Zmiany, które poprawią sytuację championów, którzy budują AP w LoLu. Riot o różnicach z AD
Magowie z League of Legends nie mają się najlepiej. O jakich potencjalnych zmianach pisze Rioter?
W League of Legends jest już sporo bohaterów i praktycznie każdy z nich ma przypisaną klasę. W zależności od tego, jaką ma dany champion, z reguły kupuje się odpowiednie itemy, pozwalające na zwiększenie wytrzymałości lub obrażeń. Magowie zazwyczaj zadają obrażenia magiczne, które można wzmocnić mocą umiejętności, a strzelcy obrażenia fizyczne z reguły zwiększane przez AD.
AP i AD można pozyskać z przedmiotów czy run, jednak to, ile pod koniec gry można mieć jednej i drugiej statystyki, znacząco się różni. Jeden z graczy postanowił zapytać Riotera, co uważa o tym, że AD jest znacznie tańsze od mocy umiejętności, a zdobycie większych ilości AP jest trudniejsze, co w efekcie osłabia magów ze sporymi przelicznikami. Jak brzmiała odpowiedź pracownika?
Problemy magów w LoLu
W League of Legends praktycznie zawsze można było znaleźć choć jednego maga w każdym teamie. Zazwyczaj grał on na midzie, jednak w ostatnim czasie zaczęły pojawiać się tam inne skuteczne picki. Riot zdaje sobie sprawę z problemów magów, jednak nie zdecydował jeszcze, w jaki sposób je zaadresować, ponieważ każdy z nich jest wyjątkowy.
Riot Axes odpowiedział graczom na komentarz, w którym został zapytany o stan mocy umiejętności względem obrażeń od ataku.
Dla wielu magów rezultaty zmian byłyby zupełnie odmienne. Jest to tak zróżnicowana grupa, że wydaje mi się, że musielibyśmy lepiej wspierać poszczególne przypadki. To, że AD jest tańsze od AP, jest dziwne… nie jest to problem, ale wydaje mi się, że lepiej byłoby, gdyby wartości mocy umiejętności byłyby wyższe.
Zdajemy sobie również sprawę, że wielu magów nie daje satysfakcji z grania na midzie i wiele przeznaczonych dla nich przedmiotów jest po prostu nieciekawych, ale na ten moment nie mogę na ten moment obiecać żadnych zmian.
Mid lane, na którym większość bohaterów buduje się pod AP, pozostał stosunkowo nietknięty przez liczne korekty mety, które w ostatnim sezonie trafiały do League of Legends. Można jednak zauważyć różnicę w różnorodności picków na tej pozycji. Tylko kilku magów pojawia się teraz na midzie w profesjonalnych rozgrywkach, a w kolejce solo/duo znacznie częściej wybierani są asasyni. Przedsezonowe zmiany zdają się tylko potęgować ten trend.
Gracze zwrócili uwagę na to, że znacznie łatwiej jest osiągnąć wysoki pułap AD od AP niż w ubiegłym roku, co z pewnością przekłada się na brak zainteresowania magami wśród społeczności League of Legends. Riot Axes przyznaje, że jest to problem, jednak różnorodność wśród bohaterów tej klasy jest tak duża, że do każdego z nich konieczne byłoby indywidualne odniesienie się wzmocnieniami lub osłabieniami.
Balansujemy przeliczniki względem przedmiotów, które aktualnie znajdują się w grze. Jeśli dodamy do niej więcej AP, najprawdopodobniej większość przeliczników musiałaby zostać nieco obniżona. Od strony osoby balansującej wydaje mi się jednak, że wolałbym, aby AP generalnie było większe.
Rioter rzuca nieco światła na potencjalne zmiany, ale jednocześnie pisze, że nie gwarantuje tego, że jakiekolwiek się pojawią. Twórcy z pewnością są świadomi problemu i poinformują graczy o dalszych planach, kiedy inne systemy, nad którymi aktualnie trwają prace, będą w stabilnym stanie na serwerach live.