w

Rioter na temat zmian Głębokich Ran w League of Legends. O czym myślą twórcy gry?

League of Legends znowu trapi jeden z problemów, do którego w przeszłości odnosili się twórcy. Jak jest stan leczenia w grze?


Jakiś czas temu w środowisku League of Legends było naprawdę głośno o tym, że w grze po prostu jest zbyt dużo możliwości na przywracanie zdrowia. Praktycznie każda klasa ma do dyspozycji przedmiot, który jest w stanie w jakiś sposób przyspieszyć odzyskiwanie HP. W założeniach odpowiedzią na to są Głębokie Rany – mechanika, która obniża przywracane zdrowie o określony procent tej wartości.

Jeden z Rioterów zgadza się ze społecznością w kwestii, że aktualny stan mechaniki nie jest idealny, a dostępne rozwiązania również takie nie są. Co dokładnie pisze pracownik studia i jak będą mogły wyglądać zmiany, które wkrótce trafią do gry?

Głębokie Rany w League

Najpopularniejsze aktualnie przedmioty w League of Legends, jakimi są BotRK oraz Ravenous Hydra zapewniają leczenie. W efekcie ważne będą również itemy, które są w stanie redukować przywracane zdrowie za pomocą Głębokich Ran.

Riot Axes zapytany przez jednego z graczy o to, jakie są jego przemyślenia, dotyczące stanu leczenia w League of Legends odpowiedział, że nie jest ono w najlepszym stanie. Potwierdził, że trwają prace między innymi nad Głębokimi Ranami.

Nie jest najlepiej – w grze jest za dużo leczenia. Obecnie pracujemy nad przedmiotami związanymi ze wspomnianą mechaniką i prawdopodobnie przyjrzymy się również wartościom przypisanym przywracanemu zdrowiu.

Pracownik rozwinął swoją wypowiedź dotyczącą Głębokich Ran.

Nie będziemy znacząco przerabiać mechaniki Grievous Woundsów. Szczerze mówiąc, ma ona wady, ale alternatywy również nie są idealne (wliczając w to „po prostu ich usunięcie”).

Kierunek będzie znacznie bliższy systemowi sprzed aktualizacji przedmiotów – komponenty z 40% Grievous Wounds, aby gracze mieli dostęp do redukcji healingu, kiedy pojawi siętaka potrzeba, rozwijające się w przedmioty zapewniające lepsze statystyki, które mają więcej sensu w końcowych buildach, ale nie znacząco wzmacniające Głębokie Rany. Przykładowo Mortal Reminder znów będzie alternatywą Lord Dominik’s Regards – będzie zapewniał przebicie pancerza i GW. Zdaję sobie sprawę, że to nie rozwiąże w pełni problemu – wkrótce przyjrzymy się również leczeniu.

Zmiany z pewnością trafią już po nowym roku. Twórcy podzielili się już wstępnymi planami dotyczącymi pierwszego patcha zbliżającego się sezonu (LoL patch 13.1. Riot zdradza swoje plany na pierwszą aktualizację w 2023 roku). Nie wiadomo, czy omawiane wyżej zmiany miałyby pojawić się już we wspomnianej aktualizacji, czy może twórcy będą potrzebowali nieco więcej czasu, aby upewnić się, że wydawane poprawki znacząco nie naruszą balansu.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends