Do Overwatch wchodzi „pula bohaterów”, niektórych postaci nie będzie na rankedach
Nowe wiadomości od twórców opowiadają o nowościach, jakie wejdą wkrótce do Overwatch.
Nowe informacje od twórców już teraz, kilka minut po publikacji wywołały ogromne emocje. Głównie dlatego, że do trybu rankingowego wchodzi tzw. „hero pool”. Podobnie, jak w przypadku map, niektóre postacie będą wykluczane z rozgrywek rankingowych.
W odróżnieniu od map, postacie będą niedostępne czasowo, na jeden tydzień. Co 7 dni będzie się zmieniać pula dostępnych postaci.
Pula bohaterów na rankedach
Drugą nowością jest hero pool. Co tydzień będzie się zmieniać rotacja dostępnych postaci. Jeff wspomina, że przykładowo w jednym tygodniu niedostępni mogą być Orisa, Sigma, Mei i Moira. To wymusi na graczach granie nowymi postaciami.
„W tej edycji zamierzamy wypróbować coś zupełnie nowego i innego, co pomoże graczom odejść od metagry, i ma zapobiec zbytniej stagnacji. Nasz nowy sezon startuje w marcu, więc zdążycie się przygotować. W sezonie 21 szykujemy zmianę obejmującą tylko tryb Rywalizacji. Nie pojawi się w Szybkiej grze ani w trybach Salonu gier. Wprowadzimy pule bohaterów podobne do puli map. Oznacza to, że przez dany tydzień, bo tak długo aktywna będzie pula, zanim aktywuje się kolejna, niektórzy bohaterowie nie będą dostępni. Powiedzmy przykładowo, że w puli pierwszego tygodnia po rozpoczęciu sezonu 21 Orisa, Sigma, Mei i Moira będą niedostępni. Gracze będą musieli opracować nowe strategie bez udziału tych postaci. Pula obowiązuje przez tydzień, potem bohaterowie się zmieniają. Obejmie to tylko Rywalizację. Zmiana ma na celu upłynnić metagrę, uchronić ją przed stagnacją i zróżnicować wybór bohaterów. Wiemy, że ten pomysł prowadzi do pewnych wyzwań. Są pewne elementy, które jesteśmy gotowi zmienić, jeśli uznamy, że się nie sprawdzają. Możemy wydłużyć czas działania puli, albo nawet go skrócić lub zmieniać pulę bohaterów co mecz. Są różne sposoby na dostosowanie pomysłu, ale to pewne, że od sezonu 21 wprowadzamy tygodniowe pule bohaterów. „
Karta eksperymenty
Jeff Kaplan opowiedział o nowościach, jakie trafią do gry. W sumie są dwie ważne zmiany – jedna to karta eksperymentalna, jaka pojawi się w głównym Overwatch. Będą tam testowane bardziej szalone zmiany. Coś, jak PST, tylko na głównym serwerze.
„Zespół Overwatch spotykał się w przeszłości z krytyką za zbyt wolną pracę nad aktualizacjami balansu. Często słyszeliśmy, że gracze oczekują zmian częstszych, szerzej zakrojonych i o wiele bardziej zdecydowanych oraz gotowości do wycofywania poprawek krytykowanych przez graczy. Próbowaliśmy sprawdzać zmiany balansu na PST, ale jak na pewno wiecie, jest to długotrwały proces, i nie zawsze wprowadzamy znaczące zmiany, gdy sprawdzamy je na PST. Szykujemy jednak fajną nowinkę która już wkrótce trafi do Overwatch. Będzie to karta „Eksperymenty”. Głównymi kartami w menu rozgrywki są Szybka gra, Rywalizacja oraz Wyszukiwarka gier. To nasze trzy filary. W przyszłości od czasu do czasu będziecie mogli zobaczyć kartę o nazwie „Eksperymenty”. Pod tą kartą znajdą się różne zmiany. Na przykład balans bohaterów albo inne modyfikacje. Będziemy mogli testować tam zmiany działania trybów gry, na przykład Kontroli w Rywalizacji. Nie musi to mieć związku z balansem. Karta Eksperymenty pojawi się, gdy zaplanujemy konkretne testy. Będzie dostępna dla wszystkich grających w Overwatch. Nie tylko tych, którzy testują na PST. Również dla graczy konsolowych. Wszyscy będą mieć możliwość przetestowania zmian opracowanych przez nasz zespół. Najfajniejsze w karcie Eksperymenty jest to, że znajduje się w samej grze Overwatch a nie na PST. Testując będziecie dalej awansować na swoim koncie Overwatch i zdobywać nagrody. Przykładowo w udostępnionym kiedyś wyzwaniu Nano Cola D.Vy za wygranie 9 meczów otrzymywaliście skórkę w nagrodę. Gdyby karta Eksperymenty wtedy funkcjonowała, wygrane testowe też by się liczyły. Zyskacie większą motywację do testów bez potrzeby przełączania się na PST. Liczymy, że dzięki temu w testach pomoże nam więcej graczy. W przeciwieństwie do PST karta Eksperymenty nie służy do poprawy stabilności i błędów. Jej przeznaczenie jest zupełnie inne. Będziemy sprawdzać zmiany rozgrywki oraz to, jak reagują na nie gracze. Zapraszamy więc wszystkich do udziału. Wprowadzenie karty zajmie nam jeszcze kilka tygodni, dlatego prosimy o cierpliwość. Ale zauważycie, kiedy dodamy ją do gry. Poza graczami pecetowymi, którzy zawsze pomagali nam w testach na PST możemy teraz też zaprosić społeczność konsolową, aby pomogła nam testować nowe sposoby na zabawę w Overwatch i dzieliła się swoimi opiniami. Poza wprowadzeniem tej karty zmienimy też nasze podejście do zmian balansu. Od teraz będą one częstsze i bardziej zdecydowane. Będziemy się też mniej martwić, że po wprowadzeniu zmiany będziemy musieli ją wycofać. Tak to będzie wyglądać. Chcemy spróbować bardziej zdecydowanych zmian. Skupimy się szczególnie na metagrze. Wcześniej balans służył stabilizowaniu rozgrywki dla wszystkich graczy. Teraz skupimy się w większym stopniu na metagrze, próbując jak najczęściej dodawać jej elastyczności poprzez wzmacnianie jednych bohaterów i osłabianie innych. Po kilku tygodniach możemy wycofać zmiany. Nastawcie się więc na takie modyfikacje balansu i wypatrujcie zmian na karcie Eksperymenty. Niektóre nie zostaną opublikowane. To, że znajdą się na karcie, nie oznacza, że trafią do Overwatch. Te zmiany balansu będą inne i już niedługo zobaczycie to w Overwatch. Wszystko to zrodziło się z waszych opinii. Podobno tego właśnie chcieliście: czyli częstszych zmian balansu, skupiających się na metagrze. Mają pojawiać się szybciej i uwzględniać wasze opinie. To nasza odpowiedź na odzew z waszej strony.”