Dlaczego twórcy Minecrafta byli zmuszeni do podzielenia nadchodzącej aktualizacji gór i jaskiń?
Mojang zdecydował się na podzielenie nadchodzącej aktualizacji 1.17 na dwie mniejsze. Dlaczego?
Ta środa przyniosła fanom Minecrafta naprawdę nieprzyjemne wiadomości. Dzień, w którym zazwyczaj pojawiał się nowy snapshot przedstawiający kolejne nowości nadchodzącej aktualizacji przyniósł również dość smutną informację.
Twórcy postanowili podzielić update 1.17 na dwie mniejsze części, a o tym, co będzie można w nich znaleźć, można przeczytać w innym artykule (Twórcy Minecrafta postanowili podzielić aktualizację gór i jaskiń na dwie mniejsze. Co trafi do gry w 1.17?). Dlaczego taka decyzja została podjęta?
Dlaczego aktualizacja 1.17 została podzielona?
Mimo że pracownicy z branży gier pracują na komputerach, przeniesienie się na pracę zdaną nie było tak łatwe, jak mogłoby się wydawać, a dowodem na to może być praktycznie brak głośniejszych premier w 2021 roku.
Mojang przesuwając datę wydania aktualizacji, chce upewnić się, że jakość dostarczonego „produktu” będzie zadowalająca, zapewnić deweloperom więcej czasu ze względu na techniczną złożoność nowości dodawanych do gry oraz uniknąć kilku negatywnych skutków, które mogłyby odbić się na zdrowiu zespołu. Co Agnes Larsson oraz projektant Henrik Kniberg mają do powiedzenia na temat poszczególnych powodów tych zmian?
Jakość
Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenie płynące z aktualizacji, postanowiliśmy wydać część nowości zapowiadanych na aktualizację gór oraz jaskiń dopiero w okresie świątecznym. Wszystko to między innymi dlatego, że niezmiernie ważne jest dla nas dostarczenie graczom jak największej radości i zdaliśmy sobie sprawę, że jeśli będziemy działali pod presją czasu, bardziej złożone elementy aktualizacji będą mogły nie dostarczać tak wspaniałego doświadczenia, jak chcemy.
ZOBACZ – 5 najważniejszych bloków w Minecrafcie – bez nich gra stałaby się niegrywalna
Techniczna złożoność aktualizacji
Ta aktualizacja jest ogromna – zmieniamy kształt świata gry, dodając masywne góry, epickie jaskinie i zmieniając wysokość świata, aby dopasować te rzeczy. Z racji, że jest to głęboko powiązane z tym, jak generowany jest świat, wprowadzenie tego typu zmian nie jest łatwe. Kolejną trudnością jest rozwiązanie problemu wydajności, która naturalnie spadnie ze względu na to, że kiedy świat jest wyższy, dzieje się w nim po prostu więcej. Zdecydowaliśmy, że nie chcemy się spieszyć i spędzić dostateczną ilość czasu upewniając się, że wszystko, co wprowadzamy, jest na najwyższym poziomie.
Zdajemy sobie sprawę, że istnieje wiele funkcji, które nie wymagają zmiany sposobu generowania świata, więc zdecydowaliśmy się podzielić aktualizację 1.17 i umieścić je w grze wcześniej, a następnie wydać część ingerującą w tworzenie świata w aktualizacji, która pojawi się w okresie świątecznym.
ZOBACZ – Co można robić, gdy Minecraft staje się nudny? 5 sposobów na to, jak sobie poradzić ze znużeniem
Zdrowie zespołu
Zdrowie zespołu jest dla nas bardzo ważne. Wraz z aktualizacją Caves & Cliffs zdaliśmy sobie sprawę, że jeśli zamierzamy wydać wszystkie funkcje latem, będziemy musieli dużo pracować, a nie chcemy zmuszać żadnego pracownika do nadgodzin. Aktualna sytuacja na świecie również nie jest korzystna i wpłynęła ona bezpośrednio na życie wielu członków zespołu. Chcąc upewnić się, że zespół czuje się dobrze, uznaliśmy, że takie rozwiązanie będzie o wiele lepsze.