Zmiany w patchu 12.21, a wpływ na bohaterów LoLa. Kto zyskał, a kto stracił najbardziej?
Wpływ patcha na postacie z LoLa. Jak sobie radzą po buffach lub nerfach?
W środę na oficjalnych serwerach League of Legends pojawiła się nowa aktualizacja. Zmieniono w niej kilka postaci. Łącznie buffy otrzymało 5 championów i 3 znerfiono.
Jak obecnie sobie radzą na Summoner’s Rift i czy faktycznie poprawki przyniosły zamierzone efekty? Okazuje się, że nie do końca wszystko poszło po myśli Riotu. Szczególnie patrząc na Ornna lub Malzahara.
Wpływ aktualizacji 12.21
Sezon 12 w LoLu powoli dobiega końca. Gracze, jak i twórcy przygotowują się do chaosu panującego zazwyczaj w przedsezonie. Z tego powodu na celownik Riotu trafiło tylko 8 postaci. Nie licząc oczywiście świeżego K’Sante.
Buffy
- Xin Zhao
- Win Rate: 49.56% (+0.30%)
Jego WinRate w obecnym patchu mocno nie wzrósł i skoczył o zaledwie 0,3%. Jednak jeżeli chodzi o częstotliwość jego wyboru, to z zaledwie 1% podskoczyła do prawie 4%. Z tego powodu wraz z czasem wskaźnik zwycięstw powinien jeszcze wzrosnąć. Można więc spodziewać się go w mecie dżunglerów.
- Corki
- Win Rate: 47.27% (+0.28%)
Podobnie, jak u Xina, nie zmieniło się zbyt wiele w wyborze umiejętności oraz buildzie. Obu panów wciąż buduje się tak samo. Kurier z paczkami wygrywa za to wciąż mało gier i jest to zaledwie 47%. Nie może pochwalić się też wzrostem graczy, ponieważ jego PR wynosi obecnie 1,5%.
- Malzahar
- Win Rate: 50.60% (-0.02%)
Niby wzmocnienie, a WR spadło. Nie dzieje się to bez powodu. Jego baza graczy urosła prawie trzykrotnie, a przez to niedoświadczeni gracze mogą zaniżać statystyki. Z tego powodu trzyma się dość dobrze i wszystko powoli powinno się unormować.
- Ahri
- Win Rate: 50.74% (+1.23%)
Lisiczka jest największą wygraną obecnej aktualizacji. Wzrost wygrywanych spotkań o ponad procent i dalej mało kto ją banuje. Warto więc ją przetestować i samemu sprawdzić, jak radzi sobie w kolejce.
- Ornn
- Win Rate: 51.70% (-0.00%)
Nie zmieniło się tutaj nic. Bany praktycznie nie urosły, graczy nie przybyło, ani nie spadło. Dalej jest grany. Trudno się dziwić, skoro jedyną zmianą było ustabilizowanie spowolnienia z superumiejętności na poziomie 60% na każdym poziomie.
Nerfy
- Bel’Veth
- Win Rate: 51.66% (-1.22%)
Chociaż straciła procent WR, to jednak wciąż jest silnym dżunglerem. Nie straciła przy tym też zbyt wielu graczy, podobnie zresztą jak antyfanów banujących ją przy każdej możliwej okazji. W skrócie: trudno będzie nią zagrać i dalej jest silna.
- Blitzcrank
- Win Rate: 52.32% (-1.42%)
Silny nerf, ale zbytnio nie zaszkodził mu na supporcie. Podobnie jak w przypadku Bel’Veth. Natomiast w dżungli już radzi sobie gorzej i jest tam praktycznie martwy.
- Miss Fortune
- Win Rate: 50.84% (-1.94%)
Największa przegrana obecnego patcha. Miała trafić na wsparcie, jako nękająca obijaczka, ale wyszło, że wygrywa tam 44% spotkań przy 20 000 gier.