w

Wcześniejszy opis patcha 12.2 do LoLa. Zed może zniknąć z mety, a Veigar ją zdominować?

Patch notes dla aktualizacji 12.2 do League of Legends.

Reklama

Chociaż sezon 2022 rozpoczął się dopiero kilka dni temu, to już wiemy, co zmieni się w grze w drugiej aktualizacji tego roku. Ma ona wejść na oficjalne serwery w czwartek 20 stycznia.

Deweloperzy postanowili zbuffować aż 8 championów w tym znienawidzonych przez społeczność braci Yasuo i Yone. Dodatkowo nerfa w dżungli otrzymuje utrzymujący się przez ostatnie kilka tygodni w S-tierze Talon.

Buffy bohaterów

Przy buffach największe emocje budzi chociażby Veigar, który dostanie porządnego kopniaka. Wiele osób czekało na informacje o buffach Tristany – nie są one zbyt duże.

  • Nocturne
    • HP na poziom: 85 >>> 95
    • Q AD Ratio: 75% >>> 85%
  • Volibear
    • AD na poziom: 3 >>> 3,5
    • Czas odnowienia E: 15s >>> 13s
  • Yasuo
    • Q AD Ratio: 100% >>> 105%
  • Yone
    • Q AD Ratio: 100% >>> 105%
  • Veigar
    • Czas odnowienia Q: 7/6,5/6/5,5/5 >>> 6/5,5/5/4,5/4
    • Stacki za likwidacje dużych minionów / potworów z Q: 2 >>> 3
  • Tristana
    • Bazowe HP: 559 >>> 600
    • Regeneracja HP: 3,75 >>> 4
  • Senna
    • Q: Teraz spowalnia przeciwników o: 20% (+6%/100 AP)(+10%/100 bonusowego AD) na 2 sekundy
  • Samira
    • Obrażenia z Rki na pocisk: 0/10/20 (+50% AD) >>> 5/15/25 (+50%AD)

Nerfy bohaterów

W kwestii nerfów najbardziej obrywa Zed, natomiast warto tutaj pamiętać, że chodzi o bazowe obrażenia i jest to tutaj kluczowe. Riot musiał zrobić coś z Zedem, bo ten albo był wybierany, albo go banowano.

Reklama

  • Shen
    • Zwiększone obrażenia z Q: 5/5,5/6/6,5/7% >>> 4/4,5/5/5,5/6% maksymalnego HP celu
  • Talon
    • Bonusowe obrażenia W przeciwko potworom: 130% >>> 105%
  • Qiyana
    • Czas trwania strefy trawy: 3,5s >>> 3s
    • Regeneracja HP: 7,5 >>> 6
  • Lulu
    • Czas odnowienia W: 16/15/15/13/12s >>> 17/16/15/14/13s
  • Zed
    • Bazowe obrażenia R: 100% AD >>> 65% AD

Zmiany bohaterów

  • Tahm Kench
    • Tongue Lash (Q)
      • Spowolnienie zwiększone z 40% do 50%
    • Thick Skin (E)
      • Ilość obrażeń przeobrażanych w szary pasek HP zmniejszona z 45-65% do 15-55%. Zwiększone do 45-65%, kiedy w pobliżu znajduje się dwóch lub więcej przeciwników.
      • Leczenie wzmocnione z 30-100% szarego HP do 45-100% skalujące się z levelem 1-18.
    • Devour (R)
      • Sojusznicy są pożarci na maksymalnie 3 sekundy i otrzymują tarczę na maksymalnie 2,5 sekundy od wyplucia. Bohaterowie mogą opuścić Tahm Kencha wcześniej. Tahm Kench jest uziemiony podczas działania efektu, ale może użyć zdolności Abyssal Dive i otrzymać 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
      • Tarcza dla sojusznika zwiększona z 400/500/600 (+100% AP) do 500/700/900 (+150% AP).
      • Spowolnienie wynikające z pożarcia sojusznika zostało usunięte. Bohater otrzymuje teraz 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
  • Janna
    • Podstawowe statystyki
      • Prędkość poruszania się zwiększona z 315 do 330
      • AD zwiększone z 46 + 1,5 na poziom do 52 + 3 na poziom
    • Q
      • Koszt many zmniejszony z 60-140 do 60-100
      • Minimalny pokonany dystans zwiększony z 1000 do 1100
      • Maksymalny pokonany dystans zwiększony z 1750 do 1760
      • Czas trwania podróży zmniejszony z 1,5 do 1,25 sekundy
    • Podstawowe statystyki
      • Zasięg podstawowego ataku zmniejszony z 550 do 500
    • Tailwind (P)
      • Janna otrzymuje teraz 8% prędkości poruszania się tylko wtedy, kiedy zmierza w kierunku sojusznika
      • USUNIĘTO: Ataki oraz W Janny nie zadają już dodatkowych magicznych obrażeń bazujących na bonusowej prędkości poruszania się
    • Zephyr (W)
      • Zasięg zmieniony z 550 (krawędź do krawędzi) na 650 (środek do środka)
      • Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund
      • Czas odnowienia zwiększony z 8-6 do 12 sekund
      • Obrażenia zwiększone z 55-175 do 70-190
      • Pasywna prędkość poruszania się zwiększona z 6-10% do 8-12%
    • Eye of the Storm (E)
      • Czas odnowienia zmniejszony z 16-12 do 15-9 sekund
      • Czas, zanim tarcza zaczyna zanikać zwiększony z 0,75 do 1,25 sekundy
      • Wartość tarczy zmieniona z 80-220 (+70% AP) do 80-200 (+65% AP)
      • Trafienie wrogiego bohatera efektem kontroli tłumu nie zwraca już 20% czasu odnowienia umiejętności, a wzmacnia siłę leczenia i przyznawania tarcz o 20% na 5 sekund
    • Monsoon (R)
      • Tick leczenia ma teraz miejsce co 0,25 sekundy, a nie co 0,5 (przywracane HP nie ulega zmianom)
  • Rengar
    • Nowa pasywka na R: Rengar będzie mógł od teraz skakać ze strefy Kamuflażu

Buffy systemowe

  • Lich Bane
    • Przyśpieszenie umiejętności: 0 >>> 15
    • Obrażenia Spellblade: 150% bazowego AD (+40% AP >>> 75% bazowego AD (+50% AP)
    • Czas odnowienia: 2,5s >>> 1,5s
    • Zmieniono recepturę na budowę przedmiotu
  • Rylai’s Crystal Scepter
    • Koszt: 3000 >>> 2600
    • AP: 90 >>> 75
    • Zdrowie: 350 >>> 400

Nerfy systemowe

  • Lethal Tempo
    • Prędkość ataku na stack: 13% (postacie walczące wręcz) / 7% (postacie walczące z dystansu) >>> 10-15% / 5-9%
  • Hextechowa Dusza Smoka
    • Obrażenia: 25-75 >>> 25-50
  • Chemtechowa Dusza Smoka
    • Bazowy czas trwania zombie: 4s >>> 3s
    • HP zombie: 80% bazowego + 50% bonusowego >>> 70% bazowego + 40% bonusowego
  • Chemtechowy teren
    • Czas wejścia w niewidzialność: 1,5s >>> 2,5s
    • Kamuflaż nakłada się od razu po wejściu do strefy >>> Kamuflaż respektuje czas wejścia w niewidzialność
    • Obrażenia w strefie: 10% >>> 12%

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends