w

W jaki sposób Riot nadzoruje wprowadzane zmiany w League of Legends?

Źródło: https://eune.leagueoflegends.com/pl-pl/news/dev/quick-gameplay-thoughts-may-29/

Riot wypowiedział się na temat obserwowania stanu gry oraz sposobu, w jaki twórcy nadzorują wprowadzane zmiany.


W League of Legends zawsze dużo się dzieje. Twórcy starają się rozwijać grę w wielu aspektach. Pomijając balans rozgrywki, wciąż dodawana jest nowa zawartość lub odświeżana już istniejąca. Dobrym przykładem jest tutaj ostatni rework jednego z bohaterów – Volibeara. Duża ilość zmian niesie za sobą ryzyko pewnych błędów i nieoczekiwanych sytuacji, których zespół chce jak najbardziej unikać. W jaki sposób twórcy kontrolują aktualizacje League of Legends?

Proces monitorowania zmian w League of Legends

Główny projektant rozgrywki Mark Yetter, znany jako Riot Scruffy, wypowiedział się w obszerny sposób na temat monitorowania wprowadzanych zmian. Jest to szczególnie ciekawy temat w czasie, w którym wprowadzono zreworkowanego Volibeara. Odświeżanie starych postaci często niesie ze sobą wiele nieplanowanych błędów, dlatego twórcy muszą bacznie przyglądać się swojej grze.

Zmiany dotyczące pozycji dolnego z patcha 10.11 mają wpływ na niektóre przedmioty oraz dużą grupę bohaterów, więc będziemy obserwować, czy nie pojawiają się jakieś nieoczekiwane sytuacje, i w razie potrzeby odpowiednio zareagujemy. Ponadto w tym patchu wypuściliśmy VGU Volibeara, którego zachowanie również będzie wymagało ścisłego nadzoru. Volibear to drugi (po Fiddlesticksie) z bohaterów wypuszczanych już po tym, jak solennie obiecaliśmy, że bohaterowie będą lepiej wyważeni bezpośrednio po publikacji, więc nie spodziewajcie się szybkich wzmocnień, bo nie pojawią się, o ile Volibear nie będzie naprawdę bardzo słabo sobie radził.

ZOBACZ – Graczom LoLa znikają skórki i RP z kont. Jeżeli coś kupicie, to prawdopodobnie tego nie dostaniecie

Pomyślałem też, że to dobra okazja, by ogólne opowiedzieć o tym, jak monitorujemy i korygujemy większe lub bardziej ryzykowne zmiany. Nasza bieżąca metoda monitorowania opiera się na czterech ważnych punktach kontrolnych, które pozwalają się nam zorientować, czy zmiana bohatera lub zmiana systemowa w zamierzony sposób wpływa na siłę i sposób gry:

  • 3 dni po wypuszczeniu patcha (piątek, czyli dzisiaj) — na wczesnym etapie liczby i schematy rozgrywki pozwalają nam sprawdzić, czy pojawiają się wyraźne odstępstwa od zamierzonych efektów lub naruszające zasady wzorce rozgrywki, którym musimy na szybko zaradzić.
  • W następnym patchu — do czasu publikacji kolejnego patcha mamy prawie cały tydzięń, aby zbierać dane i obserwować poziom siły i sposób używania bohatera, przedmiotów lub run przez graczy. Na tym etapie tworzymy zestaw poprawek, które powinny pozwolić uzyskać wyważony i zdrowy stan gry w dłuższej perspektywie.
  • Po grze profesjonalnej — to zazwyczaj 3–4 tygodnie po pierwszym wprowadzeniu zmian do gry; temu punktowi musimy poświęcić wiele uwagi. Profesjonalne drużyny dzięki swoim ekstremalnym umiejętnościom i koordynacji bardzo często wykorzystują bohatera lub zmiany systemowe w zupełnie inny sposób niż większość graczy. Ten punkt kontrolny daje nam bardzo wyraźny sygnał, czy musimy wprowadzić zmiany mechaniki (zamiast zwykłych poprawek), ponieważ projekt jest wyjątkowo silny lub słabo sprawdza się w grze profesjonalnej.
  • Gdy gracze opanują zmianę — ramy czasowe tego etapu mogą się różnić w zależności od tego, ile czasu największej grupie graczy zajmie zrozumienie i zoptymalizowanie gry pod kątem elementu, który zmieniliśmy. Zwykle trwa to od 1 do 3 miesięcy. Jeśli stan gry spodoba się nam na tym etapie, to z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że nie będziemy musieli cofać się, aby coś naprawić.