zwiększony z 80/70/60 do 100/80/60
Zgodnie z zapowiedziami Riotera nerfy mogą trafić już w kolejnym patchu – 13.5. Aktualizacja ma zostać wydana na serwery live 8 marca.