Teamfight Tactics: Patch 13.5 – Opis zmian
Szczegóły zmiany w patchu 13.5 Teamfight Tactics.
Systemy są zmienne, ale na nas zawsze możecie liczyć. To patch przed śródrotacją, w którym skupiamy się na wprowadzaniu usprawnień systemu dystrybucji przedmiotów oraz ulepszeń bohaterów. Oprócz tych znacznych zmian przygotowujemy się na premierę Chwilowych Usterek!!, więc zmiany wyważające będą nieco mniej obfite niż zwykle. Wprowadzamy również popularną funkcję mobilną – konfigurator drużyny – na PC i mamy krótką informację dotyczącą wycofania 32-bitowej wersji klienta. Przez te wszystkie zmiany systemu w tym patchu pewnie już nie możecie się doczekać jeszcze większych zmian systemowych i mechanik w Chwilowych Usterkach!! Damy radę spełnić wasze oczekiwania… w sensie rady, a nie, radę, damy radę.
Patch w skrócie
ZMIANY SYSTEMOWE
PRZERÓBKA DYSTRYBUCJI PRZEDMIOTÓW
W skrócie: Sposób, w jaki rozdzielane są przedmioty, został zmodyfikowany, by gracze mieli wyrównane szanse, jednocześnie zachowując wyjątkowe warianty w różnych meczach. POWODY PRZERÓBKI: Nasz system dystrybucji łupów był ostatnio aktualizowany w patchu 9.18 podczas rotacji startowej, gdy wprowadziliśmy Powielacz Bohaterów (potem nazwany Pomocą Neeko). Nie wprowadzaliśmy w nim żadnych zmian od długiego czasu (8 rotacji) – zmienialiśmy jedynie wartości liczbowe. Jednak w związku z tym, że zarówno elitarni, jak i przeciętni gracze bardziej rozumieją systemy i grają coraz lepiej, stało się jasne, że należy zaktualizować system, by TFT nadal było grą nastawioną na rywalizację. Wiele z tych zmian skupia się na profesjonalnych rozgrywkach, ale stanowią one również usprawnienia, które odczują gracze ze wszystkich poziomów umiejętności. CO I JAK: Tak jak w starym systemie dystrybucji, przedmioty nadal będą wybierane losowo dla całej poczekalni, a wszyscy gracze otrzymają nieco różniące się od siebie łupy. Wartość łupów pomiędzy graczami będzie teraz bardziej zrównana, by zwiększyć uczciwość. Jednocześnie zachowujemy pewien poziom zróżnicowania. Dla przykładu, jeśli gracz ma siedem składników przedmiotu po Wilkach, jego wrogowie będą ich mieli podobną liczbę, zamiast np. o 4 mniej. Obliczamy również wartość dodatkowych kul (tych, które zawierają złoto, bohaterów i takie tam) na podstawie ich użyteczności, a nie liczby. Wszyscy w poczekalni otrzymują dodatkowe kule o mniej więcej takiej samej wartości. Jeśli otrzymacie mniej przedmiotów (maksymalnie jeden lub dwa mniej), w zamian zyskacie dodatkowe kule w bardziej sprawiedliwy sposób niż wcześniej. Na koniec mamy jeszcze jedno usprawnienie. Zawsze będziecie otrzymywać dodatkową kulę na etapie 1-2, więc powinniście mieć wystarczająco złota, by zrobić zakupy na etapie 1-3 i podejmować bardziej świadome decyzje we wczesnej fazie gry. Powinno to dać lepsze wrażenia z gry, niż gdy otrzymywaliście 6 szt. złota zaraz przed końcem rundy PvE na etapie 1-4.
Reklama
- Zawsze otrzymacie jedną z dodatkowych kul na etapie 1-2.
- Nigdy nie będziecie w tyle więcej niż 2 składniki przedmiotu i nigdy na dłużej niż jeden etap. Dostaniecie również dodatkowe kule w ramach rekompensaty.
- Dodatkowe kule biorą teraz pod uwagę wartość zamiast liczby, gdy są przydzielane.
- Mamy dla was nowe, wyjątkowe warianty łupów.
ROZDZIELANIE ULEPSZEŃ BOHATERÓW
W skrócie: Zwiększamy przejrzystość, prostotę i dokładność dystrybucji ulepszeń bohaterów, by gracze mogli czerpać jak najwięcej korzyści z 4 wymian ulepszeń bohaterów. DLACZEGO: Gdy wprowadziliśmy system ulepszeń bohaterów, był na tyle niejasny, że nie dostrzegaliśmy jego słabości. Po wprowadzeniu możliwości 4 wymian, niedoskonałości systemu stały się bardzo wyraźne, przez co gracze byli rozczarowani, gdy coś poszło nie po ich myśli. Na przykład: dlaczego mogliście mieć jednostki z podziemia, ale nigdy nie dostaliście ulepszenia Samiry? Pogrzebaliśmy trochę w systemie, aby go ulepszyć i uczynić jak najbardziej przejrzystym. CO I JAK: Naprawiliśmy już pewne problemy dotyczące oferowania konkretnych ulepszeń w patchu 13.4. Obejmowało to wspierające ulepszenie Samiry i oba ulepszenia Sony oraz Janny. Teraz wszystkie ulepszenia bohaterów są odpowiednio oznaczone wraz z cechami i będą oferowane w przejrzysty sposób. DOPASOWANE ULEPSZENIA: Zajmijmy się teraz nowym systemem. Etap 2-1 wciąż będzie oferował losowo wszystkie ulepszenia bohaterów, ale etapy 3-2 i 4-2 są odpowiednio dostosowane. Po pierwsze, trzecie gniazdo nie będzie już oferować jedynie ulepszeń wspierających, przez co ulepszenia prowadzących były trudne lub niemożliwe do zdobycia. Po drugie, ulepszenia bohaterów będą działały podobnie do Księgi Cech. Im więcej posiadacie aktywnych cech, tym mniej losowe ulepszenia otrzymacie (poniżej szczegółowa lista). Co do definicji aktywnej cechy – wszystkie się liczą. Zagrożenie, as, arsenał – wszystkie. Przykładowo, jeśli na planszy macie Fiddlesticksa i Apheliosa, będą się oni liczyć jako trzy aktywne cechy.
- Liczba dopasowanych ulepszeń co każdą wymianę jest zależna od liczby waszych aktywnych cech (obejmuje zagrożenia i asy). Losowe gniazdo zmienia się z każdą wymianą.
- 0 aktywnych cech ⇒ 0 dopasowanych gniazd
- 1 aktywna cecha ⇒ 1 dopasowane gniazdo
- 2 aktywne cechy ⇒ 2 dopasowane gniazda
- 3 lub więcej aktywnych cech ⇒ 3 dopasowane gniazda
- Trzecie gniazdo nie będzie już jedynie dawać ulepszeń wspierających.
- Ulepszenia zagrożeń będą się pojawiać częściej, jeśli macie zagrożenie.
- Ulepszenia bohaterów na etapach 3-2 i 4-2 nie będą już pokazywać wszystkich jednostek tej samej kategorii. (2/2/2, 3/3/3, 4/4/4 lub 5/5/5)
- Obniżono szansę na wystąpienie ulepszeń bohaterów o koszcie 3 na etapie 4-2.
- Szanse na ulepszenia bohaterów na etapie 4-2: 65/30/5 ⇒ 40/55/5
- Szansa na rozwinięcie ulepszeń kosztu 2 do kosztu 3 na etapie 2-1: 15% ⇒ 5%
DUŻE ZMIANY
Ponieważ jest to ostatni patch przed aktualizacją śródrotacyjną, wprowadzamy tylko garść ogólnych zmian. Mimo wszystko powinny one mieć spory wpływ na grę tuż przed Chwilowymi Usterkami!!
CECHY
Osiłki nieco przypakowały – otrzymują więcej zdrowia na wyższych progach.
Natomiast skoki z podziemia otrzymują dużo zmian. Jednostki z podziemia będą zdobywać mniej łupów na wcześniejszych poziomach Skoków, ale za to więcej na wyższych. Jeśli uda wam się przeprowadzić Skok na poziomie 7., będzie tego warty.
