Wszystkie różnice w rankedach, jakie są pomiędzy mobilnym, a normalnym LoLem
Co wyróżni rankedy w Wilf Rift? Jakie będą dywizje i czy system mocno będzie różnił się od tego w zwykłym LoLu?
Twórcy postanowili opisać zasady rankedów w League of Legends: Wild Rift oraz zmiany, jakie pojawią się względem tradycyjnego LoLa. Część cech kolejki pozostanie w oryginalnej formie, ale warto zapoznać się ze wszystkimi informacjami, by lepiej przygotować się do wspinania po szczeblach drabinki rankingowej.
System rankingowy w League of Legends: Wild Rift
Najważniejsze informacje na temat kolejki rankingowej w mobilnej wersji League of Legends wyglądają następująco:
- W grze pojawią się kręgi znane z podstawowej wersji gry, czyli:
- Żelazo,
- Brąz,
- Srebro,
- Złoto,
- Platyna,
- Szmaragd,
- Diament,
- Mistrz,
- Arcymistrz,
- Pretendent.
- Kręgi od Diamentu w dół podzielone są dodatkowo na cztery dywizje.
- Wygrana gra to zdobyty Znak Rankingowy. Przegrana to jego utrata.
- Aby awansować do kolejnej dywizji, potrzebna będzie określona liczba znaków. Niższe kręgi wymagają ich mniej.
- Postęp w kręgu Diamentu i wyżej wykorzystuje zamiast znaków Punkty Triumfu, które przypominają Punkty Ligowe (PL) z tradycyjnego LoLa.
- Podczas gry w kręgach poniżej Diamentu rośnie Rankingowe Męstwo, które nagradza za umiejętną grę i chroni przed następstwami przypadkowych przegranych.
- Do kolejki rankingowej dołączyć można w 1, 2, 3 lub 5 osób i zawsze można liczyć na wyważony dobór przeciwników, biorący pod uwagę umiejętności graczy i liczebność umówionej grupy.
- Aby gracze mogli grać razem, nie może ich dzielić więcej niż jeden krąg rankingowy.
- Pierwsze gry rankingowe to tak zwane mecze rozstawiające.
- Każdy musi rozegrać 10 meczów rozstawiających.
- Wstępną rangę otrzymuje się po swoim pierwszym takim meczu.
- Każde zwycięstwo daje 2 znaki rankingowe.
- Przegrana nie wiąże się z żadną karą.
ZOBACZ – Brenvar okazał się być tak dobrym pomysłem, że aż Riot go pochwalił. Wygląd i umiejętności
Znaki rankingowe
Znaki rankingowe to wskaźniki wokół portretu kręgu rankingowego, które pokazują wasze postępy w każdej dywizji. Za zwycięstwo przyznawany jest jeden znak, podczas gdy za przegraną go tracicie (z wyjątkiem kręgów Żelaza i Brązu). Generalnie do awansowania na wyższych kręgach będziecie potrzebować więcej znaków rankingowych. Zatem awansowanie z Platyny na Szmaragd potrwa ZNACZNIE dłużej niż przeskoczenie z Żelaza do Brązu.
Rankingowe męstwo
Serie wygranych nagradzane są Rankingowym Męstwem. Jeśli zdobędziecie go dość dużo, może was ochronić przed utratą znaku rankingowego w przypadku porażki. Jeśli zdobędziecie go jeszcze więcej, będziecie mogli uzyskać DWA znaki rankingowe za zwycięstwo.
Punkty triumfu
Aby awansować w każdej dywizji Diamentu, gracze muszą zgromadzić 100 Punktów Triumfu. Punkty Triumfu obowiązują również na kręgu Mistrza i wyższych kręgach, ale sam system rankingowy zmienia się, dostosowując do gry na tak wysokim poziomie rywalizacji.
Podobnie jak znaki rankingowe, Punkty Triumfu przyznawane są (lub odbierane za porażkę) na koniec meczu rankingowego. Jednak liczba punktów, jakie zdobędziecie lub stracicie, zależy od różnych czynników, włącznie z ogólnym poziomem umiejętności graczy w obu drużynach.
W odróżnieniu od znaków rankingowych, Punkty Triumfu zaczną wygasać, jeśli gracze zbyt długo pozostaną nieaktywni. Możecie jednak opóźnić to wygasanie, rozgrywając kilka meczów rankingowych dziennie!
ZOBACZ – Kto zyskał, a kto stracił na aktualizacji 10.20 w LoLu. Urgot, Karthus i Nunu dalej OP?
Wybór pozycji
Zamiast wyboru pozycji macie nasz zoptymalizowany system doboru, który pozwala na tworzenie drużyn przy zapewnieniu możliwie szerokiego wyboru preferowanych pozycji. System nieustannie analizuje w tle wybierane przez graczy pozycje i zestawia drużyny, biorąc pod uwagę preferencje dotyczące pozycji. Uważamy, że zagwarantowanie szybkiego rozpoczęcia gry w Wild Rift jest niezwykle ważne. Jeśli jednak system dobierania nie będzie sprawował się należycie, wprowadzimy zmiany w celu zapewnienia kontroli nad pozycją i bohaterami, jakiej oczekujecie.
Brak banowania
Obecnie tryb rankingowy w Wild Rift nie udostępnia opcji banowania. Podjęliśmy tę decyzję, ponieważ pula bohaterów w grze jest za mała, by zapewnić odpowiednio emocjonujące doznania z rywalizacji rankingowej, gdyby drużyny mogły banować bohaterów. Możecie spodziewać się wprowadzenia banowania pod koniec sezonu, gdy dodamy kolejnych bohaterów!
Jedna kolejka rankingowa
Jeśli chodzi o wprowadzenie jednej kolejki rankingowej (w odróżnieniu od, na przykład, kolejki solo/duet lub elastycznej): ponieważ urządzenia przenośne są unikalną platformą do gry w lokalnej społeczności, pragniemy usunąć bariery, które przeszkadzają wam w graniu ze znajomymi z realu. Z tego powodu cała rozgrywka rankingowa w Wild Rift odbywa się w jednej kolejce, z jednym systemem śledzenia postępów w czasie danego sezonu.
- Podczas gdy grający solo, w dwójkach, trójkach i pełnych drużynach startują z tego samego miejsca, drużyny dobierane są w różny sposób.
- Pełne drużyny zawsze będą dobierane przeciwko innym drużynom pięcioosobowym.
- W przypadku drużyn zróżnicowanych algorytm optymalnie dobiera drużyny o równej sile.
- W niezwykle rzadkich przypadkach, gdy to nie będzie działało, podniesiona zostanie poprzeczka dla większych grup umówionych i będą one grały przeciwko graczom o wyżej ocenianych umiejętnościach.
Nagrody rankingowe
Gracze, którzy wspinają się w kolejce rankingowej, będą hojnie nagradzani. Chociaż wiele z tych nagród będzie rozdawanych po zakończeniu sezonu, niektóre przyznawane są w czasie jego trwania za osiągnięcie określonych kręgów. Warto sprawdzać skrzynkę odbiorczą w Wild Rift.