Reklama

Koniec z Flashbangiem Cassidy (McCree). Prezentacja nowej umiejętności i skilli Orisy po reworku

Overwatch

Reklama

Zgodnie z tym, czego można się było spodziewać, rozpoczęło się masowe publikowanie nowych informacji odnośnie Overwatch 2.


Dzisiaj rano zaliczyliśmy wpadkę, za którą wypada przeprosić. Pomyliliśmy Baptiste z Doomfistem. Rework przeszedł oczywiście Doomfist, którego zmieniono w tanka. Oprócz niego Blizzard wziął się także za Orisę.

Teraz zaprezentowano nowe skille Orisy bezpośrednio w grze, za sprawą IGN poznaliśmy także wygląd i działanie umiejętności, która zastąpi Flashbanga Cassidy, czyli dawnego McCree. Wygląda to tak:

VideoVideo

Reklama

Umiejętności Orisy po reworku

Reklama

Umiejętności samej Orisy:

VideoVideo

Szczegółowy opis reworku:

Podczas gdy część mocy Pięści Zagłady została przeniesiona na zdolności defensywne – aby uczynić z niego skutecznego tanka – Orisa przeszła odwrotną zmianę. Zespół zauważył, że ma ona problemy ze starciami i walką wręcz, więc musieliśmy ją dostosować do przyszłej wersji gry. „Nie lekceważymy kwestii zmian u Orisy”, zapowiada Brennan. „Chcemy, aby miała ona duża znaczenie i żeby przyjemnie się nią grało tym, którzy są do niej przyzwyczajeni”. Przeróbka Orisy dostosuje jej styl gry do rozgrywki 5 na 5 i da jej więcej narzędzi do walk drużynowych.

Jej wytrzymałość i pancerz zostały wzmocnione, aby ułatwić atakowanie wrogich drużyn. Podstawowy atak Orisy to pocisk, który jest tym większy i zadaje tym większe obrażenia, im bliżej znajduje się wrogów. Zamiast ograniczenia w postaci amunicji jej podstawowy tryb ataku gromadzi ciepło, które maleje tylko wtedy, gdy postać nie strzela. Jeśli broń się przegrzeje, będzie niezdatna do użytku przez 3 sekundy. „Chcemy, aby Orisa bardziej naciskała i angażowała wrogów”, objaśnia Brennan. „Jej broń zachęca do zbliżania się do przeciwników i grania w pierwszej linii w Overwatch 2”. Alternatywny atak Orisy, Włócznia Energetyczna, jest teraz opartym na umiejętnościach pociskiem, który uderza w pierwszego wroga na swojej drodze. „Tworzy mikrowybuch i może zadać większe obrażenia, gdy za przeciwnikiem znajduje się ściana”, dodaje Brennan.

Obrót Włócznią – kolejna nowa zdolność – pozwala Orisie szybko obracać bronią, aby niszczyć nadlatujące pociski, zwiększać prędkość ruchu do przodu i zadawać obrażenia wrogom, jednocześnie odpychając ich do tyłu. „Naszym głównym celem w przypadku włóczni jest pomoc Orisie w angażowaniu się w walki i ich rozpoczynaniu”, tłumaczy Brennan. „W połączeniu z jej innymi zdolnościami zapewnia potencjał do zabójczych kombinacji. Możemy zaganiać wrogów do tyłu, a następnie użyć Włóczni Energetycznej, aby wepchnąć ich na ścianę”.

Zdolność Umocnienie dostosowano do nowego stylu gry Orisy – m.in. generuje mniej ciepła w głównej broni Orisy, dzięki czemu można dłużej strzelać. Zdolność ta zapewnia jej również 125 dodatkowych punktów wytrzymałości, co zwiększa przeżywalność postaci w walkach drużynowych. Brennan wyjaśnia: „Ideą tej zmiany jest to, że Umocnienie będzie zawsze przynosić Orisie znaczącą wartość defensywną, kiedy tylko użyje tej zdolności”.

Impuls Bojowy to nowa superzdolność Orisy. Postać zyskuje wzmocnienie i przyciąga pobliskich wrogów, jednocześnie ładując atak obszarowy. „Zaczęliśmy prace nad przeróbką postaci od usunięcia bariery Orisy i jej zdolności Stać!, ale nadal uważaliśmy, że to naprawdę fajna umiejętność”, opowiada Brennan. „Dołączyliśmy pomysł ze Stać! do nowej superzdolności Orisy i stąd wzięła się siła przyciągania”. W ten sposób drużyna może zebrać się w jednym miejscu i szybko skoordynować swoje kombinacje ataków. Przeciwnicy nie są jednak ograniczeni do centrum siły przyciągania Orisy, tak jak w przypadku Uderzenia Grawitonowego Zarii, więc aby w pełni wykorzystać nową superzdolność, musimy szybko współpracować.

Doomfist i jego rework – umiejętności

Blizzard tym razem naprawdę się postarał i wszystko szczegółowo przedstawił. Oficjalny opis, który udostępnili deweloperzy:

Jego bazowe zdrowie wzrośnie z 250 do 450 punktów, co zbliży się do innych tanków. Działo Ręczne będzie działać podobnie, ale szybsze ładowanie amunicji odbędzie się kosztem nieco mniejszych obrażeń. Rakietowy Cios jest szybszy i zadaje mniejsze obrażenia, ale nadal może odrzucać przeciwników.

Mocarny Blok to nowy kluczowy element zestawu zdolności Pięści Zagłady. Dzięki niemu postać przyjmuje postawę obronną, która zmniejsza wszystkie obrażenia zadawane mu od przodu o 90%. Jeśli Pięść Zagłady zablokuje ich wystarczająco dużo, jego rękawica zostanie naładowana, co zwiększy obrażenia, promień odrzutu, prędkość i dystans kolejnego Rakietowego Ciosu. Dodatkowo cele zostaną ogłuszone, jeśli uderzą w ścianę.

„Przeciwnicy powinni zachować ostrożność w doładowywaniu rękawicy Pięści Zagłady”, ostrzega Goodman. „Mocarny Blok działa podobnie jak w przypadku Zarii, gdy ludzie strzelają w jej osłony, ale nie wzmacnia pasywnie obrażeń, które może zadać ta postać. Zamiast tego następny cios Pięści Zagłady otrzyma wzmocnienie, które działa do momentu użycia Rakietowego Ciosu lub wyeliminowania tego bohatera”. Zestaw jego zdolności nagradza zarówno defensywny, jak i ofensywny styl gry dzięki wielu kombinacjom zadającym duże obrażenia. Gdy nasz antybohater blokuje obrażenia, chroniąc sojuszników, może szybko naładować Rakietowy Cios, odrzucić przeciwników i potencjalnie ogłuszyć ich na około sekundę, jeśli uderzą o ścianę. „Kiedy blokujemy atak zadający duże obrażenia, natychmiast zyskujemy energię. To coś jak rodzaj kontry”, wyjaśnia Goodman.

Fala Sejsmiczna wyrzuca teraz Pięść Zagłady w powietrze w kierunku, w który celujemy, podobnie jak skok Winstona. Po wylądowaniu postaci tworzy się fala uderzeniowa, która zadaje obrażenia i spowalnia przeciwników. „Pięść Zagłady porusza się teraz bardzo płynnie na wszystkich płaszczyznach”, mówi Goodman. „Zyskał mnóstwo mobilności dzięki Fali Sejsmicznej, ale nie ma już tylu szarpanych, nieprzewidywalnych ruchów”. Bardzo przypomina innych siejących spustoszenie tanków, takich jak Burzyciel czy Winston, dlatego ważne jest, aby pamiętać o jego pozycji. Na przykład kluczowe znaczenie ma to, że Mocarny Blok absorbuje tylko obrażenia od przodu, więc gdy skaczemy w sam środek drużyny przeciwnika, wykorzystując Falę Sejsmiczną, musimy upewnić się, że przeskoczymy nad wrogami, aby zanegować zadawane przez nich obrażenia Mocarnym Blokiem i odrzucić ich w kierunku naszej drużyny, samemu nie otrzymując groźnych ciosów od tyłu.

Superzdolność Pięści Zagłady – Meteor – zyskała nowe zastosowanie i ma krótszy czas użycia. Ogólne obrażenia uległy zmniejszeniu, ale te zadawane od uderzenia w centrum nadal będą mocno odczuwalne. Usunięto efekt powalenia i zastąpiono go spowolnieniem wszystkich trafionych przeciwników, dzięki czemu umiejętność ta jest świetnym narzędziem inicjującym atak naszej drużyny. Zmodyfikowana superzdolność w połączeniu ze zmianami obejmującymi tanków umożliwia szybką i efektowną grę, jaką Pieść Zagłady prowadził wcześniej jako bohater natarcia. Chociaż jego nowe pozycjonowanie i kombinacje wymagają więcej finezji, zmienił się w bardziej przystępnego, wszechstronnego i skutecznego tanka, a jednocześnie wciąż jest znajomy dla obecnie grających tą postacią.

Beta Overwatch 2 rozpoczyna się 26 kwietnia. Przypomnijmy, że nie ma znaczenia, kiedy się do niej zapiszecie. Blizzard dopiero na koniec będzie decydował, kto otrzyma dostęp.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama