Reklama

Wcześniejszy opis patcha 12.2 do LoLa. Zed może zniknąć z mety, a Veigar ją zdominować?

League of Legends

Reklama

Patch notes dla aktualizacji 12.2 do League of Legends.

Reklama


Chociaż sezon 2022 rozpoczął się dopiero kilka dni temu, to już wiemy, co zmieni się w grze w drugiej aktualizacji tego roku. Ma ona wejść na oficjalne serwery w czwartek 20 stycznia.

Deweloperzy postanowili zbuffować aż 8 championów w tym znienawidzonych przez społeczność braci Yasuo i Yone. Dodatkowo nerfa w dżungli otrzymuje utrzymujący się przez ostatnie kilka tygodni w S-tierze Talon.

Buffy bohaterów

Przy buffach największe emocje budzi chociażby Veigar, który dostanie porządnego kopniaka. Wiele osób czekało na informacje o buffach Tristany – nie są one zbyt duże.

Reklama
  • Nocturne
    • HP na poziom: 85 >>> 95
    • Q AD Ratio: 75% >>> 85%
  • Volibear
    • AD na poziom: 3 >>> 3,5
    • Czas odnowienia E: 15s >>> 13s
  • Yasuo
    • Q AD Ratio: 100% >>> 105%
  • Yone
    • Q AD Ratio: 100% >>> 105%
  • Veigar
    • Czas odnowienia Q: 7/6,5/6/5,5/5 >>> 6/5,5/5/4,5/4
    • Stacki za likwidacje dużych minionów / potworów z Q: 2 >>> 3
  • Tristana
    • Bazowe HP: 559 >>> 600
    • Regeneracja HP: 3,75 >>> 4
  • Senna
    • Q: Teraz spowalnia przeciwników o: 20% (+6%/100 AP)(+10%/100 bonusowego AD) na 2 sekundy
  • Samira
    • Obrażenia z Rki na pocisk: 0/10/20 (+50% AD) >>> 5/15/25 (+50%AD)

Nerfy bohaterów

W kwestii nerfów najbardziej obrywa Zed, natomiast warto tutaj pamiętać, że chodzi o bazowe obrażenia i jest to tutaj kluczowe. Riot musiał zrobić coś z Zedem, bo ten albo był wybierany, albo go banowano.

  • Shen
    • Zwiększone obrażenia z Q: 5/5,5/6/6,5/7% >>> 4/4,5/5/5,5/6% maksymalnego HP celu
  • Talon
    • Bonusowe obrażenia W przeciwko potworom: 130% >>> 105%
  • Qiyana
    • Czas trwania strefy trawy: 3,5s >>> 3s
    • Regeneracja HP: 7,5 >>> 6
  • Lulu
    • Czas odnowienia W: 16/15/15/13/12s >>> 17/16/15/14/13s
  • Zed
    • Bazowe obrażenia R: 100% AD >>> 65% AD

Zmiany bohaterów

  • Tahm Kench
    • Tongue Lash (Q)
      • Spowolnienie zwiększone z 40% do 50%
    • Thick Skin (E)
      • Ilość obrażeń przeobrażanych w szary pasek HP zmniejszona z 45-65% do 15-55%. Zwiększone do 45-65%, kiedy w pobliżu znajduje się dwóch lub więcej przeciwników.
      • Leczenie wzmocnione z 30-100% szarego HP do 45-100% skalujące się z levelem 1-18.
    • Devour (R)
      • Sojusznicy są pożarci na maksymalnie 3 sekundy i otrzymują tarczę na maksymalnie 2,5 sekundy od wyplucia. Bohaterowie mogą opuścić Tahm Kencha wcześniej. Tahm Kench jest uziemiony podczas działania efektu, ale może użyć zdolności Abyssal Dive i otrzymać 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
      • Tarcza dla sojusznika zwiększona z 400/500/600 (+100% AP) do 500/700/900 (+150% AP).
      • Spowolnienie wynikające z pożarcia sojusznika zostało usunięte. Bohater otrzymuje teraz 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
  • Janna
    • Podstawowe statystyki
      • Prędkość poruszania się zwiększona z 315 do 330
      • AD zwiększone z 46 + 1,5 na poziom do 52 + 3 na poziom
    • Q
      • Koszt many zmniejszony z 60-140 do 60-100
      • Minimalny pokonany dystans zwiększony z 1000 do 1100
      • Maksymalny pokonany dystans zwiększony z 1750 do 1760
      • Czas trwania podróży zmniejszony z 1,5 do 1,25 sekundy
    • Podstawowe statystyki
      • Zasięg podstawowego ataku zmniejszony z 550 do 500
    • Tailwind (P)
      • Janna otrzymuje teraz 8% prędkości poruszania się tylko wtedy, kiedy zmierza w kierunku sojusznika
      • USUNIĘTO: Ataki oraz W Janny nie zadają już dodatkowych magicznych obrażeń bazujących na bonusowej prędkości poruszania się
    • Zephyr (W)
      • Zasięg zmieniony z 550 (krawędź do krawędzi) na 650 (środek do środka)
      • Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund
      • Czas odnowienia zwiększony z 8-6 do 12 sekund
      • Obrażenia zwiększone z 55-175 do 70-190
      • Pasywna prędkość poruszania się zwiększona z 6-10% do 8-12%
    • Eye of the Storm (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 16-12 do 15-9 sekund
      • Czas, zanim tarcza zaczyna zanikać zwiększony z 0,75 do 1,25 sekundy
      • Wartość tarczy zmieniona z 80-220 (+70% AP) do 80-200 (+65% AP)
      • Trafienie wrogiego bohatera efektem kontroli tłumu nie zwraca już 20% czasu odnowienia umiejętności, a wzmacnia siłę leczenia i przyznawania tarcz o 20% na 5 sekund
    • Monsoon (R)
      • Tick leczenia ma teraz miejsce co 0,25 sekundy, a nie co 0,5 (przywracane HP nie ulega zmianom)
  • Rengar
    • Nowa pasywka na R: Rengar będzie mógł od teraz skakać ze strefy Kamuflażu

Buffy systemowe

  • Lich Bane
    • Przyśpieszenie umiejętności: 0 >>> 15
    • Obrażenia Spellblade: 150% bazowego AD (+40% AP >>> 75% bazowego AD (+50% AP)
    • Czas odnowienia: 2,5s >>> 1,5s
    • Zmieniono recepturę na budowę przedmiotu
  • Rylai’s Crystal Scepter
    • Koszt: 3000 >>> 2600
    • AP: 90 >>> 75
    • Zdrowie: 350 >>> 400

Nerfy systemowe

  • Lethal Tempo
    • Prędkość ataku na stack: 13% (postacie walczące wręcz) / 7% (postacie walczące z dystansu) >>> 10-15% / 5-9%
  • Hextechowa Dusza Smoka
    • Obrażenia: 25-75 >>> 25-50
  • Chemtechowa Dusza Smoka
    • Bazowy czas trwania zombie: 4s >>> 3s
    • HP zombie: 80% bazowego + 50% bonusowego >>> 70% bazowego + 40% bonusowego
  • Chemtechowy teren
    • Czas wejścia w niewidzialność: 1,5s >>> 2,5s
    • Kamuflaż nakłada się od razu po wejściu do strefy >>> Kamuflaż respektuje czas wejścia w niewidzialność
    • Obrażenia w strefie: 10% >>> 12%

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama