Twórcy LoLa przyznają, że zgadzają się z graczami. Wkrótce można się spodziewać tych zmian
Riot poinformował, że koło emotek faktycznie się powiększy. Nie jest to jednak takie proste do wykonania.
Przez lata w League of Legends pojawiło się kilkaset emotek – można je dostawać podczas wydarzeń, za misje, za oglądanie e-sportu, z przepustki TFT czy po prostu kupować osobno. Emotki związane są z poszczególnymi bohaterami i nie tylko – przedstawiają też związane z grą maskotki, takie jak np. poro czy pingwinki.
Przy tak ogromnym wyborze chciałoby się móc korzystać z wielu z nich jednocześnie, jednak nie ma takiej możliwości w grze – koło emotek, którego można używać podczas meczu, jest mocno ograniczone.
Gracze od dawna prosili twórców, by zmienili coś w tym temacie i rozszerzyli wspomniane koło o przynajmniej kilka pozycji. Okazuje się, że są realne plany, by to zrobić.
Zwiększenie koła emotek
Temat emotek z League of Legends powrócił na Reddita. Jeden z użytkowników zapytał o to, czy Riot planuje powiększyć koło dostępne w grze, by można było umieścić na nim więcej elementów.
Odpowiedział na to jeden z pracowników – Barack Probama. W komentarzu napisał:
Jest to w tej chwili w fazie odkrywania! Oznacza to, że aktywnie przyglądamy się systemowi emotek, by ustalić kilka rzeczy:
- co nam się w nim podoba,
- co chcemy w nim zmienić,
- jakie są nasze możliwości (co mamy pod ręką i co musimy zbudować od zera, by osiągnąć wyznaczone cele).
Rozbudowa koła emotek jest w pewnym sensie oczywista. Tak, więcej emotek!
W najgorszym przypadku rozszerzenie z obecnych 5 na kole do zamierzonych 9 zwiększa ilość unikalnych emotek, które gra musi załadować o 40 (po 4 na gracza). Jeśli chcesz dodać więcej wyzwalaczy emotek (jak np. unicestwienie/zwycięstwo) to lista wzrasta jeszcze bardziej.
- ZOBACZ – Riot wkrótce wyda na serwery testowe League of Legends aktualizację ADC. Co planują deweloprzy?
Jeśli to wszystko będzie animowane, to mamy solidną zmianę w pamięci wymaganej przez grę. Zarządzamy pamięcią w League of Legends dość ściśle, ponieważ działamy na wielu różnych maszynach na całym świecie. Kiedy pamięć wzrasta, standardową praktyką jest robienie optymalizacji w innych miejscach gry, aby ją odzyskać. Nowe koło z pingami robiło dokładnie te same wyzwania, tylko że nieco mniejsze, ponieważ każdy ma takie same pingi.
Zmiany w emotkach nie są jednak zablokowane czy coś. Znaleźliśmy sposoby na zmniejszenie ich rozmiaru bez obniżenia jakości. W międzyczasie szukamy również lepszych rozwiązań na zarządzanie emotkami, co będzie potrzebne do stworzenia wielu stron z nimi i kilku innych ulepszeń, które chcemy wprowadzić do systemu.
Nie zamierzamy dostarczyć wszystkiego od razu, ale jesteśmy też świadomi tego, że jest o wiele więcej emotek niż sposobów na ich wykorzystanie. Projektant, który nad tym pracuje jest niesamowity i mam pewność, że emotki będą jeszcze fajniejsze.