Tak wygląda realistyczne Summoner’s Rift z League of Legends
Jeden z fanów LoLa wykonał najpopularniejszą mapę z gry w Unreal Engine 5.
Summoner’s Rift to najbardziej ikoniczny element tytułu od Riot Games, który jest na rynku prawie 14 lat. Ta najpopularniejsza mapa znana jest każdemu graczowi LoLa, nawet jeśli nie jest szczególnym fanem normali i rankedów (ponieważ woli np. ARAMy).
Przez lata mapa zmieniała się, była aktualizowana, dekorowana z okazji wydarzeń czy z czasem otrzymała też różne wersje dzięki duszom smoków. Również przez ten czas fani tworzyli własne wersje Summoner’s Rift, czy to w formie papierowej, z plasteliny, klocków LEGO czy w różnych programach graficznych.
Jeden z graczy postanowił odwzorować najpopularniejszą mapę LoLa w Unreal Engine 5, pokazując jednocześnie, jak ta wyglądałaby, gdyby Riot poszedł w bardziej realistyczną grafikę.
Realistyczne Summoner’s Rift
Fanowski projekt pojawił się na Reddicie i został wrzucony przez użytkownika o nicku SnooDoughnuts6057. Autor przyznał, że próbował nieco odświeżyć Summoner’s Rift. Jego interpretacja mapy mocno odbiega od grafiki, jaką widać w League of Legends, ponieważ gracz poszedł w stronę realizmu.
Użytkownik Reddita skupił się głównie na przedstawieniu roślinności, takiej jak drzewa, krzewy czy trawa. Zauważyć można, że na mapie brakuje charakterystycznych towerów czy inhibitorów. Funkcję wież pełnią proste słupki zakończone rozpalonym ogniem.
- ZOBACZ – Od teraz w LoLu można reportować graczy z poziomu historii meczów. Niestety jest jeden problem…
Mimo że projekt jest uproszczony i nie uwzględnia także potworów spotykanych na mapie – obozy w jungli są puste, podobnie jak jama smoka czy Barona Nashora, to społeczność doceniła pracę autora i mocno chwaliła jego projekt.
W komentarzach padło nawet, że mógł być to zwiastun kolejnego sezonu (w 2024 roku), co było uszczypliwym nawiązaniem do krytycznie ocenianej zapowiedzi z tego roku.
Nie jest to pierwsze realistyczne odwzorowanie Summoner’s Rift. Warto wspomnieć, że w przeszłości inni gracze również podejmowali się tego zadania. Odwzorowano także inne mapy z gry, jak choćby Howling Abyss (zobacz: Most Howling Abyss z League of Legends stworzony w Unreal Engine 4).