- Dodatkowe zdrowie osiłków: 20/45/70/99% ⇒ 20/45/75/110%
- Obrażenia gadżeciaków i zmniejszenie obrażeń za każdy przedmiot: 3/12% ⇒ 3/10%
- Średnia wypłata jednostek z podziemia zmniejszona na poziomach Skoku 1/2/3
- Średnia wypłata jednostek z podziemia zwiększona na poziomach Skoku 4/5/6/7
JEDNOSTKI: 1. KATEGORIA
Skupienie Ashe znacznie się poprawiło podczas Potwory Atakują! Jej Skupienie Tropicielki trwa teraz o całą sekundę dłużej!
- Czas trwania Skupienia Tropicielki Ashe: 4 sek. ⇒ 5 sek.
- Obrażenia od ataku Blitzcranka: 50 pkt. ⇒ 65 pkt.
- Mana Blitzcranka: 45/90 pkt. ⇒ 40/80 pkt.
JEDNOSTKI: 2. KATEGORIA
En garde! Fiora zadaje teraz więcej obrażeń na wszystkich poziomach gwiazdek.
- Obrażenia od ataku Fiory: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
- % obrażeń od ataku En Garde! Fiory: 225/225/235 ⇒ 250/250/260%
- Tarcza Przeciwuderzeniowa Vi: 275/350/450 pkt. ⇒ 270/330/400 pkt.
- Mana Yasuo: 0/90 pkt. ⇒ 0/80 pkt.
JEDNOSTKI: 3. KATEGORIA
Obniżamy leczenie Nilah, w szczególności 2- i 3-gwiazdkowej.
- Leczenie Apoteozy Nilah: 250/300/400 pkt. ⇒ 235/270/330 pkt.
JEDNOSTKI: 4. KATEGORIA
Chyba raczej Aurelion Żółw. Teraz atakuje nieco szybciej.
- Prędkość ataku Aureliona Sola: 0,7 jedn. ⇒ 0,75 jedn.
JEDNOSTKI: 5. KATEGORIA
Tornado! Janny będzie zadawać więcej obrażeń kosztem efektu kontroli tłumu. Wietrzne warunki pogodowe również zostają osłabione.
- Obrażenia zadawane przez Tornado! Janny: 50/75/1000 pkt. ⇒ 65/95/1000 pkt.
- Czas działania ogłuszenia Tornada! Janny: 1,25/2/10 sek. ⇒ 1,25/1,5/8 sek.
- Moc umiejętności / obrażenia od ataku synoptyczki Janny (cechy) co 5 sek: 10/20/99 pkt. ⇒ 8/15/99 pkt.
- Obrażenia Siły Woli Syndry: 100/300/2000 pkt. ⇒ 250/375/2500 pkt.
- Czas działania ogłuszenia Syndry: 1/1/8 sek. ⇒ 1/1,5/8 sek.
- Obrażenia od ataku Urgota: 70 pkt. ⇒ 65 pkt.
- Mana Urgota: 100/175 pkt. ⇒ 75/175 pkt.
PRZEDMIOTY
Moc Nieskończoności będzie nieco mniej nieskończona, gdyż usuwamy szansę na trafienie krytyczne, a kilka przedmiotów światła zostanie dopracowanych, by nadal niosły światłość, ale nie były aż tak oślepiające.
- Początkowa mana Kostura Archanioła: 15 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Czas działania niewrażliwości Żywego Srebra: 15 sek. ⇒ 18 sek.
- Prędkość ataku Ognistej Armaty: 50% ⇒ 55%
- Szansa na trafienie krytyczne Mocy Nieskończoności: 25% ⇒ 0%
- Obrażenia od ataku Łańcuchowego Krwiopijca: 10% ⇒ 30%
- Wszechwampiryzm Łańcuchowego Krwiopijca: 20% ⇒ 25%
- Początkowa mana Świetlistego Kostura Archanioła: 15 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Początkowa moc umiejętności Świetlistego Kostura Archanioła: 40 pkt. ⇒ 50 pkt.
- Obrażenia od ataku Świetlistego Krwiopijca: 30 pkt. ⇒ 40 pkt.
- Wszechwampiryzm Świetlistego Krwiopijca: 35% ⇒ 40%
- Tarcza zdrowia Świetlistego Krwiopijca: 35% ⇒ 40%
- Pancerz Świetlistej Kamizelki Cierniowej: 160 pkt. ⇒ 120 pkt.
- Obrażenia od ataku i moc umiejętności Świetlistego Przełamywacza Gardy: 30 pkt. ⇒ 40 pkt.
- Obrażenia od ataku i moc umiejętności Świetlistej Ręki Sprawiedliwości: 40 pkt. ⇒ 50 pkt.
- Obrażenia od ataku Świetlistego Ostrza Nieskończoności: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
- Dodatkowe zdrowie Świetlistego Naszyjnika Żelaznych Solari: 200 pkt. ⇒ 125 pkt.
- Prędkość ataku Świetlistej Ognistej Armaty: 75% ⇒ 99%
- Podstawowy pancerz Świetlistej Determinacji Kolosa: 20 pkt. ⇒ 30 pkt.
- Podstawowa prędkość ataku Świetlistej Determinacji Kolosa: 10% ⇒ 30%
- Mnożnik zdrowia Portalu Zz’Rot: 200% ⇒ 180%
ULEPSZENIA BOHATERÓW
Oprócz zmian w dystrybucji ulepszeń bohaterów, które omówiliśmy wcześniej, wprowadzamy również drobne modyfikacje konkretnych ulepszeń bohaterów, dzięki czemu nie będą zbyt silne.
- Camille – skalowanie tarczy Defensywy Adaptacyjnej z obrażeniami od ataku: 600% ⇒ 500%
- Draven – dodatkowy procent obrażeń od ataku Ligi Dravena: 35% ⇒ 25%
- Soraka – mana Napełnienia co 5 sek: 15 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Zac – czas działania ogłuszenia Elastycznej Procy: 3 sek. ⇒ 4 sek.
- Nunu – początkowa moc umiejętności Widzą Jak Się Wożę: 20 pkt. ⇒ 15 pkt.
ULEPSZENIA
Oczywiście nie tylko bohaterowie mają ulepszenia. Ulepszenia pryzmatycznego emblematu od ostatniego patcha były nieco za silne, więc z tymi emblematami oferowane będą teraz składniki przedmiotów, a nie całe przedmioty.
- Zdobywane złoto podczas Braku Aktywności: 20 szt. ⇒ 18 szt.
- Zdrowie Zbudowanego Inaczej II: 175/225/275/325 pkt. ⇒ 190/245/300/355 pkt.
- Zdrowie Zbudowanego Inaczej III: 250/350/450/550 pkt. ⇒ 270/380/490/600 pkt.
- Pancerz Powłoki Cybernetycznej I/II/III: 20/30/50 pkt. ⇒ 30/40/60 pkt.
- Obrażenia Ładunku Elektrycznego III: 100/135/170/205 pkt. ⇒ 115/155/195/235 pkt.
- Złoto Farta: 3 szt. ⇒ 5 szt.
- Obrażenia Echa Luden III: 80/115/150/185 pkt. ⇒ 90/130/170/210 pkt.
- Liczba tur potrzebna do wyklucia się Złotego Jaja: 10 ⇒ 11
- Korona Oddziału Anima: Ślubowanie Protektora ⇒ Łza Bogini
- Korona Psotnika: Morellonomicon ⇒ Pas Giganta
- Korona Gadżeciaków: Jonowa Iskra ⇒ Płaszcz Negacji
- Korona Komandosa: Ręka Sprawiedliwości ⇒ Wygięty Łuk
- Korona Miotacza Zaklęć: Ręka Sprawiedliwości ⇒ Łza Bogini
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
KONFIGURATOR DRUŻYNY
Konfigurator drużyny, czyli podstawowe narzędzie dla użytkowników urządzeń przenośnych, wkrótce będzie dostępny dla graczy PC na całym świecie! Przypominamy, że wypełnienie go bohaterami 5. kategorii nie zwiększy waszych szans w sklepie. No ale zawsze możecie mieć jakieś nadzieje.
- Użyjcie konfiguratora drużyny przed grą, klikając ikonę ziomka w hełmie po prawej od przycisku „Znajdź mecz” w poczekalni lub na stronie głównej TFT.
- Twórzcie i zapisujcie swoją drużynę marzeń lub drużynę memów przy użyciu konfiguratora.
- Potem możecie kliknąć tę samą ikonę podczas gry, aby spojrzeć na swoje plany!
Wyłączenie 32-bitowego klienta
Wsparcie dla 32-bitowych wersji systemu operacyjnego Windows zakończy się 4 kwietnia 2023 roku. Po 4 kwietnia 64-bitowa wersja systemu Windows będzie wymagana do gry w League of Legends i Teamfight Tactics. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdźcie minimalne wymagania sprzętowe.
„Co to oznacza?”, „Czy muszę coś zrobić?!”
Ci, którzy korzystają już z 64-bitowych wersji systemu operacyjnego i sprzętu (99,9% graczy), nie zauważą żadnej różnicy po zakończeniu wsparcia dla wersji 32-bitowej. Nic nie musicie robić. Gracze, którzy grają na 32-bitowych systemach operacyjnych, od patcha 13.7 zobaczą wiadomość w kliencie, która poinformuje, że w przyszłości gra może przestać działać. Dajemy wam nieco czasu, zanim całkowicie zakończymy wsparcie dla 32-bitowych systemów operacyjnych. W przyszłości będziecie musieli dysponować 64-bitowym systemem operacyjnym, by grać w League of Legends.
Dlaczego to robimy?
Z podobnych powodów, dla których w przeszłości zdecydowaliśmy się pominąć systemy XP i Vista – dalsze wypuszczanie nowej zawartości dostosowanej do starszych systemów wymaga znacznych inwestycji zarówno w prace rozwojowe, jak i w testy. Usuwając niektóre z tych barier, będziemy mogli nadal poszerzać granice nowych funkcji, zapewniając graczom ciekawe doświadczenia. Obecnie nie mamy konkretnych planów w związku z tą migracją, ale z pewnością ułatwi je ona w przyszłości.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Nie kop się z koniem: H4ckerr!m jest teraz niemożliwy do obrania za cel na planszach wrogów.
- Hakerzy nie powinni już obierać za cel jednostek, które są niemożliwe do obrania za cel.
- Jax z miotaczem zaklęć teraz prawidłowo otrzymuje wzmocnione ataki.
- Koniec nagród za udział: dopingujące maskotki nie mogą już wyposażyć przedmiotów.
- Herb i Korona Gadżeciaka nie będą już oferowane poza etapem 2-1, jeśli nie gracie gadżeciakami.
- Widzą Jak Się Wożę (ulepszenie prowadzącego Nunu) zapewnia teraz właściwą wartość mocy umiejętności.
- Psotnicy walczący w zwarciu nie będą się już poruszać w kierunku narożnych pól, gdy są otoczeni przez inne jednostki, a psotnik jest aktywowany.
- Procent obrażeń magicznych Prądu Powrotnego 3-gwiazdkowego Urgota wynosi teraz prawidłowe 75%.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego szanse na upuszczenie złota przez A.D.M.I.N.-ów były zbyt wysokie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Rękawice Szubrawca mogły zostać wyposażone przez jednostkę, która miała już przedmioty.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osłabienie pancerza Vi nie odzwierciedlało statystyk w opisie.
- Dodano tekst, który określa rodzaj obrażeń w opisach dla umiejętności Ekko, Lux i Lulu.
- 2-gwiazdkowa Leona zadaje teraz właściwą wartość obrażeń celom drugorzędnym.
- Nunu jest teraz niemożliwy do obrania za cel, gdy znajduje się pod wpływem Zefiru.
- Jinx powinna teraz ogłuszać sąsiadujące cele, jeśli jej cel główny jest zbyt duży.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny tarczy ulepszenia Najemnika Króliczka Miss Fortune nie był usuwany na koniec trwania efektu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Urgot nie odnosił korzyści z ulepszenia Żywotność Wołowników Fiory.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego meteoryty Aureliona Sola z Wydarzenia Zagłady nie były wizualnie większe.
- Naprawiono różne błędy w tekście.
- Całun Zupełnego Bezruchu (Całun Bezruchu Gadżeciaków) teraz prawidłowo zapewnia 250 pkt. zdrowia.