Reklama

Typy podstawowego ataku w League of Legends kontra ich zasięg. Jak duży wpływ mają na postacie?

League of Legends

Reklama

Auto ataki – ich typy kontra zasięg. Czy Riot powinien coś w tej kwestii zmienić?

Reklama


W League of Legends podstawowe ataki poza swoimi poszczególnymi statystykami dzielą się przede wszystkim na te dystansowe oraz w zwarciu. Kolejną ściśle powiązaną rzeczą z dwiema wspomnianymi kategoriami jest zasięg tych ataków.

Tu jednak można naprawdę nieźle się pogubić, ponieważ ataki poszczególnych bohaterów potrafią mieć znaczne różnice, mimo że dalej liczone są jako ten sam typ.

Typ ataku kontra jego zasięg

Rakan jest bohaterem, u którego podstawowy atak z 300 jednostkami zasięgu jest zaliczany jako dystansowy, mimo że animacja bardziej odzwierciedla atak w zwarciu. Viego, który również został obdarzony całkiem sporym zasięgiem, wynoszącym 225 jednostek, ma już atak, który nie zalicza się do dystansowych.

Reklama

Typ ataku posiadanego przez większość bohaterów definiuje to, jakie runy oraz przedmioty się na nich wybiera. Conqueror jest używany głównie przez championów walczących z bliska, takich jak na przykład Xin Zhao, Viego, Yone czy Yasuo.

W przypadku postaci walczących z dystansu można zauważyć, że często decydują się one na Lethal Tempo, Press the Attack czy Hail of Blades ze względu na to, że działanie tych run jest mocno uzależnione od tego, jak działają ataki.

Idąc dalej, w League of Legends można trafić również na wiele przedmiotów, które będą działały lepiej, gorzej lub wcale zależnie od typu ataku. Runaan’s Hurricane ze względu na swoją unikatową zdolność może być kupiony tylko przez postacie, które walczą z dystansu, a itemy takie jak Goredrinker czy Divine Sunderer są kupowane raczej przez postacie atakujące w zwarciu.

Z racji, że jedynym rozróżnieniem ataków jest uznanie ich za dystansowe lub nie, doprowadza to do sytuacji, że bohaterowie, którzy w teorii powinni utrzymywać się w pobliżu przeciwnika, aby zadawać mu obrażenia, mogą wykorzystać swój typ ataku, aby wypracować przewagę.

Na tego typu taktyce opierał się Gangplank, którego Q miało całkiem spory zasięg, a mimo to było klasyfikowane jako atak w zwarciu. Mimo wszystko wpisywało się to w mechanikę bohatera, która w nadchodzącej aktualizacji 11.17 zostanie mu odebrana, co najpopularniejszy gracz tego championa uznaje za ogromny nerf (Co Tobias Fate – jeden z najlepszych graczy Gangplanka z LoLa sądzi o ostatnich zmianach bohatera?).

Kolejnym dobrym przykładem może być Viego, którego zdecydowanie najpopularniejszym mitycznym przedmiotem jest Divine Sunderer. Champion może w pełni korzystać z możliwości tego itemu ze względu na to, że jego ataki zaliczają się do tych w zwarciu, mimo że ich zasięg wynosi zdecydowanie więcej niż u przeciętnego melee bohatera. Riot, aby nieco zapanować nad sytuacją, postanowił zmniejszyć range championa, jednak na ten moment trudno ocenić, czy poprawki przyniosą oczekiwany rezultat.

W sieci można znaleźć wiele próśb społeczności dotyczących bardziej widocznej granicy ataku w zwarciu i ataku z dystansu. Pierwsze z nich mogą mieć zasięg od 125 do 250 jednostek, a drugie od 300 do 650 i raczej nie zapowiada się na to, aby Riot eksperymentował z rangem bohaterów. Mimo wszystko jest to jedna ze statystyk, którą twórcy posługują się podczas balansowania postaci, a ujednolicenie zasięgów z pewnością sporo by namieszało.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej