Reklama

Zmiany w patchu 12.21, a wpływ na bohaterów LoLa. Kto zyskał, a kto stracił najbardziej?

League of Legends

Reklama

Wpływ patcha na postacie z LoLa. Jak sobie radzą po buffach lub nerfach?

Reklama


W środę na oficjalnych serwerach League of Legends pojawiła się nowa aktualizacja. Zmieniono w niej kilka postaci. Łącznie buffy otrzymało 5 championów i 3 znerfiono.

Jak obecnie sobie radzą na Summoner’s Rift i czy faktycznie poprawki przyniosły zamierzone efekty? Okazuje się, że nie do końca wszystko poszło po myśli Riotu. Szczególnie patrząc na Ornna lub Malzahara.

Wpływ aktualizacji 12.21

Sezon 12 w LoLu powoli dobiega końca. Gracze, jak i twórcy przygotowują się do chaosu panującego zazwyczaj w przedsezonie. Z tego powodu na celownik Riotu trafiło tylko 8 postaci. Nie licząc oczywiście świeżego K’Sante.

Reklama

Buffy

  • Xin Zhao
    • Win Rate: 49.56% (+0.30%)

Jego WinRate w obecnym patchu mocno nie wzrósł i skoczył o zaledwie 0,3%. Jednak jeżeli chodzi o częstotliwość jego wyboru, to z zaledwie 1% podskoczyła do prawie 4%. Z tego powodu wraz z czasem wskaźnik zwycięstw powinien jeszcze wzrosnąć. Można więc spodziewać się go w mecie dżunglerów.

  • Corki
    • Win Rate: 47.27% (+0.28%)

Podobnie, jak u Xina, nie zmieniło się zbyt wiele w wyborze umiejętności oraz buildzie. Obu panów wciąż buduje się tak samo. Kurier z paczkami wygrywa za to wciąż mało gier i jest to zaledwie 47%. Nie może pochwalić się też wzrostem graczy, ponieważ jego PR wynosi obecnie 1,5%.

  • Malzahar
    • Win Rate: 50.60% (-0.02%)

Niby wzmocnienie, a WR spadło. Nie dzieje się to bez powodu. Jego baza graczy urosła prawie trzykrotnie, a przez to niedoświadczeni gracze mogą zaniżać statystyki. Z tego powodu trzyma się dość dobrze i wszystko powoli powinno się unormować.

  • Ahri
    • Win Rate: 50.74% (+1.23%)

Lisiczka jest największą wygraną obecnej aktualizacji. Wzrost wygrywanych spotkań o ponad procent i dalej mało kto ją banuje. Warto więc ją przetestować i samemu sprawdzić, jak radzi sobie w kolejce.

  • Ornn
    • Win Rate: 51.70% (-0.00%)

Nie zmieniło się tutaj nic. Bany praktycznie nie urosły, graczy nie przybyło, ani nie spadło. Dalej jest grany. Trudno się dziwić, skoro jedyną zmianą było ustabilizowanie spowolnienia z superumiejętności na poziomie 60% na każdym poziomie.

Nerfy

  • Bel’Veth
    • Win Rate: 51.66% (-1.22%)

Chociaż straciła procent WR, to jednak wciąż jest silnym dżunglerem. Nie straciła przy tym też zbyt wielu graczy, podobnie zresztą jak antyfanów banujących ją przy każdej możliwej okazji. W skrócie: trudno będzie nią zagrać i dalej jest silna.

  • Blitzcrank
    • Win Rate: 52.32% (-1.42%)

Silny nerf, ale zbytnio nie zaszkodził mu na supporcie. Podobnie jak w przypadku Bel’Veth. Natomiast w dżungli już radzi sobie gorzej i jest tam praktycznie martwy.

  • Miss Fortune
    • Win Rate: 50.84% (-1.94%)

Największa przegrana obecnego patcha. Miała trafić na wsparcie, jako nękająca obijaczka, ale wyszło, że wygrywa tam 44% spotkań przy 20 000 gier.

Bewitching Miss Fortune z 2019
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej