Wcześniejszy opis patcha 12.2 do LoLa. Zed może zniknąć z mety, a Veigar ją zdominować?
Patch notes dla aktualizacji 12.2 do League of Legends.
Chociaż sezon 2022 rozpoczął się dopiero kilka dni temu, to już wiemy, co zmieni się w grze w drugiej aktualizacji tego roku. Ma ona wejść na oficjalne serwery w czwartek 20 stycznia.
Deweloperzy postanowili zbuffować aż 8 championów w tym znienawidzonych przez społeczność braci Yasuo i Yone. Dodatkowo nerfa w dżungli otrzymuje utrzymujący się przez ostatnie kilka tygodni w S-tierze Talon.
Buffy bohaterów
Przy buffach największe emocje budzi chociażby Veigar, który dostanie porządnego kopniaka. Wiele osób czekało na informacje o buffach Tristany – nie są one zbyt duże.
- Nocturne
- HP na poziom: 85 >>> 95
- Q AD Ratio: 75% >>> 85%
- Volibear
- AD na poziom: 3 >>> 3,5
- Czas odnowienia E: 15s >>> 13s
- Yasuo
- Q AD Ratio: 100% >>> 105%
- Yone
- Q AD Ratio: 100% >>> 105%
- Veigar
- Czas odnowienia Q: 7/6,5/6/5,5/5 >>> 6/5,5/5/4,5/4
- Stacki za likwidacje dużych minionów / potworów z Q: 2 >>> 3
- Tristana
- Bazowe HP: 559 >>> 600
- Regeneracja HP: 3,75 >>> 4
- Senna
- Q: Teraz spowalnia przeciwników o: 20% (+6%/100 AP)(+10%/100 bonusowego AD) na 2 sekundy
- Samira
- Obrażenia z Rki na pocisk: 0/10/20 (+50% AD) >>> 5/15/25 (+50%AD)
Nerfy bohaterów
W kwestii nerfów najbardziej obrywa Zed, natomiast warto tutaj pamiętać, że chodzi o bazowe obrażenia i jest to tutaj kluczowe. Riot musiał zrobić coś z Zedem, bo ten albo był wybierany, albo go banowano.
- Shen
- Zwiększone obrażenia z Q: 5/5,5/6/6,5/7% >>> 4/4,5/5/5,5/6% maksymalnego HP celu
- Talon
- Bonusowe obrażenia W przeciwko potworom: 130% >>> 105%
- Qiyana
- Czas trwania strefy trawy: 3,5s >>> 3s
- Regeneracja HP: 7,5 >>> 6
- Lulu
- Czas odnowienia W: 16/15/15/13/12s >>> 17/16/15/14/13s
- Zed
- Bazowe obrażenia R: 100% AD >>> 65% AD
Zmiany bohaterów
- Tahm Kench
- Tongue Lash (Q)
- Spowolnienie zwiększone z 40% do 50%
- Thick Skin (E)
- Ilość obrażeń przeobrażanych w szary pasek HP zmniejszona z 45-65% do 15-55%. Zwiększone do 45-65%, kiedy w pobliżu znajduje się dwóch lub więcej przeciwników.
- Leczenie wzmocnione z 30-100% szarego HP do 45-100% skalujące się z levelem 1-18.
- Devour (R)
- Sojusznicy są pożarci na maksymalnie 3 sekundy i otrzymują tarczę na maksymalnie 2,5 sekundy od wyplucia. Bohaterowie mogą opuścić Tahm Kencha wcześniej. Tahm Kench jest uziemiony podczas działania efektu, ale może użyć zdolności Abyssal Dive i otrzymać 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
- Tarcza dla sojusznika zwiększona z 400/500/600 (+100% AP) do 500/700/900 (+150% AP).
- Spowolnienie wynikające z pożarcia sojusznika zostało usunięte. Bohater otrzymuje teraz 40% prędkości poruszania się na 3 sekundy.
- Tongue Lash (Q)
- Janna
- Podstawowe statystyki
- Prędkość poruszania się zwiększona z 315 do 330
- AD zwiększone z 46 + 1,5 na poziom do 52 + 3 na poziom
- Q
- Koszt many zmniejszony z 60-140 do 60-100
- Minimalny pokonany dystans zwiększony z 1000 do 1100
- Maksymalny pokonany dystans zwiększony z 1750 do 1760
- Czas trwania podróży zmniejszony z 1,5 do 1,25 sekundy
- Podstawowe statystyki
- Zasięg podstawowego ataku zmniejszony z 550 do 500
- Tailwind (P)
- Janna otrzymuje teraz 8% prędkości poruszania się tylko wtedy, kiedy zmierza w kierunku sojusznika
- USUNIĘTO: Ataki oraz W Janny nie zadają już dodatkowych magicznych obrażeń bazujących na bonusowej prędkości poruszania się
- Zephyr (W)
- Zasięg zmieniony z 550 (krawędź do krawędzi) na 650 (środek do środka)
- Czas trwania spowolnienia zwiększony z 2 do 3 sekund
- Czas odnowienia zwiększony z 8-6 do 12 sekund
- Obrażenia zwiększone z 55-175 do 70-190
- Pasywna prędkość poruszania się zwiększona z 6-10% do 8-12%
- Eye of the Storm (E)
- Czas odnowienia zmniejszony z 16-12 do 15-9 sekund
- Czas, zanim tarcza zaczyna zanikać zwiększony z 0,75 do 1,25 sekundy
- Wartość tarczy zmieniona z 80-220 (+70% AP) do 80-200 (+65% AP)
- Trafienie wrogiego bohatera efektem kontroli tłumu nie zwraca już 20% czasu odnowienia umiejętności, a wzmacnia siłę leczenia i przyznawania tarcz o 20% na 5 sekund
- Monsoon (R)
- Tick leczenia ma teraz miejsce co 0,25 sekundy, a nie co 0,5 (przywracane HP nie ulega zmianom)
- Podstawowe statystyki
- Rengar
- Nowa pasywka na R: Rengar będzie mógł od teraz skakać ze strefy Kamuflażu
Buffy systemowe
- Lich Bane
- Przyśpieszenie umiejętności: 0 >>> 15
- Obrażenia Spellblade: 150% bazowego AD (+40% AP >>> 75% bazowego AD (+50% AP)
- Czas odnowienia: 2,5s >>> 1,5s
- Zmieniono recepturę na budowę przedmiotu
- Rylai’s Crystal Scepter
- Koszt: 3000 >>> 2600
- AP: 90 >>> 75
- Zdrowie: 350 >>> 400
Nerfy systemowe
- Lethal Tempo
- Prędkość ataku na stack: 13% (postacie walczące wręcz) / 7% (postacie walczące z dystansu) >>> 10-15% / 5-9%
- Hextechowa Dusza Smoka
- Obrażenia: 25-75 >>> 25-50
- Chemtechowa Dusza Smoka
- Bazowy czas trwania zombie: 4s >>> 3s
- HP zombie: 80% bazowego + 50% bonusowego >>> 70% bazowego + 40% bonusowego
- Chemtechowy teren
- Czas wejścia w niewidzialność: 1,5s >>> 2,5s
- Kamuflaż nakłada się od razu po wejściu do strefy >>> Kamuflaż respektuje czas wejścia w niewidzialność
- Obrażenia w strefie: 10% >>> 12%