Reklama

Blizzard tłumaczy, dlaczego zrezygnowano w Overwatch systemu do „preferowania” innych graczy

Overwatch

Reklama

W Overwatch funkcjonuje system pozwalający na unikanie wybranych graczy. A gdyby stworzyć coś odwrotnego?

Reklama

W Overwatch testowano wiele rzeczy, które potem były usuwane. Przykładowo kiedyś gracze mogli zaznaczyć, jak oceniają daną rozgrywkę. Finalnie jednak okazało się, że większość osób przegrane mecze oceniała słabo, a wygrane dobrze – nijak nie pomagało to Blizzardowi.

Innym systemem było preferowanie graczy, coś odwrotnego do obecnego unikania wybranych sojuszników. Dlaczego usunięto tę opcję?

Preferowanie graczy w Overwatch

Jeden z graczy zapytał na oficjalnym forum, dlaczego skoro jest opcja do unikania, to nie ma możliwości preferowania. Mało osób pamięta, że kiedyś była taka opcja, jednak usunięto ją w 2018 roku.

Reklama

W temacie pojawił się Jeff Kaplan, który odpowiedział, dlaczego deweloperzy dali sobie spokój z preferowaniem.

Jak czytamy, coś takiego istniało już w grze, natomiast ze względu na ilość społeczności, działało to w mniej, niż w 1% przypadków. Blizzard zdecydował się na usunięcie tej funkcji w związku z chęcią zredukowania niepotrzebnych rzeczy w interfejsie oraz samym kodzie gry.

„Oczywiście, lubimy pomysły takie, jak ten – dlatego to wypróbowaliśmy.”

Jeff nie wyklucza, że kiedyś zespół raz jeszcze siądzie do tej kwestii, natomiast póki co nie ma co liczyć na pojawienie się ponownie preferowania graczy. Pytanie, czy teraz, gdy graczy jest mniej, niż w 2018 roku to mogłoby zadziałać. Skoro wtedy używało tego mniej, niż 1% graczy, to teraz byłoby pewnie jeszcze gorzej.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej