Szczegółowy opis zmian Aurelion Sola z LoLa. Wszystkie informacje na temat jego umiejętności
Pracownik Riotu, który tworzył nowy skillset Aurelion Sola dzieli się sporą ilością szczegółów.
Aurelion Sol od momentu swojej premiery borykał się z problemami dotyczącymi zestawu umiejętności. Bohater został stworzony na bazie Ao Shina – innego championa, który był smokiem i miał pojawić się w LoLu zanim porzucono jego projekt. Mimo że skillset Aureliona jest specyficzny i nie każdemu przypadnie do gustu, miał grupę oddanych fanów, którzy się z nim polubili.
Próby uratowania popularności bohatera, które podejmował Riot na ten moment wypadały stosunkowo kiepsko. Gracze interesowali się nim zaledwie chwilę po aktualizacji, a następnie wszystko wracało do wcześniejszej normy.
Jest spora szansa, że tym razem jednak będzie inaczej – Riot już jakiś czas temu zapowiedział, że po raz kolejny zaktualizuje Aureliona, prezentując zupełnie nowy rodzaj reworku, który polega na zachowaniu wyglądu i modeli championa, dając mu zupełnie nowy zestaw umiejętności. Fani LoLa mieli okazję poznać już opisy nowych skilli bohatera, a teraz Rioter dzieli się dodatkowymi szczegółami na ich temat (Opis i prezentacja umiejętności Aurelion Sola po reworku. Jak wyglądają nowe skille bohatera LoLa?). Czego jeszcze mogli dowiedzieć się gracze?
Zaktualizowany Aurelion Sol
Kosmiczny Kreator (P)
- Zdolność pasywna stackuje się w nieskończoność. W wyrównanej grze bohater zbierze ich około 350.
- Stardust działa podobnie do zdolności pasywnej Veigara. Champion dostaje 1 stack za miniona, 3 za miniona oblężniczego, 5 za bohatera itd.
Oddech Światła (Q)
- Zdolność zadaje 3 typy obrażeń.
- Na początku będzie zadawała obrażenia w czasie.
- Następnie utworzy stożek za pierwszym trafionym celem.
- Trzeci typ obrażeń to % maksymalnego HP celu, który pochodzi ze stacków zdolności pasywnej.
- Zdolność jest ładowana i trzeba ją przytrzymać w trakcie jej używania. Ma cooldown i maksymalny czas trwania, jednak nie w czasie lotu.
- Zdolnością można celować dookoła Aureliona, kiedy się lata.
Astralny Lot (W)
- Jest to stara zdolność Aurelion Sola, jednak została odpowiednio dopasowana. Ma znacznie mniejszy zasięg, ale dużo lepiej się skaluje.
- Bohater będzie mógł przelecieć 7,5 jednostki więcej za każdy stack.
- Champion będzie leciał w linii prostej.
- Widoczność będzie taka sama, jak w przypadku lotu z serwera live, ale przeciwnicy nie widzą, gdzie Aurelion wyląduje.
- Aurelion może przerwać lot na kilka sposobów. Zarówno przez ponowne użycie W, jak i wykonanie komendy ruchu. Ponadto w momencie, kiedy używa Q w trakcie lotu, można po prostu się ruszyć, aby przerwać obie zdolności lub użyć W, aby zatrzymać się i dalej używać Q po wylądowaniu.
Osobliwość (E)
- Przy 350 stackach zdolność jest wielkości rzeki, więc będzie można zablokować przejście w przypadku walki na smoku lub Nashorze.
- Zdolność dobija od maksymalnego HP celu. Domyślnie Aurelion nie będzie niszczył tanków, ale przy wystarczającej ilości stacków może nim zostać.
- 40 stacków zapewnia około 1% maksymalnego HP do dobicia. Bez stacków jest to 5%.
- Miniony i potwory tracą prędkość poruszania się, kiedy znajdują się w zasięgu E.
- ZOBACZ – Poprawki Jaxa powiązane z jego ostatnią aktualizacją. Co jeszcze zmienili deweloperzy LoLa?
Spadająca Gwiazda / Załamanie Firmamentu (R)
- Przy 350 stackach zdolność jest rozmiaru środkowej alei. Fala uderzeniowa zadaje obrażenia wszystkim wrogim bohaterom niezależnie od tego gdzie się znajdują.
- Jeśli ult miałby zadać 500 damage’u, globalna fala uderzeniowa zada również 500. Bije tylko bohaterów oraz epickie stwory, więc nie można zabić Barona, będąc na bocie.
- Ma zwyczajne R, które stunuje. Podrzucenie może być odblokowane wystarczającą ilością Stardustu.
- Zachowuje się podobnie do ulta Ziggsa. Ma opóźnienie, ale jest ono niewielkie (mniej niż sekunda).
- Twórcy zakładają, że bohater użyje ulepszonego ulta około 3 razy na grę.
Pojawiła się również informacja na temat przeliczników AD. Bohater nie będzie ich posiadał – zgodnie ze słowami projektanta Riot Yelough champion raczej nie będzie używał podstawowych ataków poza wczesną fazą gry, a jego Q będzie sprawdzało się jako lepsze narzędzie do dobijania mobów. Bazowa prędkość ataku nie została zmieniona, a zasięg wynosi teraz 550 jednostek.
Na ten moment Aurelion był projektowany z myślą o grze na midzie, jednak niewykluczone, że jeśli gracze będą tego chcieli, zostanie zbalansowany pod kątem jungli. Domyślnym mitycznym przedmiotem jest Crown of the Shattered Queen. W teamfightach bohater ma trzymać się z zewnątrz podobnie do Vex, mając możliwość wejścia na tyły wroga. Na razie nie otrzyma nowych skórek, jednak twórcy zapowiadają, że te pojawią się w przyszłości. Aktualizacja trafi na serwery live 8 lutego w patchu 13.3.