w

Blizzard o warsztacie – powstawaniu, planach i propozycjach graczy!

Stylosa, jeden z bardziej znanych twórców w świecie Overwatch przeprowadził wywiad z osobami zajmującymi się warsztatem.


Warsztat z niepozornego projektu, który w głowach twórców powstał już w 2016 roku zmienił się w jedną z głównych funkcji Overwatch ostatnich tygodni.

Dlatego miło jest posłuchać, jak rozwija się sytuacja, jakie są plany i jak Blizzard podchodzi do rozwoju warsztatu.

O warsztacie w Overwatch

W rozmowie wzięli udział pracownicy Blizzarda, bezpośrednio odpowiedzialni za tworzenie warsztatu, Stylosa oraz znany z tworzenia ciekawych trybów gracz, streamer, developer – DarwinStreams.

Panowie poruszyli wiele kwestii. Sama rozmowa trwa 30 minut i żeby zrozumieć ją całą, trzeba obejrzeć wszystko. My postaramy się streścić materiał do najważniejszych kwestii.

 

Przede wszystkim Blizzard ma duże plany rozwoju. Obecnie w studiu istnieje lista rzeczy do zrobienia, a warsztatowy zespół próbuje nadawać priorytet najważniejszym funkcjom. Możemy być pewni, że twórcy patrzą na wszystkie propozycje i dopisują je do listy.

Panowie poruszyli jednak kilka kwestii, które są na tapecie:

  • Jeden kod, nawet po zaktualizowaniu trybu
    • To chyba jedna z najważniejszych rzeczy. Chodzi o kod, który będzie taki sam, nawet w momencie, gdy twórca postanowi zaktualizować swój tryb. Wchodząc do przeglądarki często zastanawiamy się, którą wersję danej trybu widzimy.
  • Dodane zostaną również boty, które pomogą w testowaniu
  • Dodawane będą kolejne efekty, choć jest to bardziej skomplikowane
  • Poprawiana będzie optymalizacja, by wszystko lepiej działało
  • Na liście do zrobienia jest możliwość modyfikowania zachowań pocisków, barier, tarcz
  • Pojawią się narzędzia do lepszego informowania graczy, na czym polegają tryby
  • Będą usprawienia przeglądarki
  • Ma się pojawić narzędzie pozwalające na śledzenie obecnej kondycji serwera

Można w zasadzie wymieniać tak bez końca. Z całej rozmowy można wyczuć, że jeszcze długa droga przed Blizzardem, by dopiąć wszystkich swoich planów. Na ten moment zespół odpowiedzialny za warsztat ciągle się powiększa i wygląda na to, że developerzy doskonale zdają sobie sprawę, jak bardzo gracze czekają na rozwój skryptów.

Dodatkowa mapa

Co warto jeszcze osobno zaznaczyć, to dodatkowa mapa, lub po prostu pokój testów. Jest to w planach i w jakimś momencie prawdopodobnie się pojawi.

Blizzard jest świadomy tego, że gracze chcą mieć możliwość tworzenia swojego środowiska (mapy) i zdecydowanie o tym rozmawiali w kontekście przyszłych możliwości warsztatu.

Jesteście bardziej graczami trybów z warsztatu, czy próbujecie też coś tworzyć?