w

Wszystko o przyspieszeniu umiejętności, które zastąpi CDR. Co się zmieni, które przedmioty i więcej

Riot Games

Jak będą wyglądać statystyki nowych przedmiotów i czym właściwie jest „Przyspieszenie Umiejętności”?


Kilka dni temu Riot Games zapowiedziało przeróbkę itemów w przedsezonie 2021. Nie będzie to jednak usunięcie, dodanie lub poprawienie kilku przedmiotów, jak do tej pory w okresie międzysezonowym, a ogromny rework CDRów. Nowa statystyka „Ability Haste” będzie działać nieco inaczej niż do tej pory „Cooldown Reduction”.

Jak teraz gracze będą zmniejszać czas odnowienia umiejętności?

Do tej pory gracze mogli skrócić czasy odnowienia umiejętności o maksymalnie 45% z runą Kosmiczna Przenikliwość, ale jak zapowiedział deweloper — limit zostanie zniesiony. Jednak nowa statystyka nie będzie działała tak jak CDRy. Co to oznacza?

ZOBACZ – T1 będzie pozywać hejterów, którzy życzą organizacji śmierci po posadzeniu Fakera na ławce

Rioterzy usuną z gry mechanikę Skrócenie Czasu Odnowienia i zastąpią ją Przyspieszeniem Umiejętności. W porównaniu do obecnego systemu będzie działać ona w sposób liniowy tak jak obecnie Pancerz i Odporność na Magię. Za każdy ładunek przyspieszenia, czas odnowienia zmniejszy się o 1%. Pomimo tego, iż osiągniecie zerowych cooldownów będzie niemożliwe, użytkownicy dostaną szansę na zredukowanie ich o nawet 50%.

Czym się różni od CDR?

Najważniejszą różnicą, jest skala. Przyśpieszenie działa liniowo, co oznacza, że niezależnie od wartości, będzie miało taki sam wpływ, a obecnie im więcej gracz posiada CDRów, tym jest mocniejszy.

Przyspieszenie umiejętności kumuluje się linearnie — obecnie siła skrócenia czasu odnowienia kumuluje się wykładniczo, więc im więcej skrócenia czasu odnowienia zdobędziecie, tym bardziej rośnie jego wartość. Na przykład 10% skrócenia przekłada się na 11% więcej rzuconych zaklęć, 40% na 66%, a 50% na 100% więcej rzuconych zaklęć. Przyspieszenie umiejętności wprowadzi liniowy model skalowania. Czyli 10 przyspieszenia umiejętności to 10% więcej rzuconych zaklęć, 20 to 20% więcej zaklęć, a 30 to 30% więcej zaklęć. Dzięki temu każda kupiona ilość przyspieszenia umiejętności ma taki sam wpływ na grę, zamiast rosnąć wykładniczo. Zamiana skrócenia czasu odnowienia na przyspieszenie umiejętności nie będzie przeprowadzana w proporcji 1:1, ponieważ byłoby to ogólne osłabienie tego parametru, a nie to jest naszym zamiarem — powinniście mieć możliwość miotania zaklęć z tą samą częstotliwością, jedynie sposób dojścia do tej częstotliwości ma być bardziej linearny. (Warto zauważyć, że w ten sam sposób skaluje się pancerz, odporność na magię, prędkość ataku i wiele innych statystyk w grze).

W związku z tym, iż PU jest nieco łatwiejsze do kontrolowania, prawdopodobnie zobaczymy nową statystykę na większej ilość przedmiotów, niż obecnie znajdują się CDRy.

Które przedmioty zapewnią nam zmniejszony czas odnowienia?

Na ten moment nie są znane szczegółowe informacje co do itemów. Możemy założyć jednak, iż zmienione zostaną te, aktualnie dające redukcję czasu odnowienia. Pamiętajmy również o tym, iż za sprawą kilku innych przeróbek, co niektóre z nich mogą zostać usunięta lub zastąpiona czymś całkowicie innym.

Co obecnie oferuje społeczności Redukcję Czasu Odnowienia?

  • Abyssal Mask
    • 10%
  • Adaptive Helm
    • 10%
  • Archangel’s Staff
    • 10%
  • Ardent Censer
    • 10%
  • Athene’s Unholy Grail
    • 10%
  • Banshee’s Veil
    • 10%
  • Black Cleaver
    • 20%
  • Death’s Dance
    • 10%
  • Duskblade of Draktharr
    • 10%
  • Essence Reaver
    • 20%
  • Frozen Heart
    • 20%
  • Hextech GLP-800
    • 10%
  • Hextech Protobelt-01
    • 10%
  • Iceborn Gauntlet
    • 20%
  • Ionian Boots of Lucidity
    • 10%
  • Knight’s Vow
    • 10%
  • Lich Bane
    • 10%
  • Luden’s Echo
    • 10%
  • Maw of Malmortius
    • 10%
  • Mikael’s Crucible
    • 10%
  • Nashor’s Tooth
    • 20%
  • Redemption
    • 10%
  • Righteous Glory
    • 10%
  • Shurelya’s Reverie
    • 10%
  • Spirit Visage
    • 10%
  • Trinity Force
    • 20%
  • Twin Shadows
    • 10%
  • Umbral Glaive
    • 10%
  • Warmog’s Armor
    • 10%
  • Youmuu’s Ghostblade
    • 10%
  • Zake’s Convergence
    • 10%
  • Zhonya’s Hourglass
    • 10%

Co pisze o tym Riot?

Riot widzi, że zmiany są na tyle kontrowersyjne, że wiele osób wręcz deklaruje odejście od League of Legends. Deweloperzy uspokajają, że doskonale wiedzą, że będzie to początkowo bardzo chaotyczne. Jak czytamy, niektóre postacie będą przy okazji otrzymają niezamierzone nerfy lub buffy.

To jednak ma być częścią uroków Przedsezonu, który będzie szybko poprawiany, gdy pojawią się konkretne statystyki i informacje od graczy. Przyspieszenie na oficjalnych serwerach powinniśmy zobaczyć już po zakończeniu aktualnie trwającego sezonu 10.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends