Teamfight Tactics: Patch 10.1 – Opis zmian
Szczegółowy opis zmian TFT na patch 10.1.
Dzisiejsza aktualizacja Teamfight Tactics jest pierwszą w tym roku. Dodaje sporo nowości, dlatego wszyscy fani TFT powinni być zadowoleni. W tym roku tryb czeka wielki dzień – oficjalne wyjście na urządzenia mobilne. Na to jeszcze musimy poczekać, a tymczasem oto opis aktualizacji 10.1
Witajcie, taktycy!
Dobrze was widzieć ponownie w nowym roku Teamfight Tactics. Nasz pierwszy patch nowej dekady jest dość pokaźny, bo wprowadza nową cechę, dwóch nowych bohaterów, trzy przedmioty (które zastępują kilka starych) oraz klasyczne zmiany i poprawki wyważające grę. Oto najważniejsze elementy: obronne kompozycje drużyny powinny odnieść korzyść z nowej cechy Księżyca oraz wprowadzenia Leony i Karmy. Niektóre przedmioty skalują się teraz z poziomem gwiazdek posiadacza. Światło zostało wzmocnione — tak sama cecha, jak i posiadający ją bohaterowie.
Oprócz tego TFT nie może wejść w nowy rok bez kilku nowych Małych Legend. Nie przegapcie naszych nowych przyjaciół, którzy powinni być dostępni jeszcze w tym tygodniu.
ReklamaUżyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha League of Legends!
No to do dzieła!
Nowi bohaterowie
Cecha: Księżyc
- (2): Co 7 sekund twoja drużyna zyskuje 15% szansy na trafienie krytyczne, 15% do obrażeń trafień krytycznych i 10% do mocy zaklęć. (Kumuluje się do 4 razy).
Leona
- 1. kategoria
- Klasa: wartownik
- Zdrowie: 650/1170/2106 pkt.
- Pancerz: 40 pkt.
- Obrażenia od ataku: 50/90/162 pkt.
- Prędkość ataku: 0,55 jedn.
- Pkt. many: 50/100
- Umiejętność: Księżycowa Bariera — Leona zmniejsza wszystkie zadawane jej obrażenia o 40/90/140 pkt. na 5 sek.
Karma
- 3. kategoria
- Klasa: mistyk
- Zdrowie: 600/1080/1944 pkt.
- Pancerz: 20 pkt.
- Obrażenia od ataku: 50/90/162 pkt.
- Prędkość ataku: 0,7 jedn.
- Pkt. many: 75/100
- Umiejętność: Inspiracja — Na początku walki Karma nawiązuje więź z najbliższym sojusznikiem. Karma osłania go (albo losowego sojusznika, jeśli ten, z którym nawiązała więź, jest martwy) przez 5 sek., pochłaniając kolejne 250/400/800 pkt. obrażeń. Gdy tarcza jest aktywna, sojusznik otrzymuje 60/70/80% dodatkowej prędkości ataku.
Nowe Małe Legendy
Trząszcz
Chce zapanować nad światem — i zjeść wszystkie jego najpyszniejsze pyszności. Ale jest malutki. Często musi się ukrywać pod różnymi rzeczami, żeby nie zostać zgniecionym. W ukryciu knuje swoje bardzo skomplikowane plany.
Żwirek
Uroczy posążek wyrzeźbiony z najlepszego demaciańskiego petrucytu (kamienia antymagicznego). Ma słabość do wszystkich delikatnych stworzeń i stara się je chronić każdym centymetrem swojego ciała, jak gdyby był gigantycznym kolosem — chociaż wciąż rośnie.
Tykacz
Tykacz nieustannie majstruje przy różnych rzeczach, żeby je udoskonalić. Nawet przy własnym ciele! (Jego lewe skrzydło zawsze trochę zgrzyta). Uwielbia poznawać nowe osoby i obserwować świat swoimi ogromnymi niebieskimi oczami.
Przedmioty
Ostatni Szept (nowość)
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Wygięty Łuk
- Zastępuje Kuszę Powtarzalną.
- Trafienia krytyczne zmniejszają pancerz przeciwnika o 90% na 3 sekundy. Ten efekt się nie kumuluje.
Determinacja Tytana (nowość)
- Przepis: Kamizelka Kolcza + Wygięty Łuk
- Zastępuje Widmowego Tancerza.
- Kiedy posiadacz tego przedmiotu zostanie trafiony lub zada trafienie krytyczne, zyskuje kumulującą się premię do obrażeń równą 2% (kumuluje się do 100%). Przy 50 ładunkach posiadacz rośnie oraz zyskuje po 25 pkt. pancerza i odporności na magię. Resetuje się co rundę.
Kamizelka Cierniowa (nowość)
- Przepis: 2 Kamizelki Kolcze
- Zastępuje Kolczastą Kolczugę.
- Neguje dodatkowe obrażenia trafień krytycznych. Gdy posiadacz tego przedmiotu zostanie trafiony atakiem podstawowym, zadaje 80/120/160 pkt. obrażeń magicznych wszystkim sąsiadującym wrogom (nie częściej niż raz na sekundę). Skaluje się z poziomem gwiazdek posiadacza.
Mroźne Serce (miniprzeróbka)
- Wcześniej: Zmniejsza o 25% prędkość ataku pobliskich wrogów.
- Teraz: Zmniejsza o 40% prędkość ataku pobliskich wrogów. (Kumulacja zwiększa zasięg tego efektu, ale nie spowolnienie).
Lodowa Rękawica (miniprzeróbka)
- Wcześniej: Kiedy posiadacz tego przedmiotu wykona unik, tworzy lodowy obszar. Prędkość ataku znajdujących się w nim przeciwników zmniejsza się o 25%.
- Teraz: Po rzuceniu zaklęcia następny podstawowy atak posiadacza zamraża cel na 1,5 sek.
Jonowa Iskra (miniprzeróbka)
- Wcześniej: Zadaje 90 pkt. nieuchronnych obrażeń wrogom, którzy rzucają zaklęcia.
- Teraz: Wrogowie, którzy w odległości 3 pól rzucą zaklęcie, zostają porażeni i odniosą obrażenia magiczne równe 200% ich maksymalnej many.
Żywe Srebro (miniprzeróbka)
- Wcześniej: Posiadacz zyskuje tarczę osłaniającą go przed następnym efektem kontroli tłumu. Tarcza ta odświeża się po 3 sekundach.
- Teraz: [UNIKALNE] Posiadacz tego przedmiotu jest niewrażliwy na efekty kontroli tłumu.
Naszyjnik Żelaznych Solari (nowe skalowanie)
- Przez 8 sekund osłania sojuszników przed 300 pkt. obrażeń ⇒ Przez 8 sekund osłania sojuszników w zasięgu dwóch pól w tym samym rzędzie przed 250/275/300 pkt. obrażeń (skaluje się z poziomem gwiazdek posiadacza).
Echo Luden (nowe skalowanie)
- Zadaje 150 pkt. obrażeń magicznych ⇒ Zadaje 120/160/200 pkt. obrażeń magicznych (skaluje się z poziomem gwiazdek posiadacza).
Kosa Statikka (nowe skalowanie)
- Zadaje 100 pkt. obrażeń magicznych 3 wrogom ⇒ Zadaje 80 pkt. obrażeń magicznych 3/4/5 wrogom (skaluje się z poziomem gwiazdek posiadacza).
Uciszacz
- Szansa na aktywację: 25% ⇒ 20%
Czerwone Wzmocnienie i Morellonomicon
- Podpalenie: 20% w ciągu 10 sekund ⇒ 18% w ciągu 10 sekund
Cechy
- Regeneracja zdrowia Druidów: 40 pkt. ⇒ 45 pkt.
- Premia do prędkości ataku Światła: 15%/25%/35% ⇒ 15%/35%/55%
- Regeneracja many Oceanu (w ciągu 4 sekund): 15/30/60 pkt. ⇒ 10/30/60 pkt.
- Obrażenia dodatkowe Cienia: 60%/140% ⇒ 65%/150%
Wyważenie bohaterów
1. kategoria
- Zdrowie Vayne: 500 pkt. ⇒ 550 pkt.
- Obrażenia umiejętności Vayne (% maks. zdrowia): 9%/12%/15% ⇒ 10%/13%/16%
- Mana Warwicka: 50/150 pkt. ⇒ 50/125 pkt.
- Obrażenia umiejętności Warwicka: 200/450/700 pkt. ⇒ 200/500/800 pkt.
2. kategoria
- Zdrowie Jaxa: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
- Obrażenia od ataku Jaxa: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Obrażenia od ataku stworów Malzahara: 30/60/90 pkt. ⇒ 40/70/100 pkt.
- Całkowita mana Neeko: 80 pkt. ⇒ 60 pkt.
- Obrażenia zadawane przez sojuszników umiejętnością Senny: 15/30/55 pkt. ⇒ 15/40/65 pkt.
- Premia tarczy Skarnera do prędkości ataku: 30%/65%/100% ⇒ 50%/75%/100%
- Całkowita mana Syndry: 80 pkt. ⇒ 65 pkt.
- Obrażenia umiejętności Varusa: 225/450/675 pkt. ⇒ 225/450/800 pkt.
3. kategoria
- Zdrowie Aatroxa: 700 pkt. ⇒ 800 pkt.
- Obrażenia umiejętności Aatroxa: 250/500/1000 pkt. ⇒ 300/600/1200 pkt.
- Obrażenia zaklęcia Azira: 125/250/375 pkt. ⇒ 150/275/450 pkt.
- Prędkość ataku Nocturne’a: 0,75 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
- Obrażenia od ataku Nocturne’a: 60 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Czas działania ogłuszenia Qiyany: 3/4/5 sek. ⇒ 2,5/3,5/4,5 sek.
- Obrażenia umiejętności Qiyany: 300/500/700 pkt. ⇒ 300/500/900 pkt.
- Czas działania umiejętności Sivir: 7 sek. ⇒ 5 sek.
4. kategoria
- Obrażenia od ataku Tibbersa Annie: 150/300/1000 pkt. ⇒ 125/350/1500 pkt.
- Współczynnik obrażeń od ataku umiejętności Twitcha: 125%/150%/300% ⇒ 130%/160%/300%
5. kategoria
- Czas działania ogłuszenia Amumu: 2/2/2 sek. ⇒ 1,5/2/5 sek.
- Obrażenia umiejętności Amumu: 150/250/1337 pkt. ⇒ 100/200/1337 pkt.
- Początkowa mana / całkowita mana Amumu: 50/125 pkt. ⇒ 75/150 pkt.
- Dodatkowe obrażenia umiejętności Mastera Yi: 50/75/500 ⇒ 75/100/500 pkt.
- Obrażenia umiejętności Nami: 150/250/350 pkt. ⇒ 100/200/300 pkt.
Naprawione błędy
- Jednostki, których nie można obrać za cel, nie mogą już być pod wpływem efektów kontroli tłumu.
- Naprawiono błąd powodujący, że Annie zaczynała zyskiwać manę, gdy przyzwała dwóch Tibbersów, a następnie jeden z nich zginął